Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

topsnelheid w200 - wat moet je w200 kunnen halen?

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
kars

Bericht door kars »

Hallo,

Ik heb sinds vandaag ook mijn eigen w200. Toen ik met hem naar huis reed (first time ever). Vroeg ik mij af hoe hard hij eigenlijk zou moeten kunnen lopen. Ik ben nu niet boven de 50 mijl uitgeweest, maar ik heb dan ook niet volgas gerejen. Totdat ik hem/haar wat beter ken, wou ik de limieten later gaan verkennen. Ik realiseer mij dat de snelheid van meer factoren afhankelijk is (banden etc.)
Dus : Hoe hard kunnen jullie ?
robbert peter

Bericht door robbert peter »

heb ooit eens 85 miles met hummers gereden, 160km/h maar dacht toen dat hij ieder moment uit elkaar zou klappen, maar hou 55/ 60 aan . dit is hard zat
'76 dodge W200
'72 pontiac Catalina
MG ZS EV
Gerhart

Bericht door Gerhart »

Mijnes liep (toen 'ie nog in één stuk was) 100-110 mijl per uur. Hij trilde dan wel behoorlijk, maar dat lag aan de ongeballanceerde wielen.
Het lekkerste loopt 'ie bij 50-60 mijl.
Gerhart
kars

Bericht door kars »

thx, heb inmiddels 65 mph gereden met hem (achter een vrachtauto) toen deze een afrit nam, duwde ik uit automatisme op het gas en merkte dat hij nog wel wat kon hebben. 70 mph lijkt me wel genoeg ja. :D
Romano

Bericht door Romano »

:0 85 m/90m is haalbaar met 33's en standaard 318, hoewel dodgie lijkt uit elkaar te spatten. Sinds liftkit, schokbrekers, 35's bfg,s,dubbele uitlaat, open luchtfilter,vonkverbreder en timing 13 o before op lpg is 150 km p/u nog comfortabel te noemen ( omgerekend op 35,s dan ca 75 miles),boven de 85 miles (op 35's dan ca 170 km p/u ) houdt je automatisch in vanwege de trillingen, hoewel je voelt dat het nog harder kan, bij verder modificaties in de toekomst (carburateur /headers/ inlaatspruitstuk etc.) , verwacht ik dan ook geen comfortabelere topsnelheid, maar "slechts" meer koppel in het terrein of bij het verlaten van het groene stoplicht.fa.romano@planet.nl
Once a dodge, always a dodge! Afbeelding Dodge M880 W200 Power wagon Website
109-1028958714

Bericht door 109-1028958714 »

hoe kom je aan een vonk verbreder,ik wil er namelijk ook 1 tussen zetten
109-1005169105

Bericht door 109-1005169105 »

Met mijn standaard 318 en 'hummers' (36") haalde ik 75mph (ongeveer 150km/h). Vervolgens moest ik wel aan de kant i.v.m. hevige rookontwikkelingen en oliespetters op mijn achterligger. Eenmaal op de vluchtstrook bleek de oliekeerring tussen motor en automaat te lekken; de olie liep er in een dunne straal uit en was op de uitlaat terechtgekomen ;-)

De 'comfortabele' (zolang je daarover kunt spreken met deze banden...) topsnelheid ligt op 55-60mph (=110-120km/h). Meestal rijden we in colonne en dan houd die langzame K30 ons op een gemiddelde snelheid van 95km/h ;-)
Romano

Bericht door Romano »

