Mijn W200
Re: Mijn W200
Doe je goed. Ik heb de Amp meter vervangen voor een Volt meter.
Dat rondje met de multi meter heb ik ook gemaakt. Als je start motor draaid stort overal het voltage in naar 10 Volt en een beetje.
Dat rondje met de multi meter heb ik ook gemaakt. Als je start motor draaid stort overal het voltage in naar 10 Volt en een beetje.
Ik de amperemeter doorverbonden en hiermee heb ik de bestaande problemen met de afsluiters gelukkig op kunnen lossen. Nu staat er voor het starten ook al dik 12V op de zekeringkast ipv een matige 9V. Ik ben van plan net zoals Henk een extra dynamokabel rechtstreeks naar het startrelais te leggen zodat deze niet meer door het schutbord hoeft. Hier had ik echter nog niet de benodigde onderdelen voor, dus dat komt nog. Verder kreeg ik het heldere idee om de amp meter te vervangen door een 2e tankmeter, en die dan aanpassen zodat ik er een heb voor mijn lpg tank en een voor mijn benzinetank
. De ledjes in mijn lpg keuzeschakelaar werken namelijk nog maar amper en dit ziet er hopelijk een stuk beter uit. Maar dit zijn dingen om ergens een keer in de toekomst te gaan doen.
Na een beetje rond gemeten te hebben, heb ik de conclusie getrokken dat het aansluiten van de afsluiters op het contactslot niet gaat werken. Geen enkele draad heeft zowel tijdens het starten als tijdens het lopen 12V erop staan (ja de accu kabel
).

Aan het weerstandsblokje aansluiten gaat hem denk ik ook niet worden, de spanning op de 12V kant zakt nog steeds tijdens het starten in naar 6V ofzo. Maar dat komt door de werking van het weerstandsblokje zelf, de 12V valt namelijk compleet weg, en door de 9V aan de andere kant van het weerstandsblokje houd je nog iets van 6V over aan die kant. Ik weet ook niet zeker of veel uitmaakt dat de afsluiters dichtvallen tijdens het starten, want hij start eigenlijk redelijk goed.

Na een beetje rond gemeten te hebben, heb ik de conclusie getrokken dat het aansluiten van de afsluiters op het contactslot niet gaat werken. Geen enkele draad heeft zowel tijdens het starten als tijdens het lopen 12V erop staan (ja de accu kabel

Aan het weerstandsblokje aansluiten gaat hem denk ik ook niet worden, de spanning op de 12V kant zakt nog steeds tijdens het starten in naar 6V ofzo. Maar dat komt door de werking van het weerstandsblokje zelf, de 12V valt namelijk compleet weg, en door de 9V aan de andere kant van het weerstandsblokje houd je nog iets van 6V over aan die kant. Ik weet ook niet zeker of veel uitmaakt dat de afsluiters dichtvallen tijdens het starten, want hij start eigenlijk redelijk goed.
Bram
Je afsluiters gaan weer open zodra je motor aanslaat. ;)
Ja dat snap ik, maar volgens de garage waar ik was geweest voor t keuren start hij stukken beter als de afsluiters open blijven tijdens het starten. Als ik m nu wil starten moet ik m eerst 2 keer op contact zetten zodat er al wat gas ingespoten is.
Bram
Dat je afsluiters sluiten na enkele secondes als je motor niet loopt is een veiligheid.
Persoonlijk zou ik dat niet ongedaan maken.
Stel, je motor valt uit.. Gas blijft stromen.
Je zet je contakt aan. en vergeet het uit te zetten.. Gas blijft stromen. Ga zo maar door.
Persoonlijk zou ik dat niet ongedaan maken.
Stel, je motor valt uit.. Gas blijft stromen.
Je zet je contakt aan. en vergeet het uit te zetten.. Gas blijft stromen. Ga zo maar door.
