Versnellingsbakrubber - Hoe ziet dat eruit?
-
- Contacteer:
Beste mensen,
De versnellingsbak van onze Dodge stond op twee ronde rubbers, zoals die ook worden gebruikt voor montage van de cabine e.d.
Het schijnt dat de versnellingsbak op één rubber gemonteerd wordt. Een breed rubber. Klopt dat? Zo ja, wie heeft er dan even een foto? Dan weten we waar we naar zoeken.
Alvast bedankt!
De versnellingsbak van onze Dodge stond op twee ronde rubbers, zoals die ook worden gebruikt voor montage van de cabine e.d.
Het schijnt dat de versnellingsbak op één rubber gemonteerd wordt. Een breed rubber. Klopt dat? Zo ja, wie heeft er dan even een foto? Dan weten we waar we naar zoeken.
Alvast bedankt!
k heb net een foto gemaakt (in het donker, dus het was op goed gevoel)
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
en de link voor full screen
link
Edited By fcapri on 1193075447
en de link voor full screen
link
Edited By fcapri on 1193075447
heb zelf toevallig de rubbers pas vervangen door universele ,nieuwe originele kon ik niet meer krijgen ,t zijn inderdaad twee draag rubber s onder en twee rubbers aan de bovenzijde en die lopen aan weers zijden door een holle bus met daar weer een bout door die ik trouwens heb vervangen door metrische .
Deze zijn wel te koop: http://www.polybushings.com/pages/1604.html
Zijn polyurethaan vervangers. Zijn onverslijtbaar en een stuk goedkoper(!!!) dan de originele.
Zijn polyurethaan vervangers. Zijn onverslijtbaar en een stuk goedkoper(!!!) dan de originele.
Gerhart
ja dat had ik ook ,rubbers volkomen opgevreten door de olie ,dus meteen lekkage opgezocht en verholpen (pakking PTO deksel) , (je kunt slijtage zelfs zien door ver4zakking van bak in de motor want dan komt verdeler tegen t schutbord aan),maar goed heb t nu in orde :) onderdelen heb ik bij plaatselijke trailer en aanhanger fabrikant gehaald .gewoon op afmetingen letten met name hoogte is belangrijk en gat in t midden .
Andere, simpele oplossing is om uit pakkingrubber een aantal schijven te knippen/snijden en deze dan te stapelen tot je de goeie hoogte hebt. Heb ik al vaker gedaan als de originele niet meer te krijgen zijn.
Neem wel oliebestendig pakkingrubber, anders gaan ze scheuren van de eventuele olie die er op kan komen.
Neem wel oliebestendig pakkingrubber, anders gaan ze scheuren van de eventuele olie die er op kan komen.
Gerhart