Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Versnellingsbakrubber - Hoe ziet dat eruit?

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
Edo
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 feb 2001 11:58
Locatie: Hoek van Holland, Nederland
Contacteer:

Bericht door Edo »

Beste mensen,

De versnellingsbak van onze Dodge stond op twee ronde rubbers, zoals die ook worden gebruikt voor montage van de cabine e.d.
Het schijnt dat de versnellingsbak op één rubber gemonteerd wordt. Een breed rubber. Klopt dat? Zo ja, wie heeft er dan even een foto? Dan weten we waar we naar zoeken.

Alvast bedankt!
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

ik dacht dat de versnellingsbak geen steun had, maar de tussenbak heeft er 1

deze zit met 2 grote vijzen vast, en daarond zitten die rubber (2 aan de onder kant, 2 aan de bovenkant)
Edo
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 feb 2001 11:58
Locatie: Hoek van Holland, Nederland
Contacteer:

Bericht door Edo »

Bedankt voor de reactie. Dom van me. Ik bedoelde de tussenbak.

Is er iemand met een foto, want als ik de beschrijving nu hoor, denk ik dat het wel goed zat. Jammer dat het al zo lang geleden is, dat ik het ding uit elkaar haalde. (of dat mijn geheugen zo slecht is)
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

k heb net een foto gemaakt (in het donker, dus het was op goed gevoel)

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

en de link voor full screen

link




Edited By fcapri on 1193075447
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

heb zelf toevallig de rubbers pas vervangen door universele ,nieuwe originele kon ik niet meer krijgen ,t zijn inderdaad twee draag rubber s onder en twee rubbers aan de bovenzijde en die lopen aan weers zijden door een holle bus met daar weer een bout door die ik trouwens heb vervangen door metrische .
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Deze zijn wel te koop: http://www.polybushings.com/pages/1604.html
Zijn polyurethaan vervangers. Zijn onverslijtbaar en een stuk goedkoper(!!!) dan de originele.
Gerhart
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

en kan je die gewoon in de handel hier ook verkrijgen of moet je die laten afkomen.

bij mij zijn 2 rubbers echt heel zacht geworden door olie. ik kan die gewoon plat duwen tot 1mm dik. precies een spons (op de foto kan je het een beetje zien aan de rechtse. de bovenste is nog erger)
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

ja dat had ik ook ,rubbers volkomen opgevreten door de olie ,dus meteen lekkage opgezocht en verholpen (pakking PTO deksel) , (je kunt slijtage zelfs zien door ver4zakking van bak in de motor want dan komt verdeler tegen t schutbord aan),maar goed heb t nu in orde :) onderdelen heb ik bij plaatselijke trailer en aanhanger fabrikant gehaald .gewoon op afmetingen letten met name hoogte is belangrijk en gat in t midden .
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

fcapri schreef:en kan je die gewoon in de handel hier ook verkrijgen of moet je die laten afkomen.
Ik heb ze via de website besteld; dus direct bij Johnny (eigenaar van 't bedrijf).
Als je een credit card hebt, is het heel gemakkelijk.
Mocht je meer willen weten, geef me even een PM.
Gerhart
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Andere, simpele oplossing is om uit pakkingrubber een aantal schijven te knippen/snijden en deze dan te stapelen tot je de goeie hoogte hebt. Heb ik al vaker gedaan als de originele niet meer te krijgen zijn.
Neem wel oliebestendig pakkingrubber, anders gaan ze scheuren van de eventuele olie die er op kan komen.
Gerhart
Plaats reactie