Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

toeren lopen op in P en N stand

kars

Bericht door kars »

Wanneer ik de dodge in de P of de N stand zet beginnen de toeren langzaam op te lopen. Ik rij op gas. Dit doet hij warm en koud. Het kan natuurlijk ook dat hij dit in de D en R doet, maar dan staat de rem erop als we stilstaan. Heeft dat iets te maken met de mengsel afstemming, of is dit iets typisch voor gas ofzo?
JJF Naus

Bericht door JJF Naus »

He Kars,

niets om je druk over te maken. Op het moment dat je Dodge in P of N staat, dan staat je drive-line niet onder kracht. Het gevolg is dat je motor niet 'gedrukt' wordt, maar gewoon vrij (neutral zegt het al...) kan draaien, zonder arbeid te hoeven te leveren om je Dodge vooruit te krijgen...

Jax.
Get a life... Get a Dodge...

* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
kars

Bericht door kars »

Ah..maar is het dan ook normaal dat hij steeds meer toeren gaat draaien ?
JJF Naus

Bericht door JJF Naus »

Kars,

wat bedoel je met oplopen? Ik neem aan dat je niet rond de 4000 toeren uitkomt uiteindelijk... Nee, waar ik het over had in mijn vorige reactie is een toeren toename van ongeveer 200 rpm... (of minder uiteraard...) Mocht het toerental echt steeds door blijven lopen dan zal hier eens hard over nagedacht moeten worden...

Succes, Jax.
Get a life... Get a Dodge...

* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
kars

Bericht door kars »

Nou .. het gaat meer omhoog dan 200 rpm. :0 Het gaat heel geleidelijk, maar op een gegeven moment lijkt het toch alsof er gas wordt gegeven. Ongeveer hetzelfde effect kon ik vroeger bij mijn brommer bereiken als hij te rijk was afgesteld. Dan draaide ik de benzine kraan dicht en liet hem stationair lopen. Net voordat de benzine op was klom hij flink in de toeren omdat er uiteindelijk meer lucht dan benzine was. Maarja, met de dodge rij ik op gas en heb geen benzine kraantje, dus of dat hetzelde is.. ik denk het niet. Ik denk dat ik hem eens een tijdje door laat lopen (ergens op een heel erg achteraf veldje ofzo, anders wordt mijn huis weer belaagd door boze dorpelingen met fakkels en hooivorken) :D Om te kijken of hij misschien ook weer terugvalt.
101-1005169079

Bericht door 101-1005169079 »

HET KLINKT OF JE TUSSEN DE CABURATUR VALSE LUCHT TREKT
kars

Bericht door kars »

Ik heb een stukje de motor warm gereden, en ben toen de automaatbak olie gaan peilen. Ik zette hem dus in N, de toeren gingen iets omhoog maar bleven daarna constant. Dus het zal wel iets te maken hebben met het nog koud zijn van de motor.
101-1005169077

Bericht door 101-1005169077 »

Ik heb dit ook gehad.
Het bleek de choke te zijn. Het gebeurde niet altijd maar wel met een koude motor. Het zat in het feit dat als je het gaspedaal intrapt voor of tijdens het starten de choke een hefboompje laat kantelen waardoor de gasklep een stukje open blijft staan. Naarmate de motor warmer werd ging ie steeds sneller draaien (tot wel 1500 rpm). als ik dan een stukkie gereden had was het weer weg. Logisch want de choke had het hefboompje weer terug getrokken. Waarom gebeurde dit nu af en toe. Ik ben erg secuur in het warm rijden dus ik geef amper gas tot ie warm is. Hierdoor kon het hefboompje niet de gasklep open zetten. In de beschrijvingen staat n.l. dat je bij een koude start het gaspedaal eerst moet intrappen en dan starten. Soms had ik dus wat meet gas gegeven en voila, een hoog lopende motor.
Remedie, choke eraf gehaald en hefboompje vast gezet. Als je op gas start heb je de choke niet nodig. Op benzine starten is nu wat minder maar ik schakel nu bij een warme motor gewoon over op benzine, alhoewel ik dat steeds minder doe i.v.m. de huidige benzine prijzen.Mazzel ed
kars

Bericht door kars »

Dit beschrijft wel ongeveer wat ik ook ervaar, ed. Ik ben ook zuinig met het gas als de motor nog koud is. Ik zal het eens probeer met het gas helemaal indrukken voor dat ik start. Thx :D
Plaats reactie