Zo leer je nog eens wat.
Toch stond ik er van te kijken.
Op zoek naar as onderdelen kwam ik op een site waar de fabrikant van Dana Assen adviseerde hun assen uiterlijk na 150.000 Miles een revisie te geven, hun hadden het dan ook over de lagers/keerringen die in het differentieelhuis zitten.
Volgens de fabrikant (en dat verbaasde me nog het meest) was dit zo onbekend omdat "de '70's and '80's pickups were already on the junkyards at those mileages"...
sinds de motoren vaak niet verder kwamen als 100.000 Mile, en de carrosseriën tegen die tijd al helemaal uitgerot waren....
Om dat te horen van een fabrikant???
Dana assen adviseert revisie bij 150.000 Miles
Dana assen adviseert revisie bij 150.000 Miles
groet, Bart
Re: Dana assen adviseert revisie bij 150.000 Miles
Het eerste wat bij mij opkomt is hun eigen falen in adviseren recht breien.
Ik weet niet zeker of ik je wel goed begrijp? Ik lees het zo: dat Dana haar assen zó goed maakt dat de auto's waar ze onder komen al "gerecycled" zijn vóórdat hun assen aan revisie toekomen? (en als jij net diegene bent die zo manakiaal is met het onderhoud van je auto moet je dus niet vergeten op z'n laatst na 150.000 miles je assen te reviseren :-) ).
Oh ja, ze geven óók toe dat hun assen ontworpen zijn volgens een concept uit de 50er jaren, dat kan dus inhouden1* never change a winning team, 2* Dana te lui(?) is om iets te veranderen? mag jezelf kiezen, misschien weet je zelf ook nog wel een reden?
Oh ja, ze geven óók toe dat hun assen ontworpen zijn volgens een concept uit de 50er jaren, dat kan dus inhouden1* never change a winning team, 2* Dana te lui(?) is om iets te veranderen? mag jezelf kiezen, misschien weet je zelf ook nog wel een reden?
groet, Bart
Ik ben het met je eens dat dana hele goede assen maakt, mijn reaktie was omdat er een aambeeld (dana) met een conservenblik (de auto) vergeleken wordt. Het proces van vergaan is afhankelijk van de massa.En uiteraard onderhoud.
Ik heb de 150000 genoteerd in m'n dodge bijbel.
Ze staat nu op 92000 en een beetje.
De assen doen het nog prima
Ik heb de 150000 genoteerd in m'n dodge bijbel.
Ze staat nu op 92000 en een beetje.
De assen doen het nog prima