dashboard verlichting
nope, contactjes zijn schoon. zou het niet aan dat spanningsverdelertje kunnen leggen?
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
als die kapot is, dan werkt er niks of alles van verlichting. voor een lampje maakt het niet uit of daar nu 12 of 14volt opstaat, maar voor ne meter is da een serieuze meetfout. ik denk dat de verlichting er niks mee te maken heeft. immers
als je verlichting erbij zou hangen, dan zouden je tellers uitvallen als je dashbordverlichting niet brand
en eigenlijk volgens het schema krijgen de lampjes via de licht schakelaar hun 12 volt doorgestuurd. dus de regelaar heeft er niks mee te maken. ik zou de print nakijken van de lampjes, die is ergens onderbroken tussen de 2 kanten
Edited By fcapri on 1194384450
als je verlichting erbij zou hangen, dan zouden je tellers uitvallen als je dashbordverlichting niet brand
en eigenlijk volgens het schema krijgen de lampjes via de licht schakelaar hun 12 volt doorgestuurd. dus de regelaar heeft er niks mee te maken. ik zou de print nakijken van de lampjes, die is ergens onderbroken tussen de 2 kanten
Edited By fcapri on 1194384450
Frenkie,
Ik heb dat zelfde probleem. Alle lampjes bij mij werken alleen kan ik mijn Amp meter en Temp, nauwelijks tot niet aflezen in het donker. Heb het dashboard al vele malen er helemaal uitgehad maar kan tot nog toe niet vinden waar het aan ligt. Nu moet ik wel toegeven dat ik niet echt zo denderend ben in dat electro gebeuren. haha
Ik zal dit weekend ook eens kijken of ik kan vinden waar het aan ligt. Mocht je wat vinden dan horen we het hier toch????
Ik heb dat zelfde probleem. Alle lampjes bij mij werken alleen kan ik mijn Amp meter en Temp, nauwelijks tot niet aflezen in het donker. Heb het dashboard al vele malen er helemaal uitgehad maar kan tot nog toe niet vinden waar het aan ligt. Nu moet ik wel toegeven dat ik niet echt zo denderend ben in dat electro gebeuren. haha
Ik zal dit weekend ook eens kijken of ik kan vinden waar het aan ligt. Mocht je wat vinden dan horen we het hier toch????
Controleer ook even de koperen print-sporen op de printplaat. Je kunt ze makkelijk nameten met de multimeter (op piep-stand). Het kan zijn dat je koper spoor beschadigd is. Mocht dit het geval zijn dat kun je de breuk gewoon met een draadje eroverheen te solderen overbruggen. (eerst koper-spoor licht opschuren tot het goed blinkt voor je gaat solderen)
Ook kunnen de lamphouders van je dashboard verlichting geen goed contact maken met de omringende koperen printsporen. Check dat ook even, vaak makkelijk te verhelpen door de lipjes van de lamphouder iets op te buigen.
Ook kunnen de lamphouders van je dashboard verlichting geen goed contact maken met de omringende koperen printsporen. Check dat ook even, vaak makkelijk te verhelpen door de lipjes van de lamphouder iets op te buigen.
Ik ben niet bijgelovig, want dat brengt ongeluk.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 12 mei 2007 17:28
- Locatie: Oosterhout
dodgew200powerwagon schreef:gebruik wonder middel alles in spijten met WD40
hahah, ja alles wat je nodig hebt bij een dodge zijn wd40 om dingen los te maken die vastzitten en duct tape om alles vast te maken wat los zit. :laugh:
er ligt een plas olie onder je dodge!!!? nee hoor dat is gewoon wd40 :p
Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
ik heb de dash er af gehaald en wat mij opviel was dat er nogal wat verschillende lampjes zijn gebruikt.
er zitten lampjes vanaf 3wat tot 7wat in.
bijna alles doet het nu weer alleen vraag ik mij af of er wel 7wat lampjes in je dash thuishoren. (worden erg heet)
1 lampje werkt nog niet en dat is waarschijnlijk het zelfde lampje als bij jou bommel. (deze zit zeg maar achter je oliedrukmetertje)
verders hangt er een los lampje achter de dash welke reageerd op de seatbelts ??? en onbreekt het lampje in de asbak :(
ik zit dus nog met de volgende vragen:
1. wat is het wattage dat gebruikt word in de dash?
2. waar hoort dat lamje van de seatbelt te zitten?
3. waar tover ik het lampje van de asbak vandaan?
er zitten lampjes vanaf 3wat tot 7wat in.
bijna alles doet het nu weer alleen vraag ik mij af of er wel 7wat lampjes in je dash thuishoren. (worden erg heet)
1 lampje werkt nog niet en dat is waarschijnlijk het zelfde lampje als bij jou bommel. (deze zit zeg maar achter je oliedrukmetertje)
verders hangt er een los lampje achter de dash welke reageerd op de seatbelts ??? en onbreekt het lampje in de asbak :(
ik zit dus nog met de volgende vragen:
1. wat is het wattage dat gebruikt word in de dash?
2. waar hoort dat lamje van de seatbelt te zitten?
3. waar tover ik het lampje van de asbak vandaan?
Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)