M'n collega moest voor zijn '76 Ford F250 nieuwe banden kopen en hij dacht ach ik doe es gek....
Koop ook nieuwe velgen erbij, hij heeft dezelfde maat als de W200 namelijk 8 gaten en 16,5 velgen
Winkel waar we waren , zei de verkoper , als je toch nieuwe velgen koopt zou ik 16 inch nemen.
Omdat de banden in 16,5 inch steeds moeilijker te krijgen zijn
Hij heeft dus ook 16 inch gekocht
Vandaag bij de TUV in Duitsland (auto heeft hier geen type goedkeuring)
Auto afgekeurd omdat de ruimte tussen velg en remklauw veel te klein was
Ze zeiden als de auto te zwaar word beladen de velg de remklauw kan raken
Ik moet ook nieuwe velgen , ik koop dus denk ik 16,5 inch velgen
Inderdaad worden de 16.5" banden steeds schaarser.
Ik heb met 16" velgen nog nooit een probleem gezien, mits je passende hebt; als ze te smal zijn lopen ze inderdaad tegen de klauw aan.
Als je dit wilt voorkomen, kun je natuurlijk ook 17" kiezen; die hebben nog meer ruimte dan een 16.5" velg EN daar heb je ook een grote keus in banden.
idd, werd mij ook al gezegd, met 16" velgen is de afstand tussen remklauw en wiel heel klein.
maar, als je velgen in zwaar beladen toestand tegen de klauw komen, dan heb je een groter probleem dan de velgen.
aangezien de velgen tegen de remschijven hangen, en daarrond de remklauw, kunnen ze gewoon niet dichter komen
of je velg plooid = NIET GOED
of je velg zit los = OOK NIET GOED :p
ze kunnen misschien afkeuren omdat de afstand tussen klauw en wiel te klein wordt, maar t is dan zeker niet omdat ze elkaar zullen raken in beladen toestand
17" of groter steken geen optie? tegenwoordig doen alle amerikaanse pickups het, dus banden vinden kan geen probleem meer worden