Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Holley of Edelbrock - Carburateur

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Beste mensen,

Ik ben zo een beetje rond aan het kijken wie allemaal zijn 318ci een beetje gekieteld heeft.
De ene heeft een holley carburateur de andere een edelbrock.

Nu was ik me dus af aan het vragen waarom edelbrock of holley. Wat zijn de voor of nadelen van deze 2 merken. Want ik weet niet welke keuze ik moet maken.

Ik was zelf in eerste instantie aan het denken aan een edelbrock off-road thunder series carburateur. In combinate met een performer 4 barrel manifold.
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Holley is vooral bekend van de race-scene en daarom zweren veel racers bij Holley.
De Holley carburateurs vind ik wat lastiger om af te stellen, maar als je voor maximaal vermogen gaat, is Holley de keuze.
Edelbrock (eigenlijk Carter-ontwerp) zijn de betrouwbare carburateurs. Presteren heel goed, eenvoudig af te stellen, weinig onderhoud.
Ikzelf heb ook gekeken naar Edelbrock; zeker omdat ik het betrouwbare belangrijk vond.
Ook de "thunder" versie passeerde: in mijn ogen een leuker uitziende standaard carb, maar wel veeeel duurder!
Ik zou kiezen voor de standaard carb (edelbrock 1405) en dan een setje "off-road needles and seats" (Edelbrock 1465).
Dan heb je een leuk setje voor een fatsoenlijke prijs.
Gerhart
Vaporized
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 jun 2005 03:45
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Vaporized »

Ik heb gehoord dat het de holley's beter af zijn met de afstelling voor het LPG & Benzine rijden, als je alleen voor LPG of Benzine zou gaan dat kun je met de edelbrocks prima vooruit

En net als gerhart al zegt, voor max power is holley wel de goede keuze, maar de edelbrocks doen er niet veel voor onder hoor... heb zelf net een holley 650cfm ( 4175 ) gekocht...
Proud Dodge W200 Owner
Plaats reactie