Tís wel een hele hoop werk geweest, maar uiteindelijk echt de moeite waard. Een eigen gebouwde W200 met een wielbasis van slechts 250 cm (80 cm ingekort) en ontdaan van een hoop gewicht door de carrosserie te verwijderen, en dit weer geheel op te bouwen met een buizenframe. Radiator naar achteren gezet, 2X25 liter verwisselbare gastanks (ex-heftruck).
Een hoop aluminium (traan) platen voor bodem, motorkap, dakje en schutbord. Dubbele handrem als diff.lock en nog veel meer werk. Echt, veel meer werk, leuk als je dat als hobby mag doen.
Bijvoorbeeld: Waar komt het gaspedaal en het rempedaal, om maar eens een lullig vraagje te noemen. Daar gaat zo maar een avond proberen, meten en nog eens meten, in zitten. En ga zo maar door.
TOTAL-CHAOS is een fantastisch leuk terrein-monster geworden.
Joop en jij hebben er zo te zien heel wat uurtjes werk in zitten...
Heb je trouwens een idee wat ie weegt???
Ik hoop 'm ooit nog eens "live" in aktie te kunnen bewonderen...
Gewicht: 1960 kg. Viel me zelf wat tegen, had gehoopt dat ik onder de 1700 kg zou komen, maar desondanks is het goed rijden in het terrein, echt kickuh.
GrWR
--> Voor de aanhouder is geen weg onbegaanbaar. <--
Nee, geen zwaar terreinwerk meer voor mijn eigen Dodge. Als we het terrein in gaan en het zit allemaal zo vast, kan ik er altijd nog met de W200 er achteraan: ik heb daar immers nog de Ramsey RE12000 lier op zitten en dan moet het wel heel gek lopen willen we dan nog vast blijven zitten.
Het niet meer het terrein ingaan heeft ook een positief effect op de levensduur van meerdere onderdelen. Zo is mijn Dodge afgelopen APK fluitend er doorheen gekomen, geen centje pijn. Die in de tussentijd gereden 12.000 kilometers snelweg hebben geen invloed gehad, daar slijt die niet van.
Dus helemaal happy.
GrWR.
--> Voor de aanhouder is geen weg onbegaanbaar. <--