Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

uitlaat geluid - ik versta je nie !!

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
PRIJK
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 aug 2007 11:22
Locatie: Middelburg

Bericht door PRIJK »

Ben zwaar aan het overwegen mn orginele uitlaat te gaan vervangen voor een nieuwe, twee redenen, a. het geluid is nu wel errug truttig en b. hij is aan zn eind.
Nu is mn W200 een camper en ben ik zodoende ook mee onderweg ook langere trips en vroeg me zodoende dus af wat is het beste geschikt.
Ik rijd dus langere stukken 70 M (115 km) en wil dus nog wel verstaan baar kunnen zijn.
Is een dubbel systeem met balanspijp en cherry boms te doen of eigenlijk totaal ongeschikt, laat je dus het geluid een beetje achter je of word je gek.
Indien andere ervaring of tips hoor ik het graag.
JJF Naus
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2001 13:50
Locatie: Utrecht

Bericht door JJF Naus »

Prijk, ik ben er momenteel ook mee bezig. Ik kies voor een RVS uitlaat, vanaf het uitlaatspruitstuk. De balanspijp moet je proberen zo dicht mogelijk bij het blok te plaatsen. Verder kies ik voor mufflers ipv cherry bombs. Zoals ik het het begrepen heb doen mufflers meer recht aan je V8 geluid. Cherry-bombs zijn voornamelijk luid en iets hoger in toonklank. Verder is het zo dat naarmate je meer bochten en meters NA je demper plakt het geluid minder zal worden. M.a.w. indien je voor je as naar de zijkant gaat zal het geluid harder zijn dan wanneer je over de achteras heen gaat...

Hopelijk kun je hier iets mee...

Jax.
Get a life... Get a Dodge...

* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
maiky
Berichten: 139
Lid geworden op: 07 apr 2007 13:52
Locatie: Son

Bericht door maiky »

een balance pijp moet je precies goed zetten anders heeft het geen nut, je maakt je complete uitlaatsysteem af hangt het eronder dan trek je van voor tot halverwegen je beide pijpen met vetkrijt, een streep over je pijpen. Start de auto!De plaats waar het vetkrijt als eerst gaan smelten of verkleuren op die hoogte moet je balance pijp komen.
Is deze niet gelijk aan beide pijpen pak je ongeveer het midden.
Dit was een tip van de uitlaat bouwer hier in de buurt.

dan de dempers : als je er 1 cherrybomb tussen maakt voor twee pijpen in twee pijpen uit maakt hij echt herrie.
Plaats je er op elke pijp appart een en je laat de pijp tot achter of voorbij de achteras aan de zijkant, vind ik zelf een goed v8 geluid. niet te zacht niet te hard maar das mijn mening met gewone dempers heb ik geen ervaring (buiten de orginele)

gr maiky
hoop dat je er wat aan hebt
gr maiky



intruder vl1500lc 99 custom
kawa gpx 600 r 1992
kawa gpx 750 r 1987 custom naked
Gilera typhoon snor 2002 power one getuned 85 km/h


WARNING!! objects in mirror are dumber than they appear!!.
Denk om mijn snelheid matig uw kinderen!!!!!!!
Robbie
Berichten: 895
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Ik had het Hooker uitlaat systeem er onder zitten.
Was gemaakt van gewoon niks aan de hand uitlaat pijpen van rond 60.

Dit gaf een mooi, niet overheersend V8 geluid.

Betty, (mijn vrouw) wilde meer herrie en omdat m'n uitlaat toch verrot was heb ik haar d'r zin gegeven en van flexibele pijpen een uitlaat gemaakt zonder dempers tot voor de achter as. Ze vond het GEWELDIG
ik zelf in eerste instantie ook, maar na een week was ik er klaar mee en heb de cherry bombs er weer tussen gebouwd!
Van de winter gaat de fexibele pijp vervangen worden voor dikwandige stalen pijp en ook weer met dempers!

