Dit weekend bezig geweest met het verven van de verhogingsset. Ziet er meteen heel anders uit! Volgensmij zijn de schokbrekers er erger aan toe dan ik dacht, dus die ga ik deze zomer sowieso nog vervangen. Nu alleen nog even een veerstrop van de achteras eraf halen voor de afmetingen, en dan nieuwe bestellen.
Verder ben ik bezig geweest met het vervangen van de stuurbekrachtigingspomp. De poelie bleek ook krom te zijn, dus die heb ik ook geprobeerd weer zo recht mogelijk te maken. Morgen avond eens kijken of de nieuwe past, de retour aansluiting zit namelijk net op een iets andere plek.
Ik zag het ja, heb je topic al eens helemaal doorgelezen. Ben vooral benieuwd hoe hij eruit gaat zien met de verhoging en 37ers. 6 ich lift kit zal ik er niet snel onder gaan leggen (al ziet die van jou dr wel goed uit ).
Henk_W200 schreef: 26 apr 2019 16:19
Hoe zit het hem dan met de aandrijf assen ?
Vooras er uit en rijden met achteras ?
Als je de voorste aandrijf as wegneemt zal je de tussenbak in Hi Lock moeten zetten.
Gewoon Hi krijgen de wielen met de minste weerstand aandrijving maar omdat je de voorste as heb weg genomen zijn dat de voor wielen. en kom je dus niet van de plek. Vandaar in Lock
6” en vooras kan gewoon samen, enkel met terrein rijden heb ik er al 2x kapot gereden. Ook heb ik toen de nokjes weg gehaald op de aandrijfas zodat de as een sherpere hoek kon maken en had een spacer ertussen gezet zodat bij extreme uitvering niet de as uit elkaar kon schuiven.
Daarna begon mijn nieuw project nieuw blok en was ik er wel klaar mee om in de modder te spelen. Daarna keering van automaat eruit geklapt en was een leuk projectje om de bak om gebouwen na 2D. Een bak gemonteerd met langstaartstuk en de dodge werd ineens 100kg lichter zonder tussenbak.
Na mijn idee als je echt alles hebt aangepakt is een dodge klaar. Ik heb er afgelopen 3 jaar geen onkosten meer aangehad.
dodgew200v8 schreef: 28 apr 2019 07:32
Na mijn idee als je echt alles hebt aangepakt is een dodge klaar. Ik heb er afgelopen 3 jaar geen onkosten meer aangehad.
Mee eens!
Er sneuveld wel is wat, maar ik doe ook al wat jaartjes alleen maar regulier onderhoud.
dodgew200v8 schreef: 28 apr 2019 07:32
6” en vooras kan gewoon samen, enkel met terrein rijden heb ik er al 2x kapot gereden. Ook heb ik toen de nokjes weg gehaald op de aandrijfas zodat de as een sherpere hoek kon maken en had een spacer ertussen gezet zodat bij extreme uitvering niet de as uit elkaar kon schuiven.
Daarna begon mijn nieuw project nieuw blok en was ik er wel klaar mee om in de modder te spelen. Daarna keering van automaat eruit geklapt en was een leuk projectje om de bak om gebouwen na 2D. Een bak gemonteerd met langstaartstuk en de dodge werd ineens 100kg lichter zonder tussenbak.
Oke dat wist ik niet dat 6'' en vooras samen kunnen.
Weer wat geleerd.
Zelf rij ik met 2'' veren.
Een bak gemonteerd met langstaartstuk
Kan de originele automaatbak blijven zitten.
Of is het een andere model automaatbak.
Ja daaag! Werk aan de winkel!
De bak ligt vol met afval hout en andere meuk.
Morgen naar de vuilstort cruisen.
En er liggen nog ruim 200 dakpannen en een vaatwasser en koelkast die ook die kant op moeten
Ik verkoop mijn dodge echt niet .
Heb thuis nog wat projecten lopen die voorrang hebben.
Maar koop in de toekomst gewoon een oldtimer erbij waar ik met 5 personen in kan.
Dan doe je het beter dan mij, ik mag morgen de hele dag juist gaan sleutelen aan een kraan
Het sleutelen aan mn Dodge hoef ik voorlopig nog niet te missen als ik alles een beetje bekijk (misschien vanuit van mn bankrekening gezien wel )