Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

watervrees - Vraagje voor de offroaders

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
xraunx

Bericht door xraunx »

Gisteren de hele dag druk geweest in de bagger van belgie, de FOC Trophy in lommel. (foto's volgen nog).

En ik moet zeggen dat de w200 dingen kan waarvan ik ze tot gisteren niet voor mogelijk hield. tot het (per ongeluk) ontwortelen van bomen toe. :D

Afijn kom ik tot mijn vraag, grote minpunt van mijn Dodge is toch wel zijn angst voor water. Een diepe plas die ook nog eens op volle snelheid genomen wordt zorgt er gegarandeerd voor dat de boel afslaat en ook de komende 15 minuten niet meer fatsoenlijk wil lopen.
Aangezien hier meerdere mensen last van moeten hebben vroeg ik me wat jullie hebben gedaan om van dit probleem af te komen.

Ik zat zelf te denken aan een PVC achtige ombouw over de verdelerkap.
Ben benieuwd naar jullie ideen en ervaringen.

Grtzzz,.,. XraunX
lucadee
Contacteer:

Bericht door lucadee »

diepe plas NIET op volle snelheid nemen werkt bijna altijd ! :D

the groeten
Luc
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK

1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.

1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
67-1134987950

Bericht door 67-1134987950 »

Kheb er un MSD onsteking ingebouwd... heb er nog geen last mee gehad eigenlijk tot nu toe.....
Dikkiedik

Bericht door Dikkiedik »

Die rubberen flappen tussen chassis en binnenspatbord houden een hoop tegen. Sommigen hebben de originele fan vervangen voor een electrische die je dan uit kan zetten als je eens door een plas gaat. Blaast ie tenminste niet heel je motor onder de zooi.... :cool:
Volgens mij moeten er voor die verdelerkappen ook wel meer waterbestendige oplossingen zijn, alleen daar moet ik eens ff naar gaan zoeken...
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
67-1134987950

Bericht door 67-1134987950 »

die flappe heb ik ook geplaatst inderdaad.

de FAN is een project voor inde toekomst......
Rienk
Contacteer:

Bericht door Rienk »

Een trucje wat ik eens bij een Suzuki heb gezien: chirurgische latex handschoen over verdelerkap en en de bougiekabels door de opengeknipte vingers (beetje lastig bij meer dan 5 cylinders) en het andere trucje was lucht in verdelerklap blazen (en ook in de ontluchtingen van de differentielen) met een van de sloop gehaalde ruitensproeierpompje. Dingetje verpompte genoeg lucht om de boel droog te houden, en niet zo veel dat er dingen werden opgeblazen.
xraunx

Bericht door xraunx »

Bedankt voor jullie reactie's...
Als rustig rijden is geen optie is dan komt er altijd water binnen, de vonk slaat dan bovenop de verdeler over van kabel naar kabel...moet ik toch op zoek naar een handschoentje met 8 vingers.

Op een site voor offroad-2cvtjes..(jaja ze bestaan) heb ik ooit beschermhoezen voor over de verdelerkap gevonden. een hoes voor van onderaf en een tweede welke er van bovenaf weer overheen werd geschoven.
Geweldige oplossing...alleen niet voor een achtcilinder.

Ben nog steeds benieuwd of anderen (jullie) ook hetzelfde probleem hebben?

Grote Plas->vooruit wordt bruin->Motor hoest een keer en slaat af->Vervolgens 10 minuten wachten waarna de motor nog steeds 15 minuten lang niet lekker loopt.

Ik ben toch zeker niet de enige?
Grtzz XraunX
Robbie

Bericht door Robbie »

2 kabels door 1 vinger misschien? dan hou je de middelvinger over.... :p
Sander-1987
Contacteer:

Bericht door Sander-1987 »

Ik zou zeggen je ventilator.
Hoor vaak zat voorbij komen dat de ventilator als een schoepenrad werkt en alles over je motor heen gooit.
Misschien dat aanpassen en dan is de rest minder belangrijk ?
Dodge Viper Forum: Smart klem in luchtinlaat. Hoe krijg ik 'm weer eruit?
Plaats reactie