Beste mike, vonkverbreder te bestellen bij van wees
Alkmaar www.vanweesverhuur,nl, ik liep toevallig op de hiswa waar ze de vonkverbreder demonstreerden (Ja voor bootmotoren,) ik geloofde er zelf eerst niet zo in of dit wel zou werken, een maatje van mij kocht hem voor zijn citroen ds, bij hem pastte die niet op z,n bobine, ik zei geef maar mee , give it a try on my dodge, de aansluiting iets opengebogen toen pastte die wel, het resultaat was verbluffend, het toch al donkere geluid van de dubbelpijp werd nog iets donkerder, het doortrekken, vooral in de eerste versnelling werd voelbaar krachtiger terwijl de toonhoogte van het uitlaatgeluid in die eerste versnelling ook donker blijft (voorheen werd de toonhoogte steeds hoger bij het acceleleren in de eerste versnelling), last but not least, het starten op lpg gaat zonder enige aarzeling of de motor nu warm of koud is, zonder voor te klikken starten en lopen.
Voorwaarden voor de (comfortabele topsnelheid)zijn natuurlijk een goede staat van de ontsteking,het juiste ontstekingstijdstip dat past bij de motor van jou auto , misschien is dit wel een van de belangrijkste voorwaarden, na verschillende garages in het verleden met de meest uiteenlopende meningen over het ontstekingstijdstip ben ik maar zelf gaan experimenteren, op lpg loopt ie bij het beste op 13 o voor, dit kan dus bij elke motor verschillen al na gelang de speling, uitrekking in de kettingen (grappig dat Frans Veldman daar ook mee in de buurt komt, ik lees deze site pas sinds kort en ik kan alleen uit eigen ervaringen putten, ik ben geen automonteur maar wel een geduldige probeerder,) ik merkte dat de dodge de meeste trekkracht had ergens tussen de 11- en 14 o voor ,maar hoe lees je dit af? Door heel simpel je poelie te draaien tot je de inkeping ziet, vervolgens maak je een nieuwe groef of een verfstreepje, een centimeter of 4 daar rechts van, je hebt nu een nieuw ijkpunt, vervolgens zet je je auto ergens met de voorwielen ergens tegenaan, een dikke boomstam, een betonnen stoepband, enfin verzin het maar, de versnelling in drive, de verdeelkap los(niet te),vervolgens met gashendel op carbarateur gasgeven, je voelt dan de trekkracht in de auto, als je dan de verdeelkap iets draait en weer gas geeft wordt de trekkracht voelbaar groter of kleiner(pingelen), op een gegeven moment heb je een soort ideale stand waarvan je denkt dit is het, je bent er dan nog niet;! Als je nu de timer afleest kun je misschien nog het oorpronkelijke ijkpunt aflezen,(tot 12 graden voor), maar in mijn geval zag ik slechts m'n eigen verfstreepje zitten,eigenlijk dus 14 graden, maar volgens mijn nieuwe ijkpunt 8 graden, nu zul je denken wat heb ik hieraan, nou noteer dit getal dus 8 graden, vervolgens verdeelkap vastzetten en rijden maar, nu denkt je dat hij perfect loopt maar je voelt dat bij het optrekken of op de snelweg er toch iets hapert, geen probleem, je hebt nu een nieuw ijkpunt, verander je tijdstip de volgende keer in 8.5 graden (eigenlijk dan ca 14.5 graden ),weer proefrijden tijdstip noteren,volgende keer 9graden. Misschien loopt ie beter of slechter , als die slechter reageert tijdens de proefrit ga je terug naar 7.5 graden, vervolgens naar 7 graden. Het klinkt allemaal wat amateuristisch en tijdrovend maar op een gegeven moment kom je toch op het ideale tijdstip uit, dit kan natuurlijk ook 8,2 graden zijn, vooral op de snelweg merkte ik de grote verschillen in trillingen bij verschillende tijdstippen.
Deze zelfde testen kun je ook doen bij het stationair afstellen en ook hier zijn weer merkbare verschillen aanwezig, leuk dus die afstelgegevens, maar elke dodge heeft een ander leven gehad.Toen ik de dodge eenmaal vrij comfortabel had gekregen kon ik ook beter andere trillingen en geluiden onderscheiden/waarnemen en oplossen. By the way , ik vond de 35 bfgs mud beter rijden dan m,n oude 33"coopers,minder trillingen.
Tot slot voor dit item even ,de verdeler losdraaien is niet zo gemakkelijk te bereiken, zelfs niet met een speciale sleutel, toevallig heb ik het eens van onder af geprobeerd, met een zeer korte sleutel, in het begin was het even zoeken, waar zit die bout dan, maar nu heb ik ,m binnen 15 seconden los,voordelen : je kan niet meer je verdeler per ongeluk nog verdraaien,je motor kan blijven draaien, (bij afstellen is een draaiende motor stabieler, dan wanneer je steeds maar moet starten,trek wel een trui aan met lange mouwen en een oud leren jack want de uitlaat is heet en de stangen aan je automaat zijn vettig. groetjes romano :0 [email]fa.planet@romano[/email]
109-1028958714

Bericht door 109-1028958714 »

hoi, welke verbreder heb je er op zitten
er zijn er namelijk twee
:

--------------------------------------------------------------------------------

Naam De Luxe standaard
Toepassing voor benzine en gas motoren. Daar waar een de Luxe niet mogelijk is kan de De Luxe standaard tussen de kabels gemonteerd worden.
Eigenschapen Maakt van 1 vonk 6 vonken. Meer vermogen en/of 15 tot 20% minder benzineverbruik

--------------------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------

Naam Ultra de Luxe standaard
Toepassing vonkverbreder die tussen de kabels wordt geplaatst, voor benzine en gas motoren daar waar de ultra de luxe niet toegepast kan worden.
Eigenschapen Maakt van 1 vonk 6 vonken. Meer vermogen en/of 15 tot 20% minder benzineverbruik

Bijlagen
vwv986993033ultradeluxestandaard.jpg
vwv986993033ultradeluxestandaard.jpg (1.86 KiB) 3542 keer bekeken
Romano

Bericht door Romano »

:0 fa.romano@planet.nl
ultra de luxe heb ik , andere types zullen ook werken maar lastiger monteren, bovendien als deze het begeeft kun je hem er weer tussen uit halen,by the way , ik wil zondag naar axel komen maar weet niet hoe laat en waar precies, op mijn email naar dtw is nog niet gereageerd , een beetje teleurstellend,weet jij wat.Vonkverbreder horizontaal monteren ik heb tierips gebruikt om 'm te fixeren, succes , romano
Romano

Bericht door Romano »

Nog even er zijn 4 types: standaards zet je tussen de kabels, ik heb de ultra de luxe( zonder toevoeging standaard dus) en deze klik je er gewoon tussen, klem iets open buigen, minimaal zodat ie goed pakt, romano
116-1035313016

Bericht door 116-1035313016 »

Hallo, 55 mijl = 90 km/h met normale banden. ik heb zelf een K30 met 36" hummers en ik moet 10 km op de teller er bij tellen voor de werkelijke snelheid. Maar een K30 is niet zo langsaam hoor met de caravan naar spanje op zijn sloffen 120km/h en dan nog 1/8 lopen ook nog (diesel). Dit wel op normale banden wand op hummers naar spanje is niet prettig
gegroet tonka.
Plaats reactie