Daar ben ik het zeker mee eens hoor! Toen ik deze wagen kocht lag het veiligheidsrelais van de gasinstallatie in het dashbordkastje. Deze heb ik er zelf weer opnieuw tussengezet. Ik denk dat je mijn bedoeling verkeerd hebt begrepen. De aansturing van dat veiligheidsrelais (dus de spanning vanaf de keuzeschakelaar) valt weg tijdens het starten, waardoor de afsluiters tijdens het starten weer dichtvallen, en zodra hij aanslaat (ofja ik de sleutel weer loslaat) krijgt hij weer spanning van t contactslot en gaat alles weer open. Daarom was ik aan het kijken of ik niet de spanning van een plaats af kon halen die zowel voor als tijdens het starten spanning heeft. De enige plaats waar dat het geval is, is rond het weerstandsblokje. Ik heb vandaag een printplaatje gemaakt met een spanningsregelaar en een relais, dit printje kan het relais schakelen op iedere spanning die hoger is dan 5V. Hierdoor maakt het niet meer uit dat de spanning tijdens het starten terugvalt naar 6-7 volt op het weerstandsblokje.

Bram
Ja zodra je startmotor draaid stort overal de stroom in.
Daar was ik ook achter gekomen tijdens het inbouwen van een hei ontsteking.
Wat ik gedaan heb is het zelfde zoals mijn lpg is aangesloten. Via een gezekerde draad vanaf de accu.
Ik weet niet meer wat een relais minimaal nodig heeft om te schakelen? Maar de startmotor gooit roet in het eten. dat weet ik wel.
Daar was ik ook achter gekomen tijdens het inbouwen van een hei ontsteking.
Wat ik gedaan heb is het zelfde zoals mijn lpg is aangesloten. Via een gezekerde draad vanaf de accu.
Ik weet niet meer wat een relais minimaal nodig heeft om te schakelen? Maar de startmotor gooit roet in het eten. dat weet ik wel.
Vandaag heb ik de printplaat ingebouwd en het werkt! Zowel op contact als tijdens het starten 10-12V op het relais van de gasinstallatie. Het veiligheidsrelais zit hier gewoon achter, dus die schakelt na 1.5sec nog gewoon af. Het grootste verschil merk ik als hij niet bij de eerste keer aanslaat, dan kan ik gewoon de startmotor nog een seconde aanhouden en dan slaat hij toch aan. Voorheen moest ik hiervoor eerst opnieuw een of twee keer op contact zetten en dan opnieuw proberen.
Begin deze week ook maar eens met de RDW gemaild over het trekgewicht op kenteken, was gelukkig allemaal geen probleem en ik heb 2000kg gekregen zonder keuring of iets dergelijks
. Vandaag heb ik de conformiteitsverklaring en nieuwe kentekencard binnen gekregen. Toen ik alles door aan het kijken was zag ik dat op de conformiteitsverklaring netjes de 2000kg en 750kg staan, maar op de kentekencard staat nog steeds n.v.t. Dat wordt weer opnieuw bellen met de RDW...
Vind het opmerkelijkst van alles met de RDW nog dat ze laatst moeilijk aan het doen waren om het aantal zitplaatsen te verhogen van 1 naar 2 of 3 (daarvoor zou ik hem moeten laten keuren bij de RDW), maar dat 2000kg trekgewicht krijgen geen probleem is (niet dat ik over het krijgen van het trekgewicht klaag, maar blijf het onlogisch vinden)
Begin deze week ook maar eens met de RDW gemaild over het trekgewicht op kenteken, was gelukkig allemaal geen probleem en ik heb 2000kg gekregen zonder keuring of iets dergelijks

Vind het opmerkelijkst van alles met de RDW nog dat ze laatst moeilijk aan het doen waren om het aantal zitplaatsen te verhogen van 1 naar 2 of 3 (daarvoor zou ik hem moeten laten keuren bij de RDW), maar dat 2000kg trekgewicht krijgen geen probleem is (niet dat ik over het krijgen van het trekgewicht klaag, maar blijf het onlogisch vinden)
Bram
Mooi dat het gelukt is!
