claxon
Cris,
de originele draden van claxon aansluiten op een relais,dan plus nemen van accu,via relais naar claxon en aarde.
zo zou t moeten lukkken.
the groeten
Luc
de originele draden van claxon aansluiten op een relais,dan plus nemen van accu,via relais naar claxon en aarde.
zo zou t moeten lukkken.
the groeten
Luc
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK
1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.
1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.
1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
Mijn claxon werkt met een drukknop op het dashoard.
de reden hiervan weet ik niet. ???
Weet iemand wat daar de reden van kan zijn.
Ik wil de claxon graag origineel maken dus in het stuur.
Ik heb m'n draden doorgemeten en hier zit geen breuk in dus dat is goed.
Heeft er iemand een schema hoe dat ze de claxon via het relais geschakeld hebben. :;):
Ik bedoel
nr 87 =........?
nr 86 =........?
nr 85 =........?
nr 30 =........?
hellup.......
de reden hiervan weet ik niet. ???
Weet iemand wat daar de reden van kan zijn.
Ik wil de claxon graag origineel maken dus in het stuur.
Ik heb m'n draden doorgemeten en hier zit geen breuk in dus dat is goed.
Heeft er iemand een schema hoe dat ze de claxon via het relais geschakeld hebben. :;):
Ik bedoel
nr 87 =........?
nr 86 =........?
nr 85 =........?
nr 30 =........?
hellup.......
MOPAR OR NOCAR
THIS IS WHAT COOL LOOKS LIKE !
Dodge ramcharger 1982

THIS IS WHAT COOL LOOKS LIKE !
Dodge ramcharger 1982

bij mij is het ook aan het dashbord, en heb overlaatst een grant stuurtje gestoken.
tijdens het demonteren heb ik gezien dat het draadje van het sleep contact onder het stuur kapot was. dus ff sleep contact gedemonteerd, draadje aan gesoldeerd, en nu heb ik dus 2 drukknoppen
1 aan het stuur, en 1 aan het dashbord
tijdens het demonteren heb ik gezien dat het draadje van het sleep contact onder het stuur kapot was. dus ff sleep contact gedemonteerd, draadje aan gesoldeerd, en nu heb ik dus 2 drukknoppen
1 aan het stuur, en 1 aan het dashbord
heey,
heb het toevallig dit weekend ook uitgezocht.
de zwart draad in je stuurkolom komt als een donkergroene draad uit de stekker onder de motorkap.
deze draad kwam uit de kabelboom ter hoogte van mijn radiateur samen met een lichtgroene draad.
de claxon is min geschakeld dus je moet een claxon hebben met een plus en een min aansluiting.
donkergroen was bij mij min en de lichtgroene kwam via de zekeringenbox en is dus plus.
effe voor de duidelijkheid zo zit het bij mijn dodge,messchien hebben ze bij mij wel zitten rommelen met kleuren,het leek wel origineel tenminste
succus verder
heb het toevallig dit weekend ook uitgezocht.
de zwart draad in je stuurkolom komt als een donkergroene draad uit de stekker onder de motorkap.
deze draad kwam uit de kabelboom ter hoogte van mijn radiateur samen met een lichtgroene draad.
de claxon is min geschakeld dus je moet een claxon hebben met een plus en een min aansluiting.
donkergroen was bij mij min en de lichtgroene kwam via de zekeringenbox en is dus plus.
effe voor de duidelijkheid zo zit het bij mijn dodge,messchien hebben ze bij mij wel zitten rommelen met kleuren,het leek wel origineel tenminste
succus verder
W200 1977
vw passat vr5 1999
vw passat vr5 1999
30/51 gaat gezekerd met een 30A zekering naar een 12 V (Die zit bij mij op de orginele +van de claxon)
85 gaat naar de claxon van je stuur (Die zit bij mij op de orginele massa - van de claxon)
86 gaat naar de + pool van je accu
87 gaat naar de + van je compressor
De - van je compessor moet massa maken
85 gaat naar de claxon van je stuur (Die zit bij mij op de orginele massa - van de claxon)
86 gaat naar de + pool van je accu
87 gaat naar de + van je compressor
De - van je compessor moet massa maken
Om ff een oud topic nieuw leven te schenken :)
Ik ben vanmiddag ook met mijn toeter bezig geweest, heb er ook een relais tussen gezet. mijn stuurkolom geeft alleen te veel weerstand naar de aarde toe. iemand hier een idee over? ik had idd ook een extra knopje op het dashboard, maar wil ook weer orgineel. als ik het huis van de stuurkolom gebruik heb ik wel een goede aarde. maar dat is weer moeilijk aan het sleepcontact te maken
Ik ben vanmiddag ook met mijn toeter bezig geweest, heb er ook een relais tussen gezet. mijn stuurkolom geeft alleen te veel weerstand naar de aarde toe. iemand hier een idee over? ik had idd ook een extra knopje op het dashboard, maar wil ook weer orgineel. als ik het huis van de stuurkolom gebruik heb ik wel een goede aarde. maar dat is weer moeilijk aan het sleepcontact te maken
Hoi,
Ik denk dat er niks anders op zit als je sleepcontact optimaal te maken.
Goed schoon en eventueel wat geleidings vet er op.
Zo’n relais vraagt maar een heel klein beetje stroom, dus bij de minste weerstand weigert hij.
Als je nog de min geschakelde Dodge toeter hebt zou ik hem rechtstreeks plaatsen, vraagt meer stroom en doet het dus eerder.
Groet Arie
Ik denk dat er niks anders op zit als je sleepcontact optimaal te maken.
Goed schoon en eventueel wat geleidings vet er op.
Zo’n relais vraagt maar een heel klein beetje stroom, dus bij de minste weerstand weigert hij.
Als je nog de min geschakelde Dodge toeter hebt zou ik hem rechtstreeks plaatsen, vraagt meer stroom en doet het dus eerder.
Groet Arie