Drag-link HELP - mijn drag link bestaat niet?!?!?
die stang van het stuurhuis naar mijn linker voorwiel, met die twee vaste kogels er aan!
dat is toch de drag-link ???
nou maar deze, is bij mij versleten,
(mijn auto is bij de vorige eigenaar verhoogt)
Ik dus een nieuwe besteld,
wil ik die monteren, het probleem dat 1 kogel aan de verkeerde kant zit,
dus de drag link weer terug
Nou zijn er schijnbaar 2 types voor de Dodge,
MAAR ALLEBIJ PAST NIET!!!
iemand enig idee wat ik nu moet doen?????
Van een ander merk mischien maar welke en wat?
het gaat hoogstwaarschijnlijk mis in de verhoging
de oude is ook niet verlast oid, ziet er echt origineel uit,
alle ideeen en tips zijn welkom
Groeten Bas
PS hij had 16 januari al gekeurt moeten zijn :p :p :D
Edited By Bassie on 1171719054
dat is toch de drag-link ???
nou maar deze, is bij mij versleten,
(mijn auto is bij de vorige eigenaar verhoogt)
Ik dus een nieuwe besteld,
wil ik die monteren, het probleem dat 1 kogel aan de verkeerde kant zit,
dus de drag link weer terug
Nou zijn er schijnbaar 2 types voor de Dodge,
MAAR ALLEBIJ PAST NIET!!!
iemand enig idee wat ik nu moet doen?????
Van een ander merk mischien maar welke en wat?
het gaat hoogstwaarschijnlijk mis in de verhoging
de oude is ook niet verlast oid, ziet er echt origineel uit,
alle ideeen en tips zijn welkom
Groeten Bas
PS hij had 16 januari al gekeurt moeten zijn :p :p :D
Edited By Bassie on 1171719054
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
Waarschijnlijk heb je een drag link voor een '77 stuurbekrachtiging besteld? Dan krijg je meestal eentje met de kogels 90 graden verdraaid (eerste foto).
Op onze Dodges werd echter meestal een nieuwer type stuurbekrachtiging gezet met het stuurhuis plat tegen het chassis.
Dit is eigenlijk het stuurhuis uit 1980 (of later).
Hiervoor heb je dan ook een andere drag link nodig; die met de kogels in dezelfde richting (tweede foto).
Helpt dit?
Zo ja, dan een drag link bestellen van een W200 uit 1980.
Edited By Gerhart on 1171723622
Op onze Dodges werd echter meestal een nieuwer type stuurbekrachtiging gezet met het stuurhuis plat tegen het chassis.
Dit is eigenlijk het stuurhuis uit 1980 (of later).
Hiervoor heb je dan ook een andere drag link nodig; die met de kogels in dezelfde richting (tweede foto).
Helpt dit?
Zo ja, dan een drag link bestellen van een W200 uit 1980.
Edited By Gerhart on 1171723622
- Bijlagen
-
- 2.JPG
- (0 Bytes) 1047 keer gedownload
Gerhart
Gerhart
Helaas dit helpt niet,
ik heb de bovenste alleen dan de kogel precies de andere kant opstaan
dus van de bovenste foto,
dan de linker kogel staat op deze foto, het schroefdraad van je af,
bij mij staat het schroefdraad dan naar mij toe, dus 1 kogel is precies 180 graden gedraait!
helaas, maar wel bedankt voor het mee denken!!!
Helaas dit helpt niet,
ik heb de bovenste alleen dan de kogel precies de andere kant opstaan
dus van de bovenste foto,
dan de linker kogel staat op deze foto, het schroefdraad van je af,
bij mij staat het schroefdraad dan naar mij toe, dus 1 kogel is precies 180 graden gedraait!
helaas, maar wel bedankt voor het mee denken!!!
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
Hmmmm, da's wel weer bijzonder.
De vorm die jij omschrijft doet denken aan een Ford drag link (zie foto), maar die heeft een heel ander stuurhuis. Lijkt me vrij onlogisch.
Een Chevrolet drag link (ook veel gebruikt) is instelbaar; oftewel is een deelbare met een stelstuk middenin.
Kun je misschien eens een foto maken van de drag link EN het stuurhuis?
Dan kan ik eens verder zoeken.
Edited By Gerhart on 1171796025
De vorm die jij omschrijft doet denken aan een Ford drag link (zie foto), maar die heeft een heel ander stuurhuis. Lijkt me vrij onlogisch.
Een Chevrolet drag link (ook veel gebruikt) is instelbaar; oftewel is een deelbare met een stelstuk middenin.
Kun je misschien eens een foto maken van de drag link EN het stuurhuis?
Dan kan ik eens verder zoeken.
Edited By Gerhart on 1171796025
- Bijlagen
-
- Ford_MOOG_Part___DS801.jpg
- (18.08 KiB) 1047 keer gedownload
Gerhart
volgens mij als ik deze rode arm op het stuurhuis omdraai, dan past het originele wel, alleen dan komt hij tegen mijn wiel aan:
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
ik heb nog geen foto's van mijn drag-link, aangezien deze nog bij klinkien ligt, die zal een andere voor mij opzoeken, maar ik zal die gauw keertje ophalen, zodat ik daar ook even een foto van kan maken
bas
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
ik heb nog geen foto's van mijn drag-link, aangezien deze nog bij klinkien ligt, die zal een andere voor mij opzoeken, maar ik zal die gauw keertje ophalen, zodat ik daar ook even een foto van kan maken
bas
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
en deze past toch altijd?
http://store.summitracing.com
http://store.summitracing.com
Dodge W200 318
Harley Davidson Nighttrain
Mercedes-benz Vito
Harley Davidson Nighttrain
Mercedes-benz Vito
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
hmm ja dat lijkt er wel op ja.
volgens mij kon dat de oplossing nog wel eens worden,
dan kunnen de kogels dus ook los vervangen worden, zo dat het geen duur geheel word,
iemand, die dit al gebruikt????
zou wel graag wat ervaringen willen horen
bas
hmm ja dat lijkt er wel op ja.
volgens mij kon dat de oplossing nog wel eens worden,
dan kunnen de kogels dus ook los vervangen worden, zo dat het geen duur geheel word,
iemand, die dit al gebruikt????
zou wel graag wat ervaringen willen horen
bas
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
De rode arm (pitman arm) kun je niet omdraaien, want die is ook conisch.
Ik zie wel dat je wel de oorspronkelijke stuurbekrachtiging hebt van een '77 Dodge.
Het hoort normaal zo te zijn dat je de drag link aan de pitman arm vanaf de veer-kant erin schuift. Aan de as kant moet die er van onder af ingeschoven worden.
Die verstelbare drag link is ook een goed idee.
Ik zou dan wel een rechtere nemen, zodat de kogels niet te extreem staan.
Zoals deze: Drag link
Deze worden vooral gebruikt als de auto verhoogd is.
Romano heeft volgens mij een soortgelijke gebruikt.
Ik zie wel dat je wel de oorspronkelijke stuurbekrachtiging hebt van een '77 Dodge.
Het hoort normaal zo te zijn dat je de drag link aan de pitman arm vanaf de veer-kant erin schuift. Aan de as kant moet die er van onder af ingeschoven worden.
Die verstelbare drag link is ook een goed idee.
Ik zou dan wel een rechtere nemen, zodat de kogels niet te extreem staan.
Zoals deze: Drag link
Deze worden vooral gebruikt als de auto verhoogd is.
Romano heeft volgens mij een soortgelijke gebruikt.
Gerhart