ik ben bezig met het stuur uit elkaar te halen. maar nu ben ik vastgelopen op een lagertje...krijg ik er niet af. in de handleiding hebben ze een special tool die ik niet heb. Weet iemand hoe ik dit los krijg? zie foto.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Verder had ik een vraagje over het metalen dashboard. Dat zit onder het raam vast met schroeven (onder de rubberen rand). Heeft iemand een tip omdat een beetje makkelijk los te krijgen? Op dit moment gaat het zo moeilijk dat ik het laat zitten als het niet makkelijker gaat.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
groetjes Joyrider
stuur uit elkaar
Ik heb de hele as met het lagertje en de plaat naar binnen getikt (de cabine in).
Aan de andere kant (bij de motor) zit de as gewoon in een kunststof bus geschoven.
Als je de stuurstang van de stuurkolom naar het stuurhuis er tussenuit haalt, kun je de as dus zo naar binnen tikken.
Hierna kun je de as en het lagertje in de bankschroef leggen en de as er andersom weer uittikken.
Als je dit laatste in de stuurkolom doet, heb je kans dat de aluminium behuizing kapot gaat.
En om de schroeven van het dashboard los te krijgen is het 't gemakkelijkste om de ruit er uit te halen. Helaas.
Anders misschien een haakse schroevendraaier.
Aan de andere kant (bij de motor) zit de as gewoon in een kunststof bus geschoven.
Als je de stuurstang van de stuurkolom naar het stuurhuis er tussenuit haalt, kun je de as dus zo naar binnen tikken.
Hierna kun je de as en het lagertje in de bankschroef leggen en de as er andersom weer uittikken.
Als je dit laatste in de stuurkolom doet, heb je kans dat de aluminium behuizing kapot gaat.
En om de schroeven van het dashboard los te krijgen is het 't gemakkelijkste om de ruit er uit te halen. Helaas.
Anders misschien een haakse schroevendraaier.
Gerhart
De methode van Gerhart kende ik zelf nog niet, maar klinkt wel heel aannemelijk. Ga ik volgende keer proberen
Zelf heb ik het destijds gedaan door 2 platte schroevendraaiers tegenover elkaar tussen de 2 stuurkolom-helften te drukken en een flinke tik op de stuuras te geven met een hamer (wel de moer erop draaien). Dat werkte perfect. Staat geloof ik ook nog in het artikeltje dat ik destijds schreef over het vervangen van mijn contactslot (ChaosBoyz-site, 'Ervaringen', Mike -> Contactslot vervangen).
Succes!
Mike
webmaster ChaosBoyz 4x4
www.chaosboyz.nl
Zelf heb ik het destijds gedaan door 2 platte schroevendraaiers tegenover elkaar tussen de 2 stuurkolom-helften te drukken en een flinke tik op de stuuras te geven met een hamer (wel de moer erop draaien). Dat werkte perfect. Staat geloof ik ook nog in het artikeltje dat ik destijds schreef over het vervangen van mijn contactslot (ChaosBoyz-site, 'Ervaringen', Mike -> Contactslot vervangen).
Succes!
Mike
webmaster ChaosBoyz 4x4
www.chaosboyz.nl
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 05 mar 2005 23:38
- Locatie: Losser
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 16 mei 2001 00:33
- Locatie: Enschede
Die methode zou moeten werken, maar bij mij (zit met hetzelfde probleem) zit het zo vast dat ik zeer waarschijnlijk de zaak aan puin sla (stuurkolom-helften) als ik het doorzet. Het speciale tool is natuurlijk nergens voorhanden, hier hebben ze er waarschijnlijk maar 1 van geproduceerd :D . Zag ergens anders nog een soort do-it-yourself versie, was geloof ik een poelietrekker met hulpstuk. Als ik daar het plaatje van terug kan vinden zal ik 'm posten. Voor andere oplossingen (zoals bovenstaand) hou ik me aanbevolen!mrobers schreef:Zelf heb ik het destijds gedaan door 2 platte schroevendraaiers tegenover elkaar tussen de 2 stuurkolom-helften te drukken en een flinke tik op de stuuras te geven met een hamer (wel de moer erop draaien).
Gr., JR