Maar waarom een balance pijp?
Als ik het me goed herinner heb ik hier is ergens gelezen dat dat voor onze blokken weinig tot geen nut heeft....
PRIJK
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 aug 2007 11:22
Locatie: Middelburg

Bericht door PRIJK »

Wat ik er van begreep is dat de balanspijp voor een soort trek zou zorgen in het uitlaatsysteem, heeft te maken met de wisselende uitlaatslag van de verschillende cylinders en daardoor dus een betere afvoer van je verbrandingsgassen.
Ik denk wel dat dit alleen echt nodig is als je aan de binnenkomende kant er dus ook voldoende instopt, dus carb.en e.v.t kleppen.
Dit klinkt allemaal logisch maar het gaat mij dus puur om de sound, kijk een camper is geen moddermonster en hard vooruit is ook niet zo van belang.
Steeds alles opnieuw in je kasten moeten inrichten is namelijk het grootste effect van hard wegrijden en dus niet echt wenselijk.
Heeft er iemand ervaring met enkel (dik ? ) naar achter met een grote flowmaster net voor de achteras en doorlopende buis tot onder de bumper.
Zo ja, wats de dikte dan en is het wat ?
67-1134987950

Bericht door 67-1134987950 »

Balanspijp is wel handig als je niet te veel herrie wilt. hij wordt daardoor als het goed is wat subtieler met de ploffjes. met prestaties in een w200??? maakt noppes uit :D of heeeeeeeel weinig...

ik ben met een camper met dubbele flowmasters rvs op vakantie geweest, ging prima! lekker slapen tijdens het rijden achterin... en toch bruut geluid...

lange rit met mn W200 pick up met dubbel systeem cherrybombs?? geen pretje.... maar ze lopen ook maar tot voor onder mn achterwielen...
PRIJK
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 aug 2007 11:22
Locatie: Middelburg

Bericht door PRIJK »

Das inderdaad wat ze bij Co Oskam me adviseerden, dubbel naar achter naar een dubbele flowmaster en weer dubbel weg naar achter, over de achteras en daar pas naar buiten. Dus zoals op de tekening maar dan een demper, twee in twee uit.
Het zou een stevig geluid zijn, lekker diep en niet te hard.
Ze adviseerden daar echter wel om niet voor RVS te gaan i.v.m uitzetten door warmte en dus scheuren op de lassen en ik zag juist wel wat in niet meer roesten, hmmmmmmmm
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

als je goed last scheurt het niet hoor :D

gr eddie
76 w200 340
76 w200 360
maiky
Berichten: 139
Lid geworden op: 07 apr 2007 13:52
Locatie: Son

Bericht door maiky »

76 w200 schreef:als je goed last scheurt het niet hoor :D

gr eddie
da zeg ik
gr maiky



intruder vl1500lc 99 custom
kawa gpx 600 r 1992
kawa gpx 750 r 1987 custom naked
Gilera typhoon snor 2002 power one getuned 85 km/h


WARNING!! objects in mirror are dumber than they appear!!.
Denk om mijn snelheid matig uw kinderen!!!!!!!
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

Hey Peter,

Ik heb zelf op dit moment 2 wagens op de weg.
Een D350 (The Ambassador) met daarop een dubbel uitlaatsysteem van Co Oscam.
Vanaf het blok met 2 pijpen naar 2 cherrybombs, dan door naar achteren helemaal onder de achterbumper en daar splitsen naar 4x uitlaat eindstukken, RVS 100mm, deze hebben ook een lichte dempende werking.
Ongeveer bij de automaatbak zit een balanspijpje.
Bruut geluid, met die trompetjes achter hoor!
Afbeelding

De W200 (Dotsje) heb ikzelf helemaal gedaan, 1e deel van de pijpen laten zetten door Co Oscam. De rest zelf gedaan vanaf 1/2 meter onder de cabine. Eerst een stukje flex, daarna over op een RVS systeem welke net achter de cabine omhoog gaat, net onder het achterraam 2 cherrybombs en dan nog een 80cm omhoog.
Dit geeft echte een kick als je dit hoort, ik rijd dan ook graag met de ramen open :D

Afbeelding


En als je een keer wilt kijken, luisteren en proberen ben je van harte welkom hier in Daarlerveen. (Twente)
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
PRIJK
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 aug 2007 11:22
Locatie: Middelburg

Bericht door PRIJK »

Dat ziet er super uit die eindstukken heel mooi, ff komen luisteren is noggal een reis want ik kom uit Middelburg.
Verder denk ik ook dat rvs goed gelast en indien je rekening houd met uitzetting van de pijpen door warmte met je rubbers het niet kapot hoeft te gaan.
T'zal dus iets gaan worden als de dubbelle flowmaster demper met rvs pijpen en as die eindstukkies een beetje leuk gesprijst zijn danneeeeehhhhh.

Groet Peter
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

hoi peter

ook de eind stukken zijn zelf te maken hoor

gr eddie
76 w200 340
76 w200 360
PRIJK
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 aug 2007 11:22
Locatie: Middelburg

Bericht door PRIJK »

he eddie,

daar gaan we het zeker over hebben, je hoort van me,

Groet Peter
Plaats reactie