Ondertussen ook weer flink bezig geweest aan de dots. Was toch nog niet helemaal tevreden over hoe hij eruit zag, dus heb besloten de bodylift te verhogen. Ik had er eerst kunststof bussen van 4cm tussen zitten, deze zijn er tussenuit en nu heb ik van dikwandige koker zelf verhogingen gemaakt van 10cm. De prijzen op internet waren me toch wat te hoog (325,-

). Ik heb 6 stalen bussen gemaakt, en deze met een draadeind van M16 vast gezet. Voor onder de laadbak heb ik 6 kokers van 60x60x1000mm liggen, die komen over de gehele breedte eronder. Daar laat ik de huidige bodylift wel zitten, dus dan kom je ook weer op 10cm uit. Dat is toch wat steviger dan aan beide kanten maar 4 losse bussen eronder. Dus dadelijk heeft hij een 4" suspension lift en 4" bodylift
Even in de hammerite gezet.
Bij een van de hoeken van de cabine was het ophangingspunt verzakt, dus daar even een grotere plaat op de bus gelast, dit moet wel stevig genoeg zijn.
Eindresultaat (alleen de cabine en voorfront zijn pas omhoog). Hier ook direct mijn 76'er grill gepast. Deze moet nog zwart worden.
En dan denk je het gaat eigenlijk te goed, er moet toch eigenlijk ergens wel iets mis gaan?
Dat bleek in dit geval de radiateur te zijn. Met loshalen kwam ik erachter dat een van de twee beugels los heeft gelaten van de radiateur. Radiateur zelf is nog dicht, maar de beugel moet er nog terug opgemaakt worden.
En nu ligt de wagen toch voor een deel uit elkaar, nu ga ik hem fatsoenlijk aanpakken. Het plan is de laadbak ervanaf, cabine op de ergste punten oplassen, zijkanten laadbak oplassen (heb al een ander zijstuk kunnen vinden). En dan alles weer goed in de verf zetten. Het wordt even werk, maar het steeds uit blijven stellen is ook niks.