Hallo allemaal,
Eindelijk heb ik een mooie W200 gevonden. Het is er eentje van '76 met een 440 blok, 30 cm verhoogt met bandenmaatje 40.
Omdat ik hem moet ophalen in Duitsland met een autoambulance lijkt het me wel handig om te weten hoeveel druk er op de dissel komt. Iemand enig idee wat de asdruk voor en achter is van een W200?
Alvast bedankt.
Groeten,
Daniel
(ps. volgende week zal ik hem uitvoerig voorstellen met foto's)
asdruk voor/achter - transport Duitse W200
Daniel,
Weet niet of je hier iets mee aan kan maar het is algemeen bekend dat een trekhaak niet meer dan 75 kg kogeldruk mag hebben dus wat je volgens mij het beste kan doen is dodge opladen en gewoon een huis tuin en keuken weegschaal onder het wieltje van de aanhanger leggen en zorgen dat je zeker niet boven de 100 kg uitkomt.
Doe je dat wel dan zal dat zeker niet te goede komen van het rij gedrag en ik hoop voor je dat je een tandemas aanhanger hebt.
Veel succes misschien heb je hier wat aan.
Groetjes Ronald
Weet niet of je hier iets mee aan kan maar het is algemeen bekend dat een trekhaak niet meer dan 75 kg kogeldruk mag hebben dus wat je volgens mij het beste kan doen is dodge opladen en gewoon een huis tuin en keuken weegschaal onder het wieltje van de aanhanger leggen en zorgen dat je zeker niet boven de 100 kg uitkomt.
Doe je dat wel dan zal dat zeker niet te goede komen van het rij gedrag en ik hoop voor je dat je een tandemas aanhanger hebt.
Veel succes misschien heb je hier wat aan.
Groetjes Ronald
-
ben het niet met bovenstaande eens, met het trekken van een blazer(2000kg) achter mijn dodge reed de auto het beste als de blazer zo ver mogelijk vooraan stond (dus veel meer dan 75kg) als de auto verder naart achter staat gaat hij veel sneller slingeren. ook is het belangrijk de auto op de ambulance goed in zijn vering te trekken zodat hij niet "deint"op de ambulance. verder moet je er rekening mee houden dat een dodge niet op de meest ambulances past i.v.m. de breedte. zet eer in ieder geval een goede auto voor want ruim 2500 kilo is niet niks
succes robbert peter
succes robbert peter
'76 dodge W200
'72 pontiac Catalina
MG ZS EV
'72 pontiac Catalina
MG ZS EV
Bedankt voor de tips. Na wat rondvragen blijkt het gewicht op de trekhaak toch te hoog te zijn.(ongeveer 200 kg) 75kg is inderdaad de maximale kogeldruk. Voor een kleine afstand wil ik dit best riskeren maar niet voor 240 km.
Probeer hem dus maar te rijden. Heb al een trekstang weten te regelen mocht er wat fout lopen onderweg.
Groetjes Daniel
Probeer hem dus maar te rijden. Heb al een trekstang weten te regelen mocht er wat fout lopen onderweg.
Groetjes Daniel