Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Trekhaak Trouble, Hoe zit het nu? - Duidelijkheid eens en voor altijd!

Kne

Bericht door Kne »

Maar er is niemand met gezond verstand die in wallonie wil wonen volgens mij :p
bastian

Bericht door bastian »

toch nog 3.5 miljoen mensen kne..... :;):
bastian

Bericht door bastian »

Gesprek in een RDW keuringsstation ,Keurmeester: uw trekhaak mag niet op de auto zitten want het staat niet op t kenteken. bestuurder: Kunt u dan in vervolg mijn aanhanger trekken? keurmeester:nee , hoezo? bestuurder: u hebt een kop als een trekhaak!
Rob Rules

Bericht door Rob Rules »

Hmm, ik weet niet wat de reactie zal zijn..

Maar goed, ben naar RDW geweest, die vent zei tegen mij:
Moet deugdelijk bevestigd zitten (zit ie)
en een typeplaatje/constructie tekening ofzo.
(vrij vertaald: zelf 1 derop zetten/tekening maken)

Edited By Rob Rules on 1191674091
Greetz, Rob..

Tuurlijk spoor ik niet!! Ben geen trein!!
Rock On!!

Daily: Opel Vectra Sport '01
Rest : Chevy Van Gladiator '81
dodgemart
Contacteer:

Bericht door dodgemart »

je moet zelf maar eens kijken maar dacht dat er op chaosboys iets stond over trkhaak? of heb ik da mis. weet wel dat het lastig is. Zelf wil ik er geen, zit alleen maar in de weg int terrein ha ha. succes jongens !!
http://www.chaosboyz.nl/
gr. Martin
Kne

Bericht door Kne »

Zouden degene met een W200 geregistreerd in nederland, met kenteken vermeld op hun papieren hetvolgende willen vermelden:
- max trekgewicht
- RDW meldcode

zoals Rienk hierboven al ergens heeft gedaan: 2500kg meldcode 4913.

Ik ga de oorlog aan met het RDW, daarvoor heb ik graag zoveel mogelijk gegevens van andere w200's. zo heb ik wat refferenties, en kan ik het meest gunstigste (hoogste) waarde proberen te laten vermelden.

De vorderingen ga ik hier vermelden en als het mij lukt kunnen andere het trukje kopieren.
bastian

Bericht door bastian »

Kne schreef:Zouden degene met een W200 geregistreerd in nederland, met kenteken vermeld op hun papieren hetvolgende willen vermelden:
- max trekgewicht
- RDW meldcode

zoals Rienk hierboven al ergens heeft gedaan: 2500kg meldcode 4913.

Ik ga de oorlog aan met het RDW, daarvoor heb ik graag zoveel mogelijk gegevens van andere w200's. zo heb ik wat refferenties, en kan ik het meest gunstigste (hoogste) waarde proberen te laten vermelden.

De vorderingen ga ik hier vermelden en als het mij lukt kunnen andere het trukje kopieren.
de meldcode is niets anders dan de laatste vier cijfers van jou chassisnummer en dus voor iedere auto uniek, het trekgewicht verschilt inderdaad iets per w200 en ligt vaak ergens in de buurt van 2200 kg maar dit kun je vinden in de service manual! mogelijke oorzaak in gewichten is mischien bandenmaat aanwezigheid pintle hook en opgegeven totaalgewicht vehicle bijv 8000 lbs ,ik zal morgen eens in dat boek kijken.het vreemde is dat er voor mijn w300 niet eens een trekhaak mogelijk is.....
bastian

Bericht door bastian »

heb het dus even opgezocht en de fabrikant gaf destijds de volgende trekhaak mogelijkheden : voor de w200 was er een lichte trekhaak met 2000 lbs (900kg) en voor de w200 met 8000lbs GVW gaf er een trekhaak mogelijkheid van 7000lbs (3150kg) ,hopende u voldoende geinformeerd te hebben, verblijf ik,hoogachtend ,bastian.
Kurt
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Kne schreef:Zouden degene met een W200 geregistreerd in nederland, met kenteken vermeld op hun papieren hetvolgende willen vermelden:
- max trekgewicht
- RDW meldcode
Ik heb je een privébericht gestuurd met een aantal kentekens van W200's die het trekgewicht op het kentekenbewijs hebben staan.
In de meeste gevallen die ik ken is dat overigens 2380kg geremd.

Succes met je strijd en ik hoop dat het lukt.
Ik zou zelf ook heel graag het max trekgewicht op het kentekenbewijs willen hebben.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
Kne

Bericht door Kne »

bastian schreef:heb het dus even opgezocht en de fabrikant gaf destijds de volgende trekhaak mogelijkheden : voor de w200 was er een lichte trekhaak met 2000 lbs (900kg) en voor de w200 met 8000lbs GVW gaf er een trekhaak mogelijkheid van 7000lbs (3150kg) ,hopende u voldoende geinformeerd te hebben, verblijf ik,hoogachtend ,bastian.
@ Bastian, Zou je mij een kopie kunnen geven van die gegevens? Het RDW accepteerd dat waarschijnlijk alleen maar als je een (kopie) van de originele documentatie overlegd.

Dus als je een link of een ingescande versie hebt..., stuur anders maar een PM

alvast bedankt
Kne

Bericht door Kne »

Ik heb gisteren het RDW gebeld, degene die ik gesproken heb denkt dat het geen probleem moet zijn om het trekgewicht bij te schrijven. Ik moet daarvoor wel de originele papieren opsturen. :(

Ik heb gisteren al een briefje getypt om het toe te lichten, wat met titels gegooid (ben ingenieur, dus dat erbij zetten, werkt soms wel in je voordeel).

Het duurt zo'n 2 weken voor ik dan antwoord krijg, ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.
bastian

Bericht door bastian »

ja hou ons op de hoogte kne ,en ik kan je via mail gin kopie op papier toe sturen ,als je er niet uitkomt mail dan even mischien dan per post sturen
Rob Rules

Bericht door Rob Rules »

ik wacht in spanning af
Greetz, Rob..

Tuurlijk spoor ik niet!! Ben geen trein!!
Rock On!!

Daily: Opel Vectra Sport '01
Rest : Chevy Van Gladiator '81
bastian

Bericht door bastian »

heb zojuist(vrijdagavond 19 okt) de kopien uit de service manual naar jou toegestuurd kne .....
Kne

Bericht door Kne »

Dank je bastian, ik wacht in spanning af. Vandaag of morgen stuur ik mijn brief + kentekenpapieren op en dan is het hopen op goed nieuws.
Plaats reactie