Heren,
sinds enige weken schommeld mijn Dodge flink. Je krijgt af en toe het idee dattie een 'low-rider'wil worden (beetje springen met de voorkant). Het voelt alsof ik loodrecht over golven rij. De beweging is minder te voelen tijdens het optrekken, maar des te duidelijker bij constante snelheden (30-40-50 mp/h) Ik heb vorig weekend het kruisje van mijn voorste cardan vervangen, maar het resultaat is nul (betreffende het schommelen.) Moet ik achter nu ook doen??
Thanx in advance, Jax.
Edited By JJF Naus on Nov. 22 2002 at 13:31
Schommelen - , van voor naar achter van...
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 10 mar 2001 14:38
- Locatie: Tiel Gelderland
Hoi ,
Ik had dat soort verschijnselen ook. Een gehobbel / stuiteren bij 45 mls/h. Dit werd veroorzaakt door een niet meer ronde achterband ( terwijl ik dacht dat het voor zat )
Waarschijnlijk van een gat in de berm , verder komt hij niet . Dat heb je met een D 350.
Controle : Op de brug , assteunen eronder , en laten zakken. Dan laten draaien op de
Snelheid waarop hij het meest stuitert. Voor special effects , laat hem dan van de steunen
Lazeren . Wel filmen voor de volgende meeting. Hou iets vlak tegen het loopvlak en je
Ziet het verschil tussen rond en ovaal.
Geprobeerd te verhelpen door de band eraf te halen ½ slag draaien , en alles goed
Schoon te maken. Dit werkte dus niet bij mij. Ook wat geëxperimenteerd met de
Bandenspanning , dit werkte beter , maar ook niet de oplossing. Nieuwe band wel
Maar dat is wel heel makkelijk en een stuk duurder.
Het gaat hier over Cooper discoverer radial LT 33”
Ik hoop dat je hier wat aan hebt , zoniet dan succes met verder zoeken.
Groet ,
Ruud .
Ik had dat soort verschijnselen ook. Een gehobbel / stuiteren bij 45 mls/h. Dit werd veroorzaakt door een niet meer ronde achterband ( terwijl ik dacht dat het voor zat )
Waarschijnlijk van een gat in de berm , verder komt hij niet . Dat heb je met een D 350.
Controle : Op de brug , assteunen eronder , en laten zakken. Dan laten draaien op de
Snelheid waarop hij het meest stuitert. Voor special effects , laat hem dan van de steunen
Lazeren . Wel filmen voor de volgende meeting. Hou iets vlak tegen het loopvlak en je
Ziet het verschil tussen rond en ovaal.
Geprobeerd te verhelpen door de band eraf te halen ½ slag draaien , en alles goed
Schoon te maken. Dit werkte dus niet bij mij. Ook wat geëxperimenteerd met de
Bandenspanning , dit werkte beter , maar ook niet de oplossing. Nieuwe band wel
Maar dat is wel heel makkelijk en een stuk duurder.
Het gaat hier over Cooper discoverer radial LT 33”
Ik hoop dat je hier wat aan hebt , zoniet dan succes met verder zoeken.
Groet ,
Ruud .
Heren,
bedankt voor de reacties. Vooralsnog houd ik het op het eerste: de schokbrekers... Als ik namelijk een maat van me op een hoek van de Dodge laat leunen/ duwen, en zelf met mijn oor naast de breker lig, hoor ik een 'soppend' geluid. Mijn conclusie is nu dat die betreffende schokbreker R.I.P is...
Toevallig zag ik gisteren dat meneer Quickfit deze maand (?) iedere schokbreker voor de helft de deur uit doet.
Heeft iemand een type/maat van onze schokbrekers voor me, zodat ik met tot quickfit kan wenden??
Alvast bedankt!
Jax.
bedankt voor de reacties. Vooralsnog houd ik het op het eerste: de schokbrekers... Als ik namelijk een maat van me op een hoek van de Dodge laat leunen/ duwen, en zelf met mijn oor naast de breker lig, hoor ik een 'soppend' geluid. Mijn conclusie is nu dat die betreffende schokbreker R.I.P is...
Toevallig zag ik gisteren dat meneer Quickfit deze maand (?) iedere schokbreker voor de helft de deur uit doet.
Heeft iemand een type/maat van onze schokbrekers voor me, zodat ik met tot quickfit kan wenden??
Alvast bedankt!
Jax.
Get a life... Get a Dodge...
* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)