dynamo VW Polo
dynamo VW Polo
Ik heb een andere dynamo van een VW Polo op m'n W200 gezet met een ingebouwde spanningsregelaar
Deze past echt perfect, was maar even bijgaan
https://www.wee200.nl/w200_tips/dynamo/dynamo.htm
Groetjes Henk_W200
Deze past echt perfect, was maar even bijgaan
https://www.wee200.nl/w200_tips/dynamo/dynamo.htm
Groetjes Henk_W200
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Netjes Henk!
p.s. die andere Dodge dynamo die je gekocht had is inderdaad ook eentje die op een 318 hoort..
Het is alleen een single field dynamo.
Een hoop Mopars rijden daar nog mee rond.
Zet hem anders even hier te koop:
Mopar site
p.s. die andere Dodge dynamo die je gekocht had is inderdaad ook eentje die op een 318 hoort..
Het is alleen een single field dynamo.
Een hoop Mopars rijden daar nog mee rond.
Zet hem anders even hier te koop:
Mopar site
aan het uiterlijk te zien kan je eender welke dynamo van de jaren 80 proberen.
dynamo ziet er mij identiek uit als die van mijn capri, en het lot wil nu eens dat ik daarvan een 20tal dynamo's heb liggen. en jaja, allemaal met die regelaar erop, heb die regelaars zelf nieuw liggen. koste iets van 7€ in duitsland
hier een andere fotos, bij deze gemakkelijk te vergelijken met de fotos op de pagina hier
null
Edited By fcapri on 1143535906
dynamo ziet er mij identiek uit als die van mijn capri, en het lot wil nu eens dat ik daarvan een 20tal dynamo's heb liggen. en jaja, allemaal met die regelaar erop, heb die regelaars zelf nieuw liggen. koste iets van 7€ in duitsland
hier een andere fotos, bij deze gemakkelijk te vergelijken met de fotos op de pagina hier
null
Edited By fcapri on 1143535906
Hoi Ton , bedankt voor je tipTon schreef:Netjes Henk!
p.s. die andere Dodge dynamo die je gekocht had is inderdaad ook eentje die op een 318 hoort..
Het is alleen een single field dynamo.
Een hoop Mopars rijden daar nog mee rond.
Zet hem anders even hier te koop:
Mopar site
Heb hem daar te koop gezet
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Hallo hier frank.
Kan iemand mij vertellen hoe dat ze de bedrading hebben zitten bij zo'n bosch vw dynamo?
Bij mij zit er deze in (BOSCH k1-14V 23/65 A),Qua uiterlijk hetzelfde als die van Henk.
Alleen loopt er bij mij een draad direct naat de Accu+,en volgens m'n haynes manual is dit niet het geval. ???
Ik vraag dit omdat ik momenteel de door de vorige eigenaar ingeknoopte digitale Opel GSI dashboard aan het vervangen ben voor een originele dash........
In de cabine heb ik alles nu weer 100% maar nu nog onder de motorkap vanaf het schutbord
Help
Kan iemand mij vertellen hoe dat ze de bedrading hebben zitten bij zo'n bosch vw dynamo?
Bij mij zit er deze in (BOSCH k1-14V 23/65 A),Qua uiterlijk hetzelfde als die van Henk.
Alleen loopt er bij mij een draad direct naat de Accu+,en volgens m'n haynes manual is dit niet het geval. ???
Ik vraag dit omdat ik momenteel de door de vorige eigenaar ingeknoopte digitale Opel GSI dashboard aan het vervangen ben voor een originele dash........
In de cabine heb ik alles nu weer 100% maar nu nog onder de motorkap vanaf het schutbord
Help
MOPAR OR NOCAR
THIS IS WHAT COOL LOOKS LIKE !
Dodge ramcharger 1982
THIS IS WHAT COOL LOOKS LIKE !
Dodge ramcharger 1982
Hoi Dodgedude, in principe is het beter om de dikke draad direct naar de accu te leiden. Dus je hoeft je geen zorgen te maken
Bij een originele W200 gaat de dikke dynamo draad eerst naar de dashbord naar de Charge --- De-charge meter. Dan kun je zien wat de status is van je accu
Maar de dikke draad ondervind via veel wegen wat overgangs weerstand, en dat uit zich weer in warmte. En de accu word dan niet zo goed opgeladen
Misschien een tip je kunt bij 4x4vandam een kabelboom kopen voor weinig
Misschien heb je er wat aan
Bij een originele W200 gaat de dikke dynamo draad eerst naar de dashbord naar de Charge --- De-charge meter. Dan kun je zien wat de status is van je accu
Maar de dikke draad ondervind via veel wegen wat overgangs weerstand, en dat uit zich weer in warmte. En de accu word dan niet zo goed opgeladen
Misschien een tip je kunt bij 4x4vandam een kabelboom kopen voor weinig
Misschien heb je er wat aan
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Vergeet wel niet een 2 watt controlle lampje te monteren,en aan te sluiten op een geschakelde + vanaf t contactslot en dan naar de D+ aansluiting op de dynamo.
contact aan: lampje brandt
motor loopt: lampje uit= dynamo laadt bij
motor loopt: lampje uit= probleem dynamo o.i.d.
the groeten
Luc
p.s dynamo opel kadett 1.6. diesel 1988 e.a. past ook perfect. (tussen de 15 en 30 euro op de sloop)
contact aan: lampje brandt
motor loopt: lampje uit= dynamo laadt bij
motor loopt: lampje uit= probleem dynamo o.i.d.
the groeten
Luc
p.s dynamo opel kadett 1.6. diesel 1988 e.a. past ook perfect. (tussen de 15 en 30 euro op de sloop)
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK
1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.
1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.
1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
Thanx voor de reacties :D
Ben nu al weer aardig op weg geholpen.
Dus als ik het goed begrijp vervalt nu de ammeter gewoon!
En de kabelboom is goed hoor, alleen was het zo'n spaghetti achter het dashboard dat ik ieder draadje heb moeten nalopen .
Maar aan ieder nadeel zit ook weer een voordeel oftewel ik weet nu hoe de bedrading zit. :D :D
m.v.g frank
Ben nu al weer aardig op weg geholpen.
Dus als ik het goed begrijp vervalt nu de ammeter gewoon!
En de kabelboom is goed hoor, alleen was het zo'n spaghetti achter het dashboard dat ik ieder draadje heb moeten nalopen .
Maar aan ieder nadeel zit ook weer een voordeel oftewel ik weet nu hoe de bedrading zit. :D :D
m.v.g frank
MOPAR OR NOCAR
THIS IS WHAT COOL LOOKS LIKE !
Dodge ramcharger 1982
THIS IS WHAT COOL LOOKS LIKE !
Dodge ramcharger 1982