
unidodge
Re: unidodge
Het stangenstelsel van de kickdown/throttlevalve is bij het nieuwe blok vervangen voor een kabel. Omdat het inlaatspruitstuk (edelbrock airgap) een stuk hoger is, moet er een steun gemaakt worden die op de carburateur zit.Deze is wel te koop. Maar zelf maken geniet toch de voorkeur en is natuurlijk goedkoper
Re: unidodge
Aan de grote moet natuurlijk de 12 volt naar de accu. Maar ik snap niet waarom de koolborstels 2 stekkers hebben.
Of moet de 12v naar dashboard daar aan beide stekkers?
Re: unidodge
Is dat niet toevallig voor een lampje dat aangaat zodra de dynamo geen stroom meer levert (wat bij moderne auto's het accutekentje aangeeft)?
Bram
Re: unidodge
Ik weet niet welk merk dynamo het is , en uit welke auto.
Maar je hebt sowieso een lampje nodig anders geeft de dynamo geen stroom-spanning
bij een Bosch dynamo zit het zo
D = niet gebruiken
D+ = naar lampje
B+ = naar accu


Maar je hebt sowieso een lampje nodig anders geeft de dynamo geen stroom-spanning
bij een Bosch dynamo zit het zo
D = niet gebruiken
D+ = naar lampje
B+ = naar accu

Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Re: unidodge
Het is een bosch 136A. Uit dezelfde waar de motor uit komt, een 5.9 grand cherokee.
Die 12v /D+ naar het dashboard snap ik.
Maar er zitten niet meer aansluitingen op dan die 2 welke op de koolborstels zitten.
En de B+ welke naar de accu moet
Die 12v /D+ naar het dashboard snap ik.
Maar er zitten niet meer aansluitingen op dan die 2 welke op de koolborstels zitten.
En de B+ welke naar de accu moet
Re: unidodge
Volgens mij heb ik het gevonden.
Identify the third wire,
which is typically two wires with a snap-in plastic connector on the alternator end. This connector is manufactured so it may be inserted into the connector socket on the alternator one way only. If you are able to look at a manufacturer's diagram of the alternator's connectors, the wire that slides over Pin 1 of the alternator leads to the positive (+) connection on the vehicle's battery and senses voltage. If the voltage rises above or falls below 12 Volts, the alternator's internal voltage increases or reduces power output to maintain 12 Volts to the battery and the systems of the vehicle during operation. The second wire of the pair on Pin 2 of the alternator goes to the ignition. This permits power to begin flowing through the alternator as well as the other components of the car.
Identify the third wire,
which is typically two wires with a snap-in plastic connector on the alternator end. This connector is manufactured so it may be inserted into the connector socket on the alternator one way only. If you are able to look at a manufacturer's diagram of the alternator's connectors, the wire that slides over Pin 1 of the alternator leads to the positive (+) connection on the vehicle's battery and senses voltage. If the voltage rises above or falls below 12 Volts, the alternator's internal voltage increases or reduces power output to maintain 12 Volts to the battery and the systems of the vehicle during operation. The second wire of the pair on Pin 2 of the alternator goes to the ignition. This permits power to begin flowing through the alternator as well as the other components of the car.
Re: unidodge
Ik dacht dat die zwarte kabel naar de accu ging maar zo simpel is het blijkbaar niet. Op het schema loopt hij met aftakkingen naar dashboard lichtschakelaar en contactslot en zekeringbox en van daaruit zal hij wel naar de accu gaan.
Ook de kabel naar lamp dashboard/contact kan ik nergens vinden.
Elektriciteit is weer niet mijn ding
Ook de kabel naar lamp dashboard/contact kan ik nergens vinden.
Elektriciteit is weer niet mijn ding

