Nieuwe originele banden M-880 series
Nieuwe originele banden M-880 series
Stel dat de originele 9.50x16.5 goodyear band nog nieuw frisse productie te koop zou zijn tegen een redelijke prijs, zijn er dan mensen die die band nog willen kopen en rijden op hun Dodge?
groet, Bart
-
robbert peter
Re: Nieuwe originele banden M-880 series
Ik denk dat je je af moet vragen wat nieuw is? Is ongebruikt en 20 jaar oud nieuw?
Ze zullen vast nog wel in Amerika verkrijgbaar zijn, maar zal wel fors aan de prijs zijn voordat je ze hier hebt.
Makkelijkere optie is velgen 16 inch kopen.
Ik had hetzelfde probleem en heb er toch voor gekozen om 16 inch velgen te kopen. Met die velgmaat kan je alle kanten op tegen normale prijzen
succes met je keuze
Ze zullen vast nog wel in Amerika verkrijgbaar zijn, maar zal wel fors aan de prijs zijn voordat je ze hier hebt.
Ik had hetzelfde probleem en heb er toch voor gekozen om 16 inch velgen te kopen. Met die velgmaat kan je alle kanten op tegen normale prijzen
succes met je keuze
'76 dodge W200
'72 pontiac Catalina
MG ZS EV
'72 pontiac Catalina
MG ZS EV
Ik had al gereageert, maar weer verwijderd.
Ik had dan wel een set aangeschaft.
Ik heb nu een set met 16Inch velgen met 32Inch banden. Moet wel bekennen dat ik meestal met 35Inch banden rijd. Dan heeft de klep voor mij de ideale hoogte als extra werkbank en persoonlijk vind ik het fijner rijden.
Ik had dan wel een set aangeschaft.
Ik heb nu een set met 16Inch velgen met 32Inch banden. Moet wel bekennen dat ik meestal met 35Inch banden rijd. Dan heeft de klep voor mij de ideale hoogte als extra werkbank en persoonlijk vind ik het fijner rijden.
Ik heb het idee dat je mijn vraag niet begrijpt.robbert peter schreef: 02 okt 2025 14:56 Ik denk dat je je af moet vragen wat nieuw is? Is ongebruikt en 20 jaar oud nieuw?
succes met je keuze
het gaat er bij mij om dat ik wil weten of er animo is voor die banden.
Als nu zou blijken dat er genoeg mensen zouden zijn die die banden zouden wille kopen zoals ik al schreef van een "nog nieuw frisse productie" , dan bedoel ik ook "nog nieuw frisse productie" en dus géén 20jaar oud.
Dus, bij genoeg animo daarvoor zou ik willen kijken of ik een serie van deze banden opnieuw zou kunnen laten produceren.
dat is dan dus toch anders als nieuw maar 20 jaar oud, toch?
groet, Bart
-
robbert peter
Bart,
ik begrijp je vraag zeker. Ik denk dat ze ook nog wel gemaakt worden in de VS. Ze zaten ook op veel campers als dubbellucht.
Ik denk dat het alleen geen voordeel is tov 16 inch, en wellicht ook nog duurder.
Daarom ben ik overgestapt op 16 inch.
Ik reed met 36 inch hummers. Alternatief was 37 inch hummer maar de 36 liepen in de bocht bij een hobbel aan. Nu 325/70/16 coopers wat gelijk is aan 35 inch.
Rijdt veel beter en verkrijgbaarheid voor 16 inch is prima.
Heb 200 euro per banden betaald in januari
ik begrijp je vraag zeker. Ik denk dat ze ook nog wel gemaakt worden in de VS. Ze zaten ook op veel campers als dubbellucht.
Ik denk dat het alleen geen voordeel is tov 16 inch, en wellicht ook nog duurder.
Daarom ben ik overgestapt op 16 inch.
Ik reed met 36 inch hummers. Alternatief was 37 inch hummer maar de 36 liepen in de bocht bij een hobbel aan. Nu 325/70/16 coopers wat gelijk is aan 35 inch.
Rijdt veel beter en verkrijgbaarheid voor 16 inch is prima.
Heb 200 euro per banden betaald in januari
'76 dodge W200
'72 pontiac Catalina
MG ZS EV
'72 pontiac Catalina
MG ZS EV