Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

bodylift

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
joyrider
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:35

Bericht door joyrider »

Hallo,

Vandeweek druk bezig geweest met de 200l gastank en de laadbak weer perfect te maken. Het e.e.a. gezandstraalt en ik moet zeggen het is strak geworden. Helaas heb ik geen foto's van "voor en na". De bak wil ik bedekken met een zeil, dat moet ik nog maken. als het af is zal ik wel foto posten.

Al menig vragen zijn er gesteld over bodylift. Is ook veel te vinden. Ik wil massieve bussen maken/draaien met draadeind. Als ik voor onder de cabine kijk is het duidelijk waar de vier punten zitten. Bij de laadbak is het me niet helemaal duidelijk. Daar zitten andere bevestigings punten en ik zie zo niet direct waar ik blokken/bussen zou tussen moeten plaatsten. De bladveren gaan direct naar een bracket en dat zit vast op het chassis. Daar kunnen toch nergens blokken tussen? Moeten de blokken dan op de draagbalk geplaatst worden, daar waar de bak dan weer op de draagbalk licht?

Heeft iemand een duidelijke foto van een aantal punten van een ophoging laadbak dmv bodylift?

groetjes Hendrik-Jan
67-1134987950

Bericht door 67-1134987950 »

bodylift heeft niets met je bladveren te maken bij de bak, je doet blokken met grotere stroppen daar boven als je een suspension lift doet. voor de bodylift voor je dots kan je 4 tot 6 blokken/bussen plaatsen. niet lassen op je chassis, dattis apk afkeur. ff met dikke bouten en moeren. die blokken kan je plaatsen onder je dwarsbalken van je bak. en je zou evt steunen kunnen bouten buiten je chassis zodat je de volledige breedte gebruikt.

maarrrr... ik zal kijken of ik een foto kan maken van mijn dots en posten op korte termijn voor je, of er moet iemand anders sneller zijn. want zo kan het nog wat onduidelijk overkomen :D




Edited By Cas on 1155383077
moparpatje
Berichten: 87
Lid geworden op: 20 mei 2006 16:27
Locatie: cuijk

Bericht door moparpatje »

hallo

ben ook zeer benieuwd want dit is ook bij mij een projectje (als ik over 2 weken eindelijk vakantie heb)

gr patrick
Gr Patrick

W200 '77 effe niet meer maar nog wel lid
Imperial le baron '69 440cui
Daihatsu Cuore '99 goedkoop maar emotieloos rothok
xraunx

Bericht door xraunx »

hmmm... ben zelf ook erg benieuwd hoe de standaard bevestiging van de bak er uit hoort te zien. bij mij zit de bak met hobbybob steunen aan de chassis balken vast.

Heeft iemand foto's van de originele bevestigingspunten van de bak? En staat de bak origineel met de verstevigingsbalken direct op het chassis of zit hier iets tussen?

Bij mij zit er ongeveer 5cm tussen de verstevigingsbalkjes op de bak en de chassisbalken.
Dit leek mij niet origineel maar de cabine lijkt wel op de originele steunen te staan.

rara.... ???

Grtzz XraunX
joyrider
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:35

Bericht door joyrider »

Cas: Het gaat idd om een bodylift, ik weet het verschil erin ja. Ben benieuwd naar je foto(s)!

Tonnie: Ik heb wel degelijk die post gelezen, maar ik vind het voor de laadbak niet zo duidelijk dat ik direct weet waar de blokken tussen komen. Ik heb wel een vermoeden. En onder het mom van " een plaatje zegt meer dan duizend woorden" :)

Hier heb ik wat fotos neergezet van hoe het standaard is. Vroeg zich geloof ik ook iemand af. Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

greetz JoyRider
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

OK,

Kijk even bij hetzelfde artikel als ik hierboven heb vermeld ik heb er inmiddels foto's bij geplaatst, dan zal e.e.a. wel wat duidelijker worden.
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
xraunx

Bericht door xraunx »

tonnie, joyrider DANKIEWEL. :D

foto's maken een hoop duidelijk...de beschrijving had ik al eerder gevonden, maar ik vroeg me steeds af in hoeverre mun Duts nog origineel was (issie dus wel op wat "hobbybobsteunen" na).

Grtzzz,.,.,. XraunX
Plaats reactie