Mijn W200
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: Mijn W200
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: Mijn W200
Nee dat topic had ik nog niet gezien, sommige foto's echter wel. Toch altijd leuk om dingen terug te vinden van je eigen wagen 

Bram
Re: Mijn W200
Ik heb gisteren de remtrommel er vanaf gehad, maar alles lijkt gewoon in orde. De parkeerremkabel beweegt de schoen gewoon maar als ik alles weer in elkaar heb staan remt de parkeerrem nog steeds amper tot niks aan die kant terwijl de andere kant dan wel remt. Zou soms aan een kant nieuwere remschoenen op kunnen zitten? Maar dat zou dat stelwieltje toch automatisch bij moeten stellen? Of kan ik ook de parkeerrem per kant afstellen?Brammie2 schreef: 03 feb 2019 13:06 Beide kabels zijn niet vastgeroest, maar toch remt hij rechtsachter niks op de parkeerrem, maar links wel. Zou er binnen in de trommel iets los zijn ofzo? Kan ik die zomaar loshalen zonder dat er olie uit het gat van de steekas loopt?
Bram
Re: Mijn W200
Ik heb nog een foto van oude en nieuwe remschoenen
https://www.wee200.nl/w200_tips/achterrem/achterrem.htm
Ik heb ook achterrem problemen gehad, een remcilinder achter was af.
Ze bewogen wel maar lekte wat onder de rubber
.
eentje had geen kracht meer.
Ze kosten niet zoveel, ik zou ze vervangen
Maar dat zou dat stelwieltje toch automatisch bij moeten stellen?
klopt
https://www.wee200.nl/w200_tips/achterrem/achterrem.htm
Ik heb ook achterrem problemen gehad, een remcilinder achter was af.
Ze bewogen wel maar lekte wat onder de rubber

eentje had geen kracht meer.
Ze kosten niet zoveel, ik zou ze vervangen
Maar dat zou dat stelwieltje toch automatisch bij moeten stellen?
klopt

Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Re: Mijn W200
Maar dat is nou juist het rare, bij de garage heb ik toen nog gevraagd of de normale remmen wel gewoon aan beide kanten goed remmen en dat was zo. Dat is vooral de reden dat ik het niet meer snap...
Aangezien de laatste garage de handrem niet als afkeurpunt heeft gezien, ga ik me eerst focussen op de andere punten.
Aangezien de laatste garage de handrem niet als afkeurpunt heeft gezien, ga ik me eerst focussen op de andere punten.
Bram
Re: Mijn W200
Even een update wat betreft de gang van zaken:
Ik was eerst eens begonnen met het verstevigen van de schoor van de dwarsbalk. Uiteindelijk is dit zo goed gelukt dat ik heb besloten om de originele schoor aan de kant te gooien en alleen het verstevigingsstuk te gebruiken. Hierdoor kan er ook minder modder en zooi op blijven liggen. Dit is waarschijnlijk ook de reden geweest dat hij in eerste instantie doorgerot is.


Aangezien ik wat tijd over had, ook al meteen bussen gemaakt voor onder mijn tankframe. Hier kan je goed zien hoe dik de vloer is die bovenop de laadbak ligt. Denk dat het hout driekwart van de bus is, andere kwart is een open ruimte tussen het hout en de originele vloer.

En dan vandaag, APK poging 4:
's Morgens vol goede moed vertrokken naar de garage (eerst even langs het tankstation, man wat is dat ding duur op benzine
). Halverwege de rit denk ik opeens huh, waar is mijn rechter ruitewisser gebleven. Al vloekend de hele weg terug in de berm en om me heen gekeken. Jawel hoor, 100 meter van mijn huis lag hij. Vervolgens kon ik weer terug, maar ik wist niet zeker of ik nog genoeg benzine had (geen idee hoe betrouwbaar mn tankmeter nog is) dus nog maar even snel een jerrycan van thuis in de bak gegooit en terug gereden. De garage waar ik langs ben geweest doet vooral vrachtwagens op locatie keuren, en doen daarom alleen van 8 tot 9 's morgens APK aan personenauto's. Hierdoor had ik nogal haast om op tijd te komen en om 8:55 kwam ik het terrein opgereden van de garage. Ik had net geluk dat ze teveel auto's hadden (Bij de RDW kan je blijkbaar maar 8 auto's per uur afmelden?), en dus hadden ze nog tijd voor me. Snel de wagen op de brug gezet, uiteindelijk hebben ze van het hele lijstje, alleen gekeken of ik de remslang recht had gedraaid, en of ik het stuk chassis had verstevigd. Ik kreeg zelfs de opmerking dat het zo waarschijnlijk steviger is dan origineel
. Kortom eindelijk goedgekeurd
.
Na de keuring meteen begonnen aan het terugbouwen van de gasinstallatie, na een middagje hobbyen zit die er ook weer in. Zonet een beetje op gevoel afgesteld en t moet wel goed zijn zo. Heb een afspraak staan om vrijdag de installatie te keuren, en dan ben ik eindelijk van dit hele gedoe af...
Ik was eerst eens begonnen met het verstevigen van de schoor van de dwarsbalk. Uiteindelijk is dit zo goed gelukt dat ik heb besloten om de originele schoor aan de kant te gooien en alleen het verstevigingsstuk te gebruiken. Hierdoor kan er ook minder modder en zooi op blijven liggen. Dit is waarschijnlijk ook de reden geweest dat hij in eerste instantie doorgerot is.


Aangezien ik wat tijd over had, ook al meteen bussen gemaakt voor onder mijn tankframe. Hier kan je goed zien hoe dik de vloer is die bovenop de laadbak ligt. Denk dat het hout driekwart van de bus is, andere kwart is een open ruimte tussen het hout en de originele vloer.

En dan vandaag, APK poging 4:
's Morgens vol goede moed vertrokken naar de garage (eerst even langs het tankstation, man wat is dat ding duur op benzine



Na de keuring meteen begonnen aan het terugbouwen van de gasinstallatie, na een middagje hobbyen zit die er ook weer in. Zonet een beetje op gevoel afgesteld en t moet wel goed zijn zo. Heb een afspraak staan om vrijdag de installatie te keuren, en dan ben ik eindelijk van dit hele gedoe af...
Bram
Re: Mijn W200
Gefeliciteerd
Netjes opgelost met die versteviging voor de dwarsbalk
Nu eindelijk weer




Netjes opgelost met die versteviging voor de dwarsbalk

Nu eindelijk weer

Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Re: Mijn W200
Netjes opgelost met die steun. En gefeliciteerd met je APK. Eindelijk rijden! Veel plezier 

'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: Mijn W200
Mooi man proficiat
Je zat nog vlakvoor me vanaf Weert vandaag
Je zat nog vlakvoor me vanaf Weert vandaag
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: Mijn W200
Haha dat is toevallig Phil!
Gisteren is helaas wel de linker spiegel gesneuveld, eens kijken of ik daar ergens nog een spiegelglas voor kan vinden/laten snijden.
Vandaag naar de LPG keuring geweest en ook deze is goedgekeurd!!
Ik merkte wel dat hij de laatste dagen met de nieuwe afsluiter en verdamper slecht startte, ik heb dit ook nagevraagd bij de garage.
Daar zei de monteur dat mijn spanning wegvalt tijdens het starten. Daar had hij inderdaad gelijk in, tijdens het starten vallen mijn afsluiters dicht. Dat verklaart ook waarom ik altijd wat langer moest starten. De reden dat de afsluiters dichtvallen is omdat ik de originele zekeringkast heb gebruikt als zekering en geschakelde +. Volgens de monteur moet ik de keuzeschakelaar dan aansluiten op de onderste aansluitingen van het weerstandsblokje, die hebben zowel tijdens het starten als tijdens het lopen spanning. Maar die vallen tijdens het starten ook terug naar rond de 5V, dat lijkt me niet voldoende om het relais open te houden. Waar hebben jullie de spanning vanaf gehaald voor de schakelaar?
Gisteren is helaas wel de linker spiegel gesneuveld, eens kijken of ik daar ergens nog een spiegelglas voor kan vinden/laten snijden.
Vandaag naar de LPG keuring geweest en ook deze is goedgekeurd!!

Ik merkte wel dat hij de laatste dagen met de nieuwe afsluiter en verdamper slecht startte, ik heb dit ook nagevraagd bij de garage.
Daar zei de monteur dat mijn spanning wegvalt tijdens het starten. Daar had hij inderdaad gelijk in, tijdens het starten vallen mijn afsluiters dicht. Dat verklaart ook waarom ik altijd wat langer moest starten. De reden dat de afsluiters dichtvallen is omdat ik de originele zekeringkast heb gebruikt als zekering en geschakelde +. Volgens de monteur moet ik de keuzeschakelaar dan aansluiten op de onderste aansluitingen van het weerstandsblokje, die hebben zowel tijdens het starten als tijdens het lopen spanning. Maar die vallen tijdens het starten ook terug naar rond de 5V, dat lijkt me niet voldoende om het relais open te houden. Waar hebben jullie de spanning vanaf gehaald voor de schakelaar?
Bram
Re: Mijn W200
Hoi Bram ,
Je kan een slecht contact hebben in je schutboard.
Ampere meter is ook een kleine 0,5V, die kun je eventueel overbruggen.
Het kan ook zijn dat bij je zekeringkast een slechte verbinding zit.
Tof dat je LPG is goedgekeurd
En nu genieten Bram (en verder knutselen
)
Je kan een slecht contact hebben in je schutboard.
Ampere meter is ook een kleine 0,5V, die kun je eventueel overbruggen.
Het kan ook zijn dat bij je zekeringkast een slechte verbinding zit.
Tof dat je LPG is goedgekeurd

En nu genieten Bram (en verder knutselen



Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Re: Mijn W200
Maar als de motor loopt staat er wel netjes 12,6V
Dan zouden de verbindingen toch goed moeten zijn?
Dan zouden de verbindingen toch goed moeten zijn?
Bram
Re: Mijn W200
Als de motor loopt moet op de accu zo'n 13,8 V staan.
Volgens mij is met de originele dynamo en spanningsregelaar zo'n 14,4V.
Ik heb zelf een alles in 1 - V8 dynamo.
Volgens mij is met de originele dynamo en spanningsregelaar zo'n 14,4V.
Ik heb zelf een alles in 1 - V8 dynamo.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: Mijn W200
Boh meende dat ik van constante stroom van contact slot heb afgetapt.
Ps gister weer gespot was ik in die zilvere Mercedes
Ps gister weer gespot was ik in die zilvere Mercedes
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: Mijn W200
Ik ga vandaag eens een beetje rondkloten met mn multimeter om te kijken waar de verliezen zitten en ik denk dat ik die amp meter ook ga overbruggen, heb er weinig goeds over gelezen op t internet
Toen die mercedes gister met zn lichten begon te knipperen dacht ik al dat zou Phil nog wel eens kunnen zijn hahaha!
Toen die mercedes gister met zn lichten begon te knipperen dacht ik al dat zou Phil nog wel eens kunnen zijn hahaha!
Bram