Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

tankmeter - tankmeter

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
hibma52
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 nov 2001 22:12
Locatie: ijmuiden

Bericht door hibma52 »

Mijn benzine meter werkte niet meer en nu ben ik er achtergekomen waarom er zitten geen draden meer naar de tank ,ik heb gevonden een losse blauwe draad en op de tank een stekkertje met een witte draad weet iemand hoe dit gezeten heeft.

groetjes Odin.
"IF YOU CAN HANDLE A DODGE YOU CAN HANDLE EVERYTHING"

"THERE IS NOTING BETTER THAN THE SOUND OFF A V8"
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

dit ouwe topic eens gevonden en dacht het nog eens naar boven te halen.

ik heb dus een probleem met de tankmeter. heb deze weet benzine ingedaan (met vaatjes) en terwijl de meter nog steeds op de E van empty stond, liep de benzine al ferm over.

daar heb ik ook ineens gemerkt dat mijn tankmeter niet meer goed afsluit en er benzine langsdaar ook uitsijpeld (laat schone plekken na op de oprit)

zijn deze tankmeters te herstellen of moet je die vervangen. en waar vind je dan zulke dingen.

ik neem aan dat de tank best leeg is, die dan laten zakken en dan tankmeter uithalen? das dus een probleem want de tank is bomvol nu en mijn dodge rijd voor geen meter op benzine. op LPG rijd die als nieuw.
de benzine wordt enkel in nood geval gebruikt, en ik dacht dat de tank volledig leeg was (blijkt dus vol te zitten)
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Weet je zeker dat het de sensor in de tank is en niet de meter?
Simpel te testen: de stekker van de tank even aan de massa houden; als de meter oploopt -> sensor kapot. Als de meter niet oploopt -> meter (waarschijnlijk) kapot.
Als de sensor niet meer werkt, kan het zijn dat de vlotter lek is. Deze kan weer gesoldeerd worden.
Dit gebeurd vaak als de tank lanere tijd leeg heeft gestaan.
Nieuw zijn ze niet meer te krijgen, alleen NOS (new old stock).
Gerhart
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

ik heb de 2 draden losgetrokken en deze tegen elkaar gehouden.

ik heb ergens gelezen dat 70ohm een lege tank is, en 0ohm een volle tank. dus dacht ik: we gaan die draden eens tegen elkaar houden.

ik meet 73ohm op de tank eenheid.

als ik contact aanzet dan gaat de benzinemeter van uiterste stand tot in het midden van de E. dus die doet het nog.

ook bij de draden aan elkaar zetten gaat die direct naar maximum. dus bekabeling en meter zijn ok. zit hem in de tank.

ik dacht eerst dat ik volledig zonder benzine reed en telken de gas installatie sneuvelde en ik op benzine naar de garage moest, had ik al schrik om stil te vallebn. vandaar aan elk tankstation der ff 10liter bij (meer doe ik er niet in want mijn benzinepomp lekt vooraan).

de dodge lijkt heel zuinig want der zat nu zoal 50liter in
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

De fuel benzine meter sensor is een vlotter die een potmeter laat bewegen.

Zo zijn de waardes, ik heb alles uitgezocht omdat ik mijn benzine tank heb verwijderd en mijn fuel meter op de gastank heb aangesloten . :D werkt perfect https://www.wee200.nl/w200_tips/fuel_m ... _meter.htm

Afbeelding

Een draad ligt aan massa, aan de chassic-balken
En de andere gaat naar de fuel meter heen.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

ik heb dit ook voor gehad mijn meter stond ook altijd op empty.tank los gemaakt en laten zakken.meter eruit,en wat blijkt de vlotter was lek en liep zo vol met benzine dat die altijd laag ging.die vlotter is gemaakt van koper,brons achtige legering.solderen kan maar bij mij was die vlotter zo broos en dunneke's,dat solderen niet meer kan.ook was de bedrading van de pot.meter in de tank stuk.ik heb dit geheel zo gelaten en niet hersteld.
met mijn lpg heb ik ook geen vollume meter.ik weet het het is niet echt handig maar het went.
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Heb ff de schema bekeken

Er zitten 2 draden op niveau potmeter van de benzinetank

De witte is massa
Die andere gaat naar de dashboard meter

groetjes Henk_W200
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Plaats reactie