afslaan - afstelling stationair
omdat mijn dodge steeds afsloeg met inparkeren en/of met veel verbruikers aan, heb ik het toerental stationair wat hoger afgesteld. dat ging 1 dag helemaal goed en helemaal blij. nou hoefde ik tenminste niet steeds meer gas te geven en te remmen tegelijk!
maar na een bezoekje aan de pomp (gas) wilde de dodge niet meer vlot optrekken, rustig wegrijden ging nog wel.
dus ik toch stationair maar weer iets lager afgesteld.
dit ging maar even goed want als ik hem nu in zijn versnelling zet (hoger of lager bijgesteld maakt niet meer uit) dan slaat ie af.
met als afsluiting een witte rookwolk uit het luchtfilter.
voor mij genoeg om te stoppen en eens te vragen wat het probleem kan zijn.
waarschijnlijk legio mogelijkheden!
maar na een bezoekje aan de pomp (gas) wilde de dodge niet meer vlot optrekken, rustig wegrijden ging nog wel.
dus ik toch stationair maar weer iets lager afgesteld.
dit ging maar even goed want als ik hem nu in zijn versnelling zet (hoger of lager bijgesteld maakt niet meer uit) dan slaat ie af.
met als afsluiting een witte rookwolk uit het luchtfilter.
voor mij genoeg om te stoppen en eens te vragen wat het probleem kan zijn.
waarschijnlijk legio mogelijkheden!
Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
slangen lijken mij ok, maar welke filters bedoel je?
we gaan morgen eens kijken naar de ontstekingsmodule en dinsdag ga ik een nieuwe benzinepomp halen om hem weer eens op benzine te laten lopen.
dan kunnen we hem in ieder geval wat beter afstellen.
dan nog een stel nieuwe bougies erin en dan maar weer eens verder kijken.
ik laat uiteraard wel even weten of we hem weer aan de praat krijgen.
bedankt voor je tip
groetje Frenkie
we gaan morgen eens kijken naar de ontstekingsmodule en dinsdag ga ik een nieuwe benzinepomp halen om hem weer eens op benzine te laten lopen.
bedankt voor je tip
groetje Frenkie
Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
-
frenkie schreef:slangen lijken mij ok, maar welke filters bedoel je?
bedankt voor je tip
groetje Frenkie
ik denk dat je onsteking te vroeg staat
vaak resulteerd dit ook in kleine plofjes uit de uitlaat
zijn het harde bloffen uit de uitlaat dan staat hij te laat
maar het mooiste is een strobelamp waarmee jeje blokkie presies op tijd zet.
te vroeg verklaard wel de witte pluim uit het luchtfilter
let wel dat als je de onsteking netjes op benzine afsteld
dat ie op gas weer verkeerd staat he
onsteking op benzine tussen de 4 en 8 graden voor
en op gas 12 en 14 graden
dus je blok kan maar op een brandstof ideaal lopen
Edited By dodgefanaat1985 on 1174335057
de slangen en het pvc filter zijn ok, je hoort het klepje rammelen.
benzinepomp met succes gemonteerd en hij starte onmiddelijk op benzine, het feest duurde echter niet lang want hij viel hierop toch ook gewoon weer uit.
bougies vervangen maar zonder verder resultaat van vooruitgang.
nu de carburateur losgemaakt in het klepje wat daar inzet (choke) heeft blijkbaar net niet genoeg ruimte!
ik heb dus waarschijnlijk een hele tijd met de choke open of dicht gereden.
morgen gaan we weer verder met het reviceren van de carburateur en het klepje maar wat beter op maat maken.
groetje Frenkie.
benzinepomp met succes gemonteerd en hij starte onmiddelijk op benzine, het feest duurde echter niet lang want hij viel hierop toch ook gewoon weer uit.
bougies vervangen maar zonder verder resultaat van vooruitgang.
nu de carburateur losgemaakt in het klepje wat daar inzet (choke) heeft blijkbaar net niet genoeg ruimte!
ik heb dus waarschijnlijk een hele tijd met de choke open of dicht gereden.
morgen gaan we weer verder met het reviceren van de carburateur en het klepje maar wat beter op maat maken.
groetje Frenkie.
Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
na 4 avonden klooien eindelijk het probleem gevonden!
het blijkt gewoon een electriciteitsprobleem te zijn, zaterdag dus niet naar de kuil maar de complete bedrading vervangen.
wat kan het soms toch eenvoudig zijn zeg, maar ja dan ben je wel weer uren verder.
op benzine loopt ie wel weer als een zonnetje.
thanks groetje Frenkie
het blijkt gewoon een electriciteitsprobleem te zijn, zaterdag dus niet naar de kuil maar de complete bedrading vervangen.
wat kan het soms toch eenvoudig zijn zeg, maar ja dan ben je wel weer uren verder.
op benzine loopt ie wel weer als een zonnetje.
thanks groetje Frenkie
Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
tjongejonge, het leek even goed te gaan maar vannacht stond ik dus weer eens stil, de accu laad niet meer op doordat de dynamo zijn werk niet meer doet.
dat word dus een nieuwe dynamo en dan maar weer op naar het volgende probleem zo lijkt het.
dat word dus een nieuwe dynamo en dan maar weer op naar het volgende probleem zo lijkt het.
Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
ok effe een update van de gang van zaken.
de dynamo bleek achteraf toch niet stuk te zijn want na het monteren van een andere spanningsregelaar laad de accu weer keurig op, wel een nieuwe accu gekocht want die andere had de geest gegeven.
maar natuurlijk kondigt dan zich weer een ander probleem aan!
de accu laad nu teveel bij! het resultaat is dat de koplampen doorbranden, de cd speler kuren heeft, mijn vorige accu daardoor waarschijlijk naar z'n moer is gegaan en er druppeltjes accuzuur op de accu liggen na ongeveer 10 km rijden.
mijn vraag is nu, ligt dit nou aan de dynamo, de spanningsregelaar of toch aan iets heel anders?
ik hoop dat de problemen nou toch een keer opgelost worden want ik word er een beetje moedeloos van.
de dynamo bleek achteraf toch niet stuk te zijn want na het monteren van een andere spanningsregelaar laad de accu weer keurig op, wel een nieuwe accu gekocht want die andere had de geest gegeven.
maar natuurlijk kondigt dan zich weer een ander probleem aan!
de accu laad nu teveel bij! het resultaat is dat de koplampen doorbranden, de cd speler kuren heeft, mijn vorige accu daardoor waarschijlijk naar z'n moer is gegaan en er druppeltjes accuzuur op de accu liggen na ongeveer 10 km rijden.
mijn vraag is nu, ligt dit nou aan de dynamo, de spanningsregelaar of toch aan iets heel anders?
ik hoop dat de problemen nou toch een keer opgelost worden want ik word er een beetje moedeloos van.
Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
Dat is waarschijnlijk je spanningsrgelaar.
Even de spanninig aan de accu meten met draaiende motor. Moet tussen de 13.5 en 14.5 volt zitten.
Anders even kijkne of de behuizing van de spanningsregelaar goed aan de massa zit (blank stukje cabine of een bout met gekartelde ring).
Als dit allemaal goed is, kun je de regelaar ook nog laten testen.
Even de spanninig aan de accu meten met draaiende motor. Moet tussen de 13.5 en 14.5 volt zitten.
Anders even kijkne of de behuizing van de spanningsregelaar goed aan de massa zit (blank stukje cabine of een bout met gekartelde ring).
Als dit allemaal goed is, kun je de regelaar ook nog laten testen.
Gerhart
effe om af te ronden.
de spanningsregelaar en bobine heb ik vervangen en de alt meter heb ik ook maar gelijk doorverbonden.
daar hoef je trouwens niet je dashboard voor uit elkaar te halen, je kan er met een beetje geklooi en een schijnwerper prima bij komen.
anyway ik rij alweer een tijdje zonder problemen.
pfff gelukkig want over een paar weken ga ik met de dodge naar portugal op vakantie.
allen thanks voor de reacties, groetje Frenkie
de spanningsregelaar en bobine heb ik vervangen en de alt meter heb ik ook maar gelijk doorverbonden.
daar hoef je trouwens niet je dashboard voor uit elkaar te halen, je kan er met een beetje geklooi en een schijnwerper prima bij komen.
anyway ik rij alweer een tijdje zonder problemen.
pfff gelukkig want over een paar weken ga ik met de dodge naar portugal op vakantie.
allen thanks voor de reacties, groetje Frenkie
Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
maarehmm... hoeveel laad je dynamo nou bij dan? als die teveel laadt, dan gaat elke keer weer je spanningsregelaar kapot , je blijft hem vervangen. en je accu wordt overladen, gaat sissen, met ontploffingsgevaar tot gevolg.
voorkom dit idd door het plaasten van een dynamo met een ingebouwde regelaar. veel mensen gebruiken de Polo. en sommige de blazert :D
voorkom dit idd door het plaasten van een dynamo met een ingebouwde regelaar. veel mensen gebruiken de Polo. en sommige de blazert :D