Re: unidodge
Ik zou B+ gewoon rechtstreeks op de accu zetten.
Maar je moet in het lampje wel een schakelaar zetten want anders blijft de motor doordraaien .
Je kunt ook een draad naar dashboard trekken en daar een lampje plaatsen.
Maar je moet in het lampje wel een schakelaar zetten want anders blijft de motor doordraaien .
Je kunt ook een draad naar dashboard trekken en daar een lampje plaatsen.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Re: unidodge
B+ ga ik rechtsreeks op de accu zetten.de andere kant op koppel ik dan af. D+ komt van de koolborstels .Die doe ik dan naar het contact met een lamp er tussen.
Ik kan het helemaal mis hebben maar moet de dynamo dan eerst stroom hebben om stroom te leveren??
De ander D+(van koolborstel) moet naar de accu voor om de voltage op peil te houden van de accu.volgens de tekst. Maar kan dat dan niet direct op de B+? deze komen bij de accu ook bij elkaar toch?
Ik kan het helemaal mis hebben maar moet de dynamo dan eerst stroom hebben om stroom te leveren??
De ander D+(van koolborstel) moet naar de accu voor om de voltage op peil te houden van de accu.volgens de tekst. Maar kan dat dan niet direct op de B+? deze komen bij de accu ook bij elkaar toch?
Re: unidodge
De ander D+(van koolborstel) moet naar de accu voor om de voltage op peil te houden van de accu.volgens de tekst. Maar kan dat dan niet direct op de B+?
In principe zou dit wel werken, maar ik zou voor de sensedraad een extra kabel leggen naar de accu.
De sensedraad is een meetdraad, die zorgt ervoor dat de accu netjes zijn voltage krijgt.
In principe zou dit wel werken, maar ik zou voor de sensedraad een extra kabel leggen naar de accu.
De sensedraad is een meetdraad, die zorgt ervoor dat de accu netjes zijn voltage krijgt.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Re: unidodge
Ik heb de dynamo naar een specialist gebracht omdat ik er maar niet uit kwam. Wat blijkt er zit helemaal geen spanningsregelaar in. Bij de cherokee gaan de 2 draden naar de computer. en daar zit de spanningsregelaar in.
Ze hebben er een spanningsregelaar ingezet en een beetje aangepast want er blijkt geen passende voor te zijn.
Kosten 100 euro. Maar als ik het zo had gelaten was de spanning opgelopen naar 18 volt en was de accu en uiteindelijk de dynamo kapot gegaan.
Aansluitngen zijn nu + maar accu D+ naar lamp en daarna contact 12v. Werkt nu top met 135A op 2000 toeren (testbank)
Ze hebben er een spanningsregelaar ingezet en een beetje aangepast want er blijkt geen passende voor te zijn.
Kosten 100 euro. Maar als ik het zo had gelaten was de spanning opgelopen naar 18 volt en was de accu en uiteindelijk de dynamo kapot gegaan.
Aansluitngen zijn nu + maar accu D+ naar lamp en daarna contact 12v. Werkt nu top met 135A op 2000 toeren (testbank)
Re: unidodge
Hoi
Ik heb de powermaster 75091 besteld met ingebouwde regelaar .
Ziet er uit als standaard en zou ook zo in de standaard bevestiging moeten passen.
(Heb m zelf nog niet gepast)
Gr ed
Ik heb de powermaster 75091 besteld met ingebouwde regelaar .
Ziet er uit als standaard en zou ook zo in de standaard bevestiging moeten passen.
(Heb m zelf nog niet gepast)
Gr ed
76 w200 340
76 w200 360
76 w200 360
Re: unidodge
K&N luchtfilter had ik al een tijdje liggen dus die kan er eindelijk op.
De verdamper met vacuumafsluiter zo geplaatst dat de toevoerslang zo kort mogelijk is. Ooit ergens gelezen dat dat beter is. Ook de vacuummeter aangesloten. Staat mooi stabiel op 23 met stationair tt
De verdamper met vacuumafsluiter zo geplaatst dat de toevoerslang zo kort mogelijk is. Ooit ergens gelezen dat dat beter is. Ook de vacuummeter aangesloten. Staat mooi stabiel op 23 met stationair tt