Ik heb een vrij ongebruikte motor, 22000 miles, en al meerdere keren de koelvloeistof vervangen.
iedere keer dat ik hem aftap gebruik ik daar de messing stopjes voor die onder de uitlaat spruitstukken zitten.
ook heb ik in het begin dat ik met deze auto begon te rijden een nieuw radiatorblok en waterpomp erin gezet.
tot mijn verbazing staat iedere keer dat ik de koelvloeistof vervang een soort van aanslag of zo in de kanalen.
iedere keer als ik die stopjes eruit draai moet ik met een schroevendraaier die korst doorsteken voordat de vloeistof eruit gelopen komt???
wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn?
ik gebruik ook iedere keer dezelfde fluo gele koelvloeistof tot -35*.
Koelwater sediment
Koelwater sediment
groet, Bart
Re: Koelwater sediment
Waarom tap je hem niet af onderaan je radiateur? Dat is toch het laagste punt?
Re: Koelwater sediment
Dan blijft er nog veel te veel in het blok zitten, maar daar gaat het hier niet om.
groet, Bart
Re: Koelwater sediment
is er dan niemand die weet waarom dat sediment (laagje troep)zich in het koelsysteem vormt? het is geen open systeem, dus het kan niet van buiten komen.
groet, Bart