Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Mijn W200

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Hoe heb je hem dan aangesloten? Want een van de slangen zal naar de radiateur moeten, dus erop geschroeft moeten worden. Heb je hier een speciale wartel voor gekocht die je in de radiateur kan schroeven en een slang op kan zetten, of hoe heb je dat dan zitten?
Bram
area51
Berichten: 364
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Mijn W200

Bericht door area51 »

verdorie, Brammie, helemaal vergeten, en nu is het wéér te donker, morgen maak ik even een foto. :bonk
groet, Bart
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Hahah is geen probleem, heeft niet zo'n haast hoor. Lijstje voor de Dodge is nog lang genoeg, kan nog wel even vooruit :toppie. Heb laatst maar een brommer aangeschaft voor als de Dodge weer eens uit elkaar ligt, maar nu heb ik dus ook de brommer uit elkaar liggen :muur :lach
Bram
area51
Berichten: 364
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Mijn W200

Bericht door area51 »

héé, die moet je niet uut elkaar leggen, die moet je kiek'n, da weej toch ook?
groet, Bart
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Hahahah ja dat is zeker waar :lach
Bram
area51
Berichten: 364
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Mijn W200

Bericht door area51 »

aansluitingen oliekoeler
aansluitingen oliekoeler
De rode pijl is een adapter die bij elke koeler zit (zover ik weet).
Je schroeft aan de passagierskant de olie leiding vanaf de transmissie eraf, dan schroef je de adapter erop, en daar schuif je de slang naar de koeler erop.

dan gaat de olie door de koeler, en aan de andere kant (gele pijl) druk je de moer op de originele leiding (die eerst aan de radiateur geschroeft was) iets verder naar boven, zodat de kraag van de leiding ruim zichtbaar is, en daar schuif je dan de slang overheen, en zet je met een slangenklem achter de kraag vast, zodat de slang er niet meer af kan schuiven.

en zo zit de oliekoeler geinstalleerd.

Ik weet niet precies uit mijn hoofd wat de stroomingsrichting van de olie ook alweer is, maar ik geloof dat ik deze koeler vóór de koeler in de radiateur gezet heb, zodat ie toch vlug op temperatuur is in de winter(geholpen door de koelvloeistof) en nooit té warm in de zomer.

Ik hoop dat het je helpt de jouwe aan te sluiten.

Ps zo hoef je iig niets af te zagen, en kun je het in de toekomst altijd weer in originele staat terugbrengen.
groet, Bart
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Bedankt voor de foto! Die adapter zit dus niet bij mij in de doos erbij, dat is de reden dat ik het niet helemaal snapte. Ik moet dus nog even kijken of ik zelf zoiets na kan maken met een wartel en een stukje leiding.
Bram
area51
Berichten: 364
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Mijn W200

Bericht door area51 »

precies, vergeet ook niet het uiteinde aan de slang kant te "trompen" zodat de slang er niet af kan glijden nadat je er een slangeklem omheengedaan hebt. succes.
groet, Bart
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Vandaag maar eens bezig geweest aan nieuwe pennen en bussen in het scharnier van de bestuurdersdeur zetten. Was me nogal aan het ergeren aan het feit dat de deur eerst de dorpel raakt voor hij in het slot komt. Aan de pennen te zien was het geen overbodige luxe. Hij valt nog steeds niet helemaal mooi in het slot maar ik krijg de pen waar het slot op valt niet helemaal goed afgesteld. Te hoog raakt hij ergens en te laag valt hij weer slecht in het slot. Heb nu ergens een middenweg gevonden die voorlopig wel prima is.

Afbeelding
Bram
Gebruikersavatar
zjeeraar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 mar 2009 11:23
Locatie: Voorthuizen

Re: Mijn W200

Bericht door zjeeraar »

Ik heb ook al een setje klaar liggen, krijg je de oude er makkelijk uit? En wat is daar de makkelijkste manier voor?
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Stelt allemaal niet zo veel voor, als je maar met zn 2e bent. Beide pennen moet je even los weten te slaan met een drijver, daarna tik je ze zo eruit (terwijl de ander de deur vast heeft). Het bovenste scharnier moet je eerst losschroeven van de deur voor de pen eruit kan want anders kan die niet ver genoeg omhoog, dan zit die tegen je deur. Daarna alle gaten iets opboren en de nieuwe bussen in het gedeelte dat aan de cabine zit. Daarna de deur weer opnieuw afstellen.
Bram
Robbie
Berichten: 929
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Re: Mijn W200

Bericht door Robbie »

Scharnierpennen zijn makkelijk los te tikken met een drevel. Das een stukje timmermans gereedschap om koploze spijkers dieper in hout te tikken. Heb je die niet.. kan je ook een oude schoevendraaier vlak slijpen. Let er dan wel op dat de steel dunner is als de te verwijderen scharnierpen.
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Nog even een vraagje over het afstellen van de motor. Wat is de beste volgorde om het te doen? Eerst de voorontsteking, dan op lpg afstellen? Of tussendoor eerst ook op benzine, ondanks dat ik er nooit op rijd? Of juist helemaal andersom, eerst lpg af laten stellen en daarna de voorontsteking aanpassen tot het punt waarop hij het beste loopt?
Ik was ook nog aan het denken zou het soms door een versleten distributieketting kunnen komen dat hij zo slecht trekt? Hoe test je dat zonder de hele distributiekap eraf te halen?
Bram
area51
Berichten: 364
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Mijn W200

Bericht door area51 »

Heb je het vacuumpotje al gecontroleerd op de verdeler?

Toen ik indertijd gas in liet bouwen, heeft die man eerst mijn motor 100% aan het lopen gemaakt op benzine, toen gas ingebouwd, en daarna afgesteld op gas

dat deed hij zodat hij zeker was dat de motor goed loopt, als ie dan gas inbouwde, wist ie zeker dat dat zo op gas geen storingen zou kunnen geven.
daarbij komt dan dat wij hier in Frankrijk de motor ook verplicht op benzine moeten kunnen laten lopen voor de APK, dat omdat lang niet ieder benzinestation hier gas verkoopt.
groet, Bart
area51
Berichten: 364
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Mijn W200

Bericht door area51 »

De enige manier om echt accuraat het verslijt van een dist. ketting te testen kan alleen door die kap eraf te halen. :ie
groet, Bart
Plaats reactie