De schade na brand + een paar vragen! - Plymouth Fury 1
Na vele weken er tegenop gezien te hebben toch maar is een begin gemaakt om de brand schade te gaan herstellen...
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Ik heb vandaag alle draden blood gelegd en alles op een voor mij duidelijke tekening vast gelegd, nu kan ik natuurlijk
de bedrading klakkeloos vernieuwen maar ik wil van die "spannings regelaar" af!
Hoe ik dat moet doen is mij al duidelijk gemaakt op de website van HenkW200 (Ook lid van DTB) met nog extra info via E-mail.
Maar mijn eerste vraag is:
Wat is het nut van dit printplaatje (het dekseltje wat erop hoort zie je er boven liggen)
Wat is de benaming ervan?
Is er mischien een manier om dit te kunnen laten vervallen?
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Mijn 2e vraag is:
Is wat ik op deze foto aanwijs met een potlood de spanningsregelaar?
Mijn 3e vraag is:
Is wat ik op deze foto aanwijs met een potlood het startrelais?
Edited By robdodge on 1170774553
Ik heb vandaag alle draden blood gelegd en alles op een voor mij duidelijke tekening vast gelegd, nu kan ik natuurlijk
de bedrading klakkeloos vernieuwen maar ik wil van die "spannings regelaar" af!
Hoe ik dat moet doen is mij al duidelijk gemaakt op de website van HenkW200 (Ook lid van DTB) met nog extra info via E-mail.
Maar mijn eerste vraag is:
Wat is het nut van dit printplaatje (het dekseltje wat erop hoort zie je er boven liggen)
Wat is de benaming ervan?
Is er mischien een manier om dit te kunnen laten vervallen?
Mijn 2e vraag is:
Is wat ik op deze foto aanwijs met een potlood de spanningsregelaar?
Mijn 3e vraag is:
Is wat ik op deze foto aanwijs met een potlood het startrelais?
Edited By robdodge on 1170774553
-
- Site Admin
- Contacteer:
Hoi Rob,
Het printje wat je aanwijst is de spanningsregelaar. Normaal gesproken zat vroeger in dit doosje een mechanische spanningsregelaar met een relais en bimetaal. Schijnbaar is in het verleden het mechanische "inwendige" vervangen door electronica.
Op het dekseltje staat ook IGN en FLD
IGN is dus Ignition, dus de spanning vanaf de ontsteking, ofwel 12 volt vanaf je contactslot.
FLD is het veld van je dynamo.
Het doosje links van de spanningsregelaar zal waarschijnlijk iets van een relais zijn. Kan het zo niet zeggen.
Het relais rechts is inderdaad het startrelais.
Als je bedrading gaat vervangen, doe dit dan draad voor draad om het overzicht niet te verliezen.
Een tekeningentje als naslag is natuurlijk nooit weg, evenals goede foto's.
Als je kabelschoentjes gaat monteren zorg dan dat je goede kwaliteit kabelschoenen en een goede tang gebruikt.
Nog beter is om kabelschoenen te gebruiken die je eerst dichtknijpt en daarna doorsoldeert. Daarna isoleren met Krimpkous.
En als je engels redelijk is lees dan ook even dit artikeltje: http://www.madelectrical.com/electrical ... sing.shtml
Suc6 en voor vragen kun je ook evt bellen (zie dodge info) of mailen
Het printje wat je aanwijst is de spanningsregelaar. Normaal gesproken zat vroeger in dit doosje een mechanische spanningsregelaar met een relais en bimetaal. Schijnbaar is in het verleden het mechanische "inwendige" vervangen door electronica.
Op het dekseltje staat ook IGN en FLD
IGN is dus Ignition, dus de spanning vanaf de ontsteking, ofwel 12 volt vanaf je contactslot.
FLD is het veld van je dynamo.
Het doosje links van de spanningsregelaar zal waarschijnlijk iets van een relais zijn. Kan het zo niet zeggen.
Het relais rechts is inderdaad het startrelais.
Als je bedrading gaat vervangen, doe dit dan draad voor draad om het overzicht niet te verliezen.
Een tekeningentje als naslag is natuurlijk nooit weg, evenals goede foto's.
Als je kabelschoentjes gaat monteren zorg dan dat je goede kwaliteit kabelschoenen en een goede tang gebruikt.
Nog beter is om kabelschoenen te gebruiken die je eerst dichtknijpt en daarna doorsoldeert. Daarna isoleren met Krimpkous.
En als je engels redelijk is lees dan ook even dit artikeltje: http://www.madelectrical.com/electrical ... sing.shtml
Suc6 en voor vragen kun je ook evt bellen (zie dodge info) of mailen
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
-
het onbekende relais kan ook van je kachel/blower kunnen zijn en anders van je ruitenwisserrobdodge schreef:Bedankt voor de info en tips Tonnie,
Het doosje links naast de spanningsregelaar is waarschijnlijk het clinjateur of claxon relais (volgens sommigen op het AAP forum), daar kom ik morgen wel achter...
Ik ben idd ook van plan om met oa soldeer, krimpkous en de betere stekkertjes te gaan werken!
dit is dan een weerstand die zorgt voor een lanzamere beweging van je wissers of je blower
Ton schreef:Nee, volgens mij zit hij niet op alle auto's..
Als je claxon het niet doet moet je even meten of je bij de claxon stroom hebt op 1 draadje. De claxon wordt via je stuur massa geschakeld.
:) De mijne doet het , als is hij naar ijmuiden af en toe zelfstandig geworden :D
Was meer nieuwschierigheid.
Rob: ja ik weet is skippy schuld :laugh:
Edited By MiniMop on 1170885098