Het trekgewicht zetten ze niet op die cart, je heb die conformiteits verklaring. (ben er ook mee bezig en heb dat gelezen op hun website)
Als je bij ovirdw.nl je kenteken intikt, heb je toch 3 zitplaatsen.. ik wel.
Het trekgewicht zetten ze niet op die cart, je heb die conformiteits verklaring. (ben er ook mee bezig en heb dat gelezen op hun website)
Raar dat ze het niet op de card zetten, ik bel morgen wel even om het zeker te weten. Vraag me in dat geval af waarom ik dan een nieuw kentekenbewijs heb gekregen waar niks aan veranderd is. In die brief stond iets van dat die conformiteitsverklaring vooral voor in het buitenland is indien ze je aanhouden.
Volgens mijn kentekenbewijs (en ook volgens ovi.rdw.nl) heb ik maar 1 zitplaats. Had laatst een mailtje gestuurd of dat niet naar 3 veranderd kon worden maar dat ging niet en dan moest hij gekeurd worden bij een officieel RDW keurstation en al die onzin. Toen heb ik het maar laten zitten.
Volgens mijn kentekenbewijs (en ook volgens ovi.rdw.nl) heb ik maar 1 zitplaats. Had laatst een mailtje gestuurd of dat niet naar 3 veranderd kon worden maar dat ging niet en dan moest hij gekeurd worden bij een officieel RDW keurstation en al die onzin. Toen heb ik het maar laten zitten.
Bram
Je had gelijk, blijkbaar zetten ze bij bedrijfswagens nooit de trekgegevens op de kentekencard maar gaan ze er gewoon vanuit dat je altijd je conformiteitsbewijs bij je hebt.Robbie schreef: 28 feb 2019 20:27 Mooi dat het gelukt is!
Bram
Gewoon bij je apk papiertje. zou ik doen.
Brammie,Brammie2 schreef: 09 feb 2019 07:08Ik heb gisteren de remtrommel er vanaf gehad, maar alles lijkt gewoon in orde. De parkeerremkabel beweegt de schoen gewoon maar als ik alles weer in elkaar heb staan remt de parkeerrem nog steeds amper tot niks aan die kant terwijl de andere kant dan wel remt. Zou soms aan een kant nieuwere remschoenen op kunnen zitten? Maar dat zou dat stelwieltje toch automatisch bij moeten stellen? Of kan ik ook de parkeerrem per kant afstellen?Brammie2 schreef: 03 feb 2019 13:06 Beide kabels zijn niet vastgeroest, maar toch remt hij rechtsachter niks op de parkeerrem, maar links wel. Zou er binnen in de trommel iets los zijn ofzo? Kan ik die zomaar loshalen zonder dat er olie uit het gat van de steekas loopt?
die parkeerrem afstellen blijft een drama bij Dodge.
De oorzaak daarvan ligt in het feit dat ze onder de chauffeursstoel langs het chassis een evenaars constructie gebruikt hebben in de kabel om te proberen de remschoenen bij het aantrekken van de handremkabel tegelijk en met gelijke krachten tegen de trommel aan te laten komen.
waarschijnlijk dat deze constructie in nieuwstaat wel werkt, maar na 40 jaar zeker niet meer.
mede schuldig daaraan is ook één lange en één korte kabel naar de trommels toe. (meer/minder weerstand, vastroesten e.d.)
waarschijnlijk had deze constructie beter gewerkt als ze in het midden van de auto gelopen had, met twee gelijk lange kabels die naar de trommels gaan.
Ik heb zo geen oplossing voor het verschil weg te stellen. Wel wil ik zeggen dat je dit niet moet gaan oplossen door de remschoenen te veranderen / anders af te stellen, omdat dit óók verschil maakt in de afstelling voor de voetrem!!!
