Wat kan een reden voor lekke koppakking zijn?
Wat kan een reden voor lekke koppakking zijn?
Hallo,
Jaren geleden heb ik bij mijn 318 een lekke koppakking gekregen, een lange rit naar Duitsland, met aanhanger, heuvels en warm zomerweer. op LPG.
toen ik terug was uit Dld, heb ik beide koppakkingen vervangen, kleppen ingeslepen met het stokje, en alles weer terug gemonteerd.
Nu is vorig jaar de motor weer onwel geworden, hij verloor geleidelijk aan alle kracht, totdat ie niet eens meer vooruit kwam.
ik heb het toen gecontroleerd, en we kwamen eruit dat het de kleppen zijn, ik heb de motor nog niet open gehaald, maar ben wel benieuwd om te zien wat het nu weer is?
Deze motor heeft pas 22000 miles gelopen (aantoonbaar).
is het mogelijk om zo'n motor op LPG te arm te laten lopen? word ie daardoor dan ook te warm? Mijn temp meter heeft nooit "te"warm aangegeven???
is er een manier om dat beter te controleren?
Jaren geleden heb ik bij mijn 318 een lekke koppakking gekregen, een lange rit naar Duitsland, met aanhanger, heuvels en warm zomerweer. op LPG.
toen ik terug was uit Dld, heb ik beide koppakkingen vervangen, kleppen ingeslepen met het stokje, en alles weer terug gemonteerd.
Nu is vorig jaar de motor weer onwel geworden, hij verloor geleidelijk aan alle kracht, totdat ie niet eens meer vooruit kwam.
ik heb het toen gecontroleerd, en we kwamen eruit dat het de kleppen zijn, ik heb de motor nog niet open gehaald, maar ben wel benieuwd om te zien wat het nu weer is?
Deze motor heeft pas 22000 miles gelopen (aantoonbaar).
is het mogelijk om zo'n motor op LPG te arm te laten lopen? word ie daardoor dan ook te warm? Mijn temp meter heeft nooit "te"warm aangegeven???
is er een manier om dat beter te controleren?
groet, Bart
Re: Wat kan een reden voor lekke koppakking zijn?
Ik weet niet of je temp meter nog correct werkt?
Misschien even controleren
Gr ed
Misschien even controleren
Gr ed
76 w200 340
76 w200 360
76 w200 360
Re: Wat kan een reden voor lekke koppakking zijn?
Ed, Ik vraag me af of er standaard niet een "probleempje" is met die temp meters?
in al die jaren dat ik Dodge rijd heb ik dat ding nog nooit over de helft van de schaal heengekregen, dwz in het "hot" bereik.
zelfs niet na een dag ploeteren door het mulle zand met 50* in de schaduw in Libië.
in al die jaren dat ik Dodge rijd heb ik dat ding nog nooit over de helft van de schaal heengekregen, dwz in het "hot" bereik.
zelfs niet na een dag ploeteren door het mulle zand met 50* in de schaduw in Libië.
groet, Bart
Re: Wat kan een reden voor lekke koppakking zijn?
Ik heb ook meer vertrouwen in andere meters .
Ik heb al vaker zo.n set van 3 mechanische meters gemonteerd. Die zijn voor m.n gevoel toch net wat beter
Gr ed
Ik heb al vaker zo.n set van 3 mechanische meters gemonteerd. Die zijn voor m.n gevoel toch net wat beter
Gr ed
76 w200 340
76 w200 360
76 w200 360
Re: Wat kan een reden voor lekke koppakking zijn?
een set van drie, welke vervang jij dan?
groet, Bart
Re: Wat kan een reden voor lekke koppakking zijn?
Hoi
Watertemp . Oliedruk en voltmeter
Gr ed
Watertemp . Oliedruk en voltmeter
Gr ed
76 w200 340
76 w200 360
76 w200 360
Re: Wat kan een reden voor lekke koppakking zijn?
Ik heb een tijdje geleden bij banggood com een setje gekocht, oliedruk in psi. temp in F en een Volt meter incl de sensoren. (oliedruk en temp). De kosten. nog geen €25.- Gratis verzonden.
Wat je zelf al aangaf. Het is inmiddels ruim 40 jaar oud.
Bij mij deed de temp al een tijdje niks meer, olie druk had kuren, en na het proberen te fixen niks meer.
Wat je zelf al aangaf. Het is inmiddels ruim 40 jaar oud.
Bij mij deed de temp al een tijdje niks meer, olie druk had kuren, en na het proberen te fixen niks meer.
Re: Wat kan een reden voor lekke koppakking zijn?
de meters doen het bij mij wel goed.
Het is inderdaad oude meuk.
En elektrisch gezien heb je hier en daar overgangweerstand en dan gaat de meting niet goed
De temperatuur sensor is een RTD
https://www.wee200.nl/w200_tips/tempera ... ratuur.htm
Heb zelfs mijn gasniveau op de fuel meter gemaakt
https://www.wee200.nl/w200_tips/fuel_me ... _meter.htm
Handig mijn site
Het is inderdaad oude meuk.
En elektrisch gezien heb je hier en daar overgangweerstand en dan gaat de meting niet goed
De temperatuur sensor is een RTD
https://www.wee200.nl/w200_tips/tempera ... ratuur.htm
Heb zelfs mijn gasniveau op de fuel meter gemaakt
https://www.wee200.nl/w200_tips/fuel_me ... _meter.htm
Handig mijn site
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl