Trommelremmen achter, blokkeren, overberemd etc
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 06 apr 2005 17:22
- Locatie: Zutphen
- Contacteer:
Op aanwijzing van mijn APK mannetje toch maar de achterremmen uit elkaar gehaald...en ik vermoed dat ik de eerste ben :D .
Bij het loshalen kwam ik erachter dat de "moeren" die de lagers borgen gewoon los zitten!!! Deze kon ik gewoon met de hand losdraaien ???
affijn trommel eraf, binnenkant heeft overal een laag vastgekoekt zand zitten. Ook zijn de schoenen erg op
en lopen er allerlei sleufjes door de trommel.
-Wat kan ik doen aan de groeven in mijn trommel, of hoort dit zo?
-Hoort het zo dat de lagers zo los zitten of moet ik deze op enig manier vast zien te draaien?
help. XraunX
Bij het loshalen kwam ik erachter dat de "moeren" die de lagers borgen gewoon los zitten!!! Deze kon ik gewoon met de hand losdraaien ???
affijn trommel eraf, binnenkant heeft overal een laag vastgekoekt zand zitten. Ook zijn de schoenen erg op
en lopen er allerlei sleufjes door de trommel.
-Wat kan ik doen aan de groeven in mijn trommel, of hoort dit zo?
-Hoort het zo dat de lagers zo los zitten of moet ik deze op enig manier vast zien te draaien?
help. XraunX
Groeven mogen niet in een trommel.
Kun je oplossen door uit te laten draaien of te vervangen. In beide gevallen altijd de remvoeringen ook vervangen.
Dan de wiellagers: de eerste moer zorgt voor de spanning op de lagers en moet redelijk vast aangedraaid worden. Zo vast, dat er geen speling meer op zit (even voelen met het wiel erop).
Hierna de tweede (borg)moer zeer vast draaien en borgen met de sterring die tussen de twee moeren moet zitten. Borgen door één lipje naar de binnenste moer en één lipje naar de buitenste moer te buigen.
Kun je oplossen door uit te laten draaien of te vervangen. In beide gevallen altijd de remvoeringen ook vervangen.
Dan de wiellagers: de eerste moer zorgt voor de spanning op de lagers en moet redelijk vast aangedraaid worden. Zo vast, dat er geen speling meer op zit (even voelen met het wiel erop).
Hierna de tweede (borg)moer zeer vast draaien en borgen met de sterring die tussen de twee moeren moet zitten. Borgen door één lipje naar de binnenste moer en één lipje naar de buitenste moer te buigen.
Gerhart
Gerhart, bedankt voor je hulp. :D
Erg duidelijk verhaal...pas een goede nederlandse uitleg maakt voor mij het engelse haynes taaltje leesbaar.
Ik heb je uitleg gelezen en de trommels zijn te diep ingesleten om nog uitgedraaid te kunnen worden.
Inmiddels heb ik de hele trommelrem uit elkaar liggen.
Weet iemand toevallig of alle onderdelen hiervan los te bestellen zijn, ik heb namelijk een gebroken "automatic adjuster cable" en een kromme "upper shoe hold down spring".???
iemand ervaring met het verkrijgen van deze onderdelen? leuk adresje?
Grtzz XraunX
Erg duidelijk verhaal...pas een goede nederlandse uitleg maakt voor mij het engelse haynes taaltje leesbaar.
Ik heb je uitleg gelezen en de trommels zijn te diep ingesleten om nog uitgedraaid te kunnen worden.
Inmiddels heb ik de hele trommelrem uit elkaar liggen.
Weet iemand toevallig of alle onderdelen hiervan los te bestellen zijn, ik heb namelijk een gebroken "automatic adjuster cable" en een kromme "upper shoe hold down spring".???
iemand ervaring met het verkrijgen van deze onderdelen? leuk adresje?
Grtzz XraunX
smorgens,
Iemand enig idee hoe ik aan een dop kom om de centrale moeren op de achterwiellagers vast te draaien?
De maat is 65mm, ik heb geen idee welke engelse maat hierbij hoort.
Als iemand enig idee heeft hoor ik het graag ik heb namelijk al verschillende mensen gebeld maar niemand heeft ook maar enig idee waar dit te halen. ???
ben ik misschien de enigste die dit zonder hamer en beitel wil doen?
Grtzz,.,.,XraunX
Iemand enig idee hoe ik aan een dop kom om de centrale moeren op de achterwiellagers vast te draaien?
De maat is 65mm, ik heb geen idee welke engelse maat hierbij hoort.
Als iemand enig idee heeft hoor ik het graag ik heb namelijk al verschillende mensen gebeld maar niemand heeft ook maar enig idee waar dit te halen. ???
ben ik misschien de enigste die dit zonder hamer en beitel wil doen?
Grtzz,.,.,XraunX
Bij de APK keuring liep ik tegen hetvolgende probleem aan!
de remvertraging op de achterwielen is hoger dan op de voorwielen. Dit is normaal!!! maar bij een steekproef door het RDW werd dit verhaal afgekeurd.
Nu heb ik een brake proportioning valve ( rem doseer klep) tussen de remleiding geplaatst. Nu kan je gewoon de remdruk instellen! Auto remd nu veel beter en als je meer gewicht in de bak gooit verstel je gewoon de klep voor meer remdruk.
Het rijdt veel beter als voorheen!
Met vriendelijke groet Paul van de kraats
de remvertraging op de achterwielen is hoger dan op de voorwielen. Dit is normaal!!! maar bij een steekproef door het RDW werd dit verhaal afgekeurd.
Nu heb ik een brake proportioning valve ( rem doseer klep) tussen de remleiding geplaatst. Nu kan je gewoon de remdruk instellen! Auto remd nu veel beter en als je meer gewicht in de bak gooit verstel je gewoon de klep voor meer remdruk.
Het rijdt veel beter als voorheen!
Met vriendelijke groet Paul van de kraats
Ik heb mijn achterremmen bekeken
En hoe is eigenlijk de status van mijn trommelremblokken ?
Is het wel oke ? , of moet ik nieuwe kopen
Alles schanieren even ingespoten met "looptsofine"


En hoe is eigenlijk de status van mijn trommelremblokken ?
Is het wel oke ? , of moet ik nieuwe kopen
Alles schanieren even ingespoten met "looptsofine"


Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Hoi Gerhart,
bedankt voor de snelle reaktie, ga het morgen bekijken
:D
bedankt voor de snelle reaktie, ga het morgen bekijken
:D
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl