Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Mijn W200

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Hahaha daar ben ik ook naar uit aan het kijken, kan niet wachten tot ik weer een zondagmiddag op mn gemak een stuk kan gaan touren :ikrij .
Ik heb het stuk er al uitgehaald op de manier zoals je benoemde. Het is niet de gehele dwarsbalk, maar de steun van de dwarsbalk naar de onderkant van de chassisbalk. Dat stuk is denk ik nog wel te redden. Moet alleen nog de popnagels loskrijgen die in de dwarsbalk zijn blijven zitten nadat ik het stuk heb verwijderd. Die zijn flink vastgeroest.
Bram
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door dodgew200v8 »

viewtopic.php?f=8&t=3235

Geen idee of je dit al hebt gezien.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Nee dat topic had ik nog niet gezien, sommige foto's echter wel. Toch altijd leuk om dingen terug te vinden van je eigen wagen :jump
Bram
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Brammie2 schreef: 03 feb 2019 13:06 Beide kabels zijn niet vastgeroest, maar toch remt hij rechtsachter niks op de parkeerrem, maar links wel. Zou er binnen in de trommel iets los zijn ofzo? Kan ik die zomaar loshalen zonder dat er olie uit het gat van de steekas loopt?
Ik heb gisteren de remtrommel er vanaf gehad, maar alles lijkt gewoon in orde. De parkeerremkabel beweegt de schoen gewoon maar als ik alles weer in elkaar heb staan remt de parkeerrem nog steeds amper tot niks aan die kant terwijl de andere kant dan wel remt. Zou soms aan een kant nieuwere remschoenen op kunnen zitten? Maar dat zou dat stelwieltje toch automatisch bij moeten stellen? Of kan ik ook de parkeerrem per kant afstellen?
Bram
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Mijn W200

Bericht door Henk_W200 »

Ik heb nog een foto van oude en nieuwe remschoenen
https://www.wee200.nl/w200_tips/achterrem/achterrem.htm

Ik heb ook achterrem problemen gehad, een remcilinder achter was af.
Ze bewogen wel maar lekte wat onder de rubber :bonk .
eentje had geen kracht meer.
Ze kosten niet zoveel, ik zou ze vervangen

Maar dat zou dat stelwieltje toch automatisch bij moeten stellen?

klopt :toppie
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Maar dat is nou juist het rare, bij de garage heb ik toen nog gevraagd of de normale remmen wel gewoon aan beide kanten goed remmen en dat was zo. Dat is vooral de reden dat ik het niet meer snap...
Aangezien de laatste garage de handrem niet als afkeurpunt heeft gezien, ga ik me eerst focussen op de andere punten.
Bram
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Even een update wat betreft de gang van zaken:
Ik was eerst eens begonnen met het verstevigen van de schoor van de dwarsbalk. Uiteindelijk is dit zo goed gelukt dat ik heb besloten om de originele schoor aan de kant te gooien en alleen het verstevigingsstuk te gebruiken. Hierdoor kan er ook minder modder en zooi op blijven liggen. Dit is waarschijnlijk ook de reden geweest dat hij in eerste instantie doorgerot is.

Afbeelding

Afbeelding

Aangezien ik wat tijd over had, ook al meteen bussen gemaakt voor onder mijn tankframe. Hier kan je goed zien hoe dik de vloer is die bovenop de laadbak ligt. Denk dat het hout driekwart van de bus is, andere kwart is een open ruimte tussen het hout en de originele vloer.

Afbeelding

En dan vandaag, APK poging 4:
's Morgens vol goede moed vertrokken naar de garage (eerst even langs het tankstation, man wat is dat ding duur op benzine :kijkt ). Halverwege de rit denk ik opeens huh, waar is mijn rechter ruitewisser gebleven. Al vloekend de hele weg terug in de berm en om me heen gekeken. Jawel hoor, 100 meter van mijn huis lag hij. Vervolgens kon ik weer terug, maar ik wist niet zeker of ik nog genoeg benzine had (geen idee hoe betrouwbaar mn tankmeter nog is) dus nog maar even snel een jerrycan van thuis in de bak gegooit en terug gereden. De garage waar ik langs ben geweest doet vooral vrachtwagens op locatie keuren, en doen daarom alleen van 8 tot 9 's morgens APK aan personenauto's. Hierdoor had ik nogal haast om op tijd te komen en om 8:55 kwam ik het terrein opgereden van de garage. Ik had net geluk dat ze teveel auto's hadden (Bij de RDW kan je blijkbaar maar 8 auto's per uur afmelden?), en dus hadden ze nog tijd voor me. Snel de wagen op de brug gezet, uiteindelijk hebben ze van het hele lijstje, alleen gekeken of ik de remslang recht had gedraaid, en of ik het stuk chassis had verstevigd. Ik kreeg zelfs de opmerking dat het zo waarschijnlijk steviger is dan origineel :toppie . Kortom eindelijk goedgekeurd :sjaal .

Na de keuring meteen begonnen aan het terugbouwen van de gasinstallatie, na een middagje hobbyen zit die er ook weer in. Zonet een beetje op gevoel afgesteld en t moet wel goed zijn zo. Heb een afspraak staan om vrijdag de installatie te keuren, en dan ben ik eindelijk van dit hele gedoe af...
Bram
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Mijn W200

Bericht door Henk_W200 »

Gefeliciteerd :jump :jump :jump :jump
Netjes opgelost met die versteviging voor de dwarsbalk :toppie
Nu eindelijk weer :ikrij
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Re: Mijn W200

Bericht door Tonnie Wittenaar »

Netjes opgelost met die steun. En gefeliciteerd met je APK. Eindelijk rijden! Veel plezier :jump
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door dodgew200v8 »

Mooi man proficiat

Je zat nog vlakvoor me vanaf Weert vandaag
836AB276-8936-49A8-B385-B4DF304E7823.jpeg
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Haha dat is toevallig Phil!

Gisteren is helaas wel de linker spiegel gesneuveld, eens kijken of ik daar ergens nog een spiegelglas voor kan vinden/laten snijden.

Vandaag naar de LPG keuring geweest en ook deze is goedgekeurd!! :proost
Ik merkte wel dat hij de laatste dagen met de nieuwe afsluiter en verdamper slecht startte, ik heb dit ook nagevraagd bij de garage.
Daar zei de monteur dat mijn spanning wegvalt tijdens het starten. Daar had hij inderdaad gelijk in, tijdens het starten vallen mijn afsluiters dicht. Dat verklaart ook waarom ik altijd wat langer moest starten. De reden dat de afsluiters dichtvallen is omdat ik de originele zekeringkast heb gebruikt als zekering en geschakelde +. Volgens de monteur moet ik de keuzeschakelaar dan aansluiten op de onderste aansluitingen van het weerstandsblokje, die hebben zowel tijdens het starten als tijdens het lopen spanning. Maar die vallen tijdens het starten ook terug naar rond de 5V, dat lijkt me niet voldoende om het relais open te houden. Waar hebben jullie de spanning vanaf gehaald voor de schakelaar?
Bram
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Mijn W200

Bericht door Henk_W200 »

Hoi Bram ,
Je kan een slecht contact hebben in je schutboard.
Ampere meter is ook een kleine 0,5V, die kun je eventueel overbruggen.
Het kan ook zijn dat bij je zekeringkast een slechte verbinding zit.

Tof dat je LPG is goedgekeurd :toppie
En nu genieten Bram (en verder knutselen :ie :gekte :mooi )
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Maar als de motor loopt staat er wel netjes 12,6V
Dan zouden de verbindingen toch goed moeten zijn?
Bram
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Mijn W200

Bericht door Henk_W200 »

Als de motor loopt moet op de accu zo'n 13,8 V staan.
Volgens mij is met de originele dynamo en spanningsregelaar zo'n 14,4V.
Ik heb zelf een alles in 1 - V8 dynamo.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door dodgew200v8 »

Boh meende dat ik van constante stroom van contact slot heb afgetapt.

Ps gister weer gespot was ik in die zilvere Mercedes
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Plaats reactie