Mijn W200
Re: Mijn W200
Die kloenk is wel weg te krijgen door er 2 ruggen onder te lassen.
Re: Mijn W200
Goedemiddag, ik zag jou dodge hier op het forum. Dit was ook mijn eerste auto, maar dan in 1996! Leuk om te zien dat hij nog steeds rijdt! Mvg LouisBrammie2 schreef: 08 dec 2018 23:34 Hallo iedereen,
Ik wil me even voorstellen aangezien ik hoop dat het forum weer een beetje op gang gaat komen. Mijn naam is Bram Jacobs, 19 jaar en ik heb afgelopen zomer mijn Dodge W200 opgehaald. Deze Dodge is mijn eerste auto :D . Het is een W200 uit begin '77 (maakt nog gebruik van de '76er knipperlichten, maar heeft wel een grill van een latere '77). Heb er meteen een ritje van 230km mee kunnen maken om thuis te komen.
Er zijn wel een aantal puntjes die ik eraan wil veranderen maarja dat is de hobby die erbij hoort he!
Wat ik tot nu toe al gedaan heb:
-Kabelboom een beetje uitpluizen want er zaten redelijk wat afgeknipte draden tussen en veel ongezekerde zooi :x.
-Dashboard weer helemaal werkend gemaakt
-Werklampen onder de achterbumper gehangen
-Een aantal kleine dingetjes waarvan ik niet snap dat iemand dat ooit op die manier heeft gedaan.
Ik ben van plan ergens volgend jaar het plaatwerk een beetje aan te pakken want hier en daar moet wel een stukje bijgelast worden en het plamuur is op verschillende plaatsen gebarsten. Ook ben ik van plan een keer andere banden eronder te leggen want nu heb ik voor een stuk kleinere banden dan achter.
Op dit moment ben ik bezig met de gasinstallatie in orde maken. Ik kwam er ongeveer een maand geleden achter dat de vorige eigenaar er fijn een gasinstallatie in heeft geplaatst zonder hem te laten keuren (of het was afkeur en heeft er verder niks meer mee gedaan). De eerste keuring van de installatie heb ik al gehad: AFKEUR.
Op de volgende punten:
-LPG slang niet om de 40cm bevestigd
-Tankframe niet in orde
-Tankbanden te dun of 2 bijmaken
-CO te hoog
-Massa LPG afsluiter mag niet op de tank
-Dimlicht niet goed afgesteld
-Uitlaat moet over de hele lengte gasdicht zijn
-Zekering LPG moet duidelijk gemarkeerd zijn
Oftewel we kunnen weer vooruit met sleutelen. Er zit eigenlijk nogal haast achter want voor eind januari moet hij APK gekeurd worden, dus dan moet de gasinstallatie ook gekeurd zijn.
Maarja wie koopt er ook een W200 als hij niet wil sleutelen :)
![]()
Re: Mijn W200
Leuk om te horen! Heb al verschillende vorige eigenaren per toeval terug gevonden. 1996? Ben je dan de eerste of tweede nederlandse eigenaar geweest? Mocht je nog fotos of iets dergelijks hebben, lijkt het me leuk om te bekijken.
Bram
Re: Mijn W200
Dat is altijd leuk om de stamboom van je eigen Dodge W200 uit te zoeken
Heb ik ook gedaan
https://www.wee200.nl/w200_tips/history/history.htm

Heb ik ook gedaan
https://www.wee200.nl/w200_tips/history/history.htm
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Re: Mijn W200
Ik heb nu een tijdje vrij gepakt, dus nu heb ik eens even gas gegeven aan de Dodge. Gaat echt veel tijd in zitten om alles netjes te maken maar het is het waard, ben zeer tevreden over het resultaat tot nu toe. Heb een heleboel foto's gemaakt, zal er een paar invoegen. Bovenste twee zijn van het verstevigen van het onderste scharnier. Dit was helemaal losgebroken en eigenlijk de hoofdreden dat ik wilde beginnen aan het opknappen van de cabine. De middelste twee zijn van de nieuwe vloerplaat en nieuwe rand voor de deurrubber. Onderste twee foto's zijn van wat kleine plekjes.

Ook heb ik nog een souvenirtje gevonden van de legertijd. In de dorpel lag nog een oude kogelhuls, na wat onderzoek blijkt deze nog uit de diensttijd van het Amerikaanse leger te zijn, laat jaren 70. Ik moet nog bedenken hoe en waar, maar deze ga ik een plekje geven ergens in de Dodge.

Het is een heel project geworden ondertussen, maar het schiet op. Als ik straks klaar ben is het tenminste in een keer goed.
Als de cabine af is ga ik het chassis borstelen en verven. Daarna kan de voorste helft van de auto weer terug in elkaar en kan ik eens gaan kijken wat ik precies allemaal moet gaan doen aan de laadbak.

