Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Auto's ouder als 30 jaar - Nu om de 2 jaar APK

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
103-1165593000

Bericht door 103-1165593000 »

bastian schreef:
bastian schreef:
Kne schreef:Das mooi, maar niet voor de meeste onder ons.

Mijn W200, en de meeste andere ook zijn ingeschreven als bedrijfswagen (en dus jaarlijkse APK)
Daarnaast is de vrijstelling alleen voor benzineversies en geen gas en diesel.

Wil je met je dodge iets uithalen, dan moet je hem al inschrijven als personenauto (wat betekend dat er gordels in moeten zitten) en je illigaal op gas moet rijden.

Al met al niet echt lonend
klopt dit wel ?bij mijn weten is de nieuwe twee jaarlijkse regel daadwerkelijk voor alle personen auto s ouder dan dertig jaar en alle benzine wagen auto s dus ook nieuwe dit omdat er met benzine auto s en oude auto s weinig km gedraaid wordt .
de regel dat bedrijfs wagens wel jaarlijks a p k plichtig blijven klopt dan wel ondanks een groot tekort aan apk 2 keurmeesters .
Ben jij soms zoveel mogelijk berichten aan het sparen in een zo kort mogelijke tijd? :p :p[/color]
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

xraunx schreef:spijt me

maar dit staat op de site van de RDW:
"Lichte en zware bedrijfsauto’s
Voor lichte en zware bedrijfsauto’s zijn er geen historische kentekenseries. Voor bedrijfsauto’s kunt u dus geen historisch kenteken aanvragen."

Grtzz.,.,.XraunX
Voor personenauto's kun je een klassiek kenteken aanvragen; dat is heel iets anders dan blauwe kentekenplaten. Hiermee bedoelen ze de cijfer/lettercode die op je kentekenplaten staat.
Als je blauwe platen wilt, kan dat gewoon. Op deze kentekenplaten staat dan gewoon het kenteken (4 letters en twee cijfers) wat je nu ook al hebt, alleen nu in blauw met wit in plaats van geel met zwart.
Veel klassiekerliefhebbers willen graag een "oud" nummer op de auto hebben; een nummer wat net zo oud is als de auto zelf. Als je een auto importeert of het oude kenteken kwijt raakt, krijg je altijd een "nieuw" nummer. Dit is wat de RDW hiermee bedoelt.
Gerhart
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

wat mij bekend is dat veel historische bedrijfswagens een BE kenteken hebben aldus een blauwe plaat met witte letter cijfercode BE-12-34 en de letter/cijfer combinatie ZV zie je ook veel bijv. ZV-12-34 (ca 1970) maar bij dodge zie je deze combinatie eigenlijk zeer weinig , persoonlijk heb ik NB op t eind dat was destijds (1976)de lettercode dat t om een bedrijfswagen ging ,makkelijk te onthouden Nederlandse Bedrijfswagen die in 1977 opgevolgd werd door 12-34-VB De V was dan weer voor Vrachtwagens
Plaats reactie