Zover ik weet, hebben keurmeesters die vaker deze Dodgen keuren, er begrip voor en kijken min of meer door de vingers op dit punt.
groet, Bart
Ik ben van plan van t voorjaar toch maar eens naar een andere set banden te gaan kijken. Waarschijnlijk worden het 37 inch hummer banden. Ik heb van een wiel met een kapotte band de band eraf gehaald en de velg opgemeten, deze is al verbreed naar 10J dus daar moeten de hummers goed op passen.
Ik heb wel nog een paar vragen over het ophogen van mijn truck:
Ik ben na wat rondzoeken tot de conclusie gekomen om een set bladveren van achter aan te schaffen, het moederblad uitwisselen en dan dit pakket er voor onder te plaatsen. Kan ik dan de standaard veerstroppen van achter gebruiken voor dit pakket of kom ik dan niet uit met de montage aan de as?
Aan de achterkant was ik van plan een blok tussen te zetten, maar ik weet niet precies welke hoogte ongeveer gelijk is aan de verhoging die ik voor ga doen. Ik hoop namelijk dat na deze aanpassingen mijn wagen weer ongeveer recht staat. Ik weet dat ik voor achter dan aangepaste veerstroppen nodig ga hebben. Waar kan ik ergens losse ophogingsblokken kopen? Bij zowat alle plaatsen is het meteen een gehele set.
Wat betreft de schokdempers weet ik dat ik deze waarschijnlijk moet vervangen, maar aan de voorkant is dat al ooit gebeurt. Daar zitten al rancho's onder (tenminste ze zijn wit met een rode hoes). Staat daar ergens een typenummer ingeslagen waarmee ik op kan zoeken tot welke verhoging ze aan kunnen?
Ik heb wel nog een paar vragen over het ophogen van mijn truck:
Ik ben na wat rondzoeken tot de conclusie gekomen om een set bladveren van achter aan te schaffen, het moederblad uitwisselen en dan dit pakket er voor onder te plaatsen. Kan ik dan de standaard veerstroppen van achter gebruiken voor dit pakket of kom ik dan niet uit met de montage aan de as?
Aan de achterkant was ik van plan een blok tussen te zetten, maar ik weet niet precies welke hoogte ongeveer gelijk is aan de verhoging die ik voor ga doen. Ik hoop namelijk dat na deze aanpassingen mijn wagen weer ongeveer recht staat. Ik weet dat ik voor achter dan aangepaste veerstroppen nodig ga hebben. Waar kan ik ergens losse ophogingsblokken kopen? Bij zowat alle plaatsen is het meteen een gehele set.
Wat betreft de schokdempers weet ik dat ik deze waarschijnlijk moet vervangen, maar aan de voorkant is dat al ooit gebeurt. Daar zitten al rancho's onder (tenminste ze zijn wit met een rode hoes). Staat daar ergens een typenummer ingeslagen waarmee ik op kan zoeken tot welke verhoging ze aan kunnen?
Bram
Brammie,
Ik ben bang dat je niet helemaal goed gekeken hebt. voor (bij het differentieel) zit ipv een veerstrop draadeinden in de as geschroefd.
En op de achteras word al een blok gebruikt, ik zou daar niet NOG een blok bijzetten, er zijn er wel die dat doen, maar dan krijg je rare dingen met je bladveer, kijk maar eens wat voor een (draai)moment dit veroorzaakt (axlewrap)
En hoe is het nu afgelopen met je handrem? daar heb je nog niet over geschreven?
Ik ben bang dat je niet helemaal goed gekeken hebt. voor (bij het differentieel) zit ipv een veerstrop draadeinden in de as geschroefd.
En op de achteras word al een blok gebruikt, ik zou daar niet NOG een blok bijzetten, er zijn er wel die dat doen, maar dan krijg je rare dingen met je bladveer, kijk maar eens wat voor een (draai)moment dit veroorzaakt (axlewrap)
En hoe is het nu afgelopen met je handrem? daar heb je nog niet over geschreven?
groet, Bart