Ook heb ik nog een souvenirtje gevonden van de legertijd. In de dorpel lag nog een oude kogelhuls, na wat onderzoek blijkt deze nog uit de diensttijd van het Amerikaanse leger te zijn, laat jaren 70. Ik moet nog bedenken hoe en waar, maar deze ga ik een plekje geven ergens in de Dodge.

Het is een heel project geworden ondertussen, maar het schiet op. Als ik straks klaar ben is het tenminste in een keer goed.
Als de cabine af is ga ik het chassis borstelen en verven. Daarna kan de voorste helft van de auto weer terug in elkaar en kan ik eens gaan kijken wat ik precies allemaal moet gaan doen aan de laadbak.
Bram
Re: Mijn W200
Lijkt een .50 huls (12,7mm) heb zelf honderden van die kogels geschoten in mijn diensttijd in voormalig West Duitsland. Ben in die tijd ook vaak de M880 tegen gekomen tijdens NATO oefeningen.
Re: Mijn W200
Wat gaaf dat je een huls hebt gevonden
Leuk cadeautje

Leuk cadeautje

Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Re: Mijn W200
Laatste weken weer niet stil gezeten. Cabine is bijna af. Vloer zit er helemaal in en de kap over de tussenbak aangepast zodat deze weer passend is. Alleen aan de onderkant moet ik nog het een en ander aflassen.

Voorfront staat geheel in de owatrol en daarna twee keer in de hammerite.

Bij de deuren en zijschermen heb ik de blanke stukken tijdelijk zwart gespoten. De planning is om in het voorjaar of van de zomer de hele Dodge opnieuw te spuiten.

Vandaag nog een paar steunen veranderd en verstevigd. De steun van de uitlaat zat vast aan de laadbak, dus deze heb ik aangepast zodat deze gewoon op het chassis vastzit. De steun van de chassisbalk was compleet doorgerot achter de benzinetank. De tank komt er dan dus ook niet meer terug onder, heb er alleen maar ongemak van.

Nog even doorwerken maar ben wel tevreden over hoe het uit komt te zien.

Voorfront staat geheel in de owatrol en daarna twee keer in de hammerite.

Bij de deuren en zijschermen heb ik de blanke stukken tijdelijk zwart gespoten. De planning is om in het voorjaar of van de zomer de hele Dodge opnieuw te spuiten.

Vandaag nog een paar steunen veranderd en verstevigd. De steun van de uitlaat zat vast aan de laadbak, dus deze heb ik aangepast zodat deze gewoon op het chassis vastzit. De steun van de chassisbalk was compleet doorgerot achter de benzinetank. De tank komt er dan dus ook niet meer terug onder, heb er alleen maar ongemak van.

Nog even doorwerken maar ben wel tevreden over hoe het uit komt te zien.
Het is een Sellier&Bellot 5.56x45mm huls.Robbie schreef: 25 nov 2021 09:48 Lijkt een .50 huls (12,7mm) heb zelf honderden van die kogels geschoten in mijn diensttijd in voormalig West Duitsland. Ben in die tijd ook vaak de M880 tegen gekomen tijdens NATO oefeningen.
Bram
Re: Mijn W200
Ik heb dr totaal geen verstand van. Toen ik 5.56x45 intypte op google kwam ik al snel op een wikipedia pagina uit waar het over NATO ging en stond dat de kogel in gebruik is genomen vanaf 1980. Vandaar mijn conclusie
Bram
Re: Mijn W200
Klopt, maatvoering is bedoelt voor militaire geweren, maar er zijn (zover ik weet) maar één of twee fabrikanten die aan de US gouvernement mogen leveren, en een daarvan is IMI.
zoals je waarschijnlijk wel weet is in de VS de M4 een erg populair geweer, en dat mag dan niet verkocht worden, maar het civiele broertje (waar enkele kleine verschillen aanzitten) dan weer wel, en die gebruikt ook dezelfde munitie.
zoals je waarschijnlijk wel weet is in de VS de M4 een erg populair geweer, en dat mag dan niet verkocht worden, maar het civiele broertje (waar enkele kleine verschillen aanzitten) dan weer wel, en die gebruikt ook dezelfde munitie.
groet, Bart
Re: Mijn W200
.50 staat voor de diameter van de kogel, je hebt de binnen diameter van waar de kogel in de huls zit nodig om het caliber te bepalen. Die zal rond de 12mm zijn.
Re: Mijn W200
Alweer effe geleden dat ik een update geschreven heb. Tijdje terug heb ik de dodge de dieplader opgetrokken en hem in een loods op het werk gezet. Daarna hier het hele chassis kaal gemaakt, 2x in de owatrol, 1x in de hammerite en daarna nog twee lagen bitumen eroverheen gespoten. Veel werk maar het ziet er ook netjes uit nu.


Chassis kaalgemaakt

Dwarsbalken waren beetje slecht aan het worden, direct een dikke plaat ingelast


Na de bitumen:

Dus het begint op te schieten


Chassis kaalgemaakt

Dwarsbalken waren beetje slecht aan het worden, direct een dikke plaat ingelast


Na de bitumen:

Dus het begint op te schieten
Bram