Mijn W200
Re: Mijn W200
In elk geval de leidingen en de tank moeten eruit, samengevat alle delen waar druk op staat. Schakelaar en wat kabels kon ik laten zitten, die gaan immers nergens meer heen.
Re: Mijn W200
Vandaag bij de apk geweest: Het zou mijn W200 niet zijn als hij niet weer afgekeurd zou zijn.
Komt er op neer dat de keurmeester mijn voorbanden te rot vind, het wiellager linksvoor nog steeds speling heeft en mijn parkeerrem rechtsachter bijna niks doet.
Verder zei hij dat hij liever had dat ik naar een andere garage ga voor de apk, omdat hij zo'n oude amerikaan niet durft af te melden (is een jonge monteur die pas een paar jaar zn eigen garage heeft, dus dat kan ik zeker begrijpen). Om deze reden heeft heb ik ook niets hoeven betalen voor de keuring. Ik heb al een ander adres van een collega gekregen die over het algemeen iets minder nauw kijken bij oudere auto's.
Voorbanden en wiellager ga ik denk ik gewoon zo proberen, alleen die parkeerrem (die nooit iemand zal gaan gebruiken) ga ik denk ik wel proberen af te stellen. Ik neem aan dat dat gewoon mogelijk is toch?
Komt er op neer dat de keurmeester mijn voorbanden te rot vind, het wiellager linksvoor nog steeds speling heeft en mijn parkeerrem rechtsachter bijna niks doet.
Verder zei hij dat hij liever had dat ik naar een andere garage ga voor de apk, omdat hij zo'n oude amerikaan niet durft af te melden (is een jonge monteur die pas een paar jaar zn eigen garage heeft, dus dat kan ik zeker begrijpen). Om deze reden heeft heb ik ook niets hoeven betalen voor de keuring. Ik heb al een ander adres van een collega gekregen die over het algemeen iets minder nauw kijken bij oudere auto's.
Voorbanden en wiellager ga ik denk ik gewoon zo proberen, alleen die parkeerrem (die nooit iemand zal gaan gebruiken) ga ik denk ik wel proberen af te stellen. Ik neem aan dat dat gewoon mogelijk is toch?
Bram
Re: Mijn W200
De remmen kan je gewoon stellen
Lagers kan je niet stellen . Als je de standaard as heb .
Gr ed
Lagers kan je niet stellen . Als je de standaard as heb .
Gr ed
76 w200 340
76 w200 360
76 w200 360
Re: Mijn W200
Kan je ook de parkeerrem los van de gewone remmen stellen? Want met de gewone remmen is de remtest wel goedgekeurd
Bram
Re: Mijn W200
De voetrem (ook wel genoemd... handrem) kun je stellen d.m.v. de staalkabel die naar achteren gaat.
Daar zit een stuk schroefdraad en een moer, waarmee je de spanning af kunt stelen
Daar zit een stuk schroefdraad en een moer, waarmee je de spanning af kunt stelen
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Re: Mijn W200
Enig idee hoe je die af kan stellen zonder remmentestbank? Ik was al aan het denken afstellen zodat hij met een klein beetje gas er niet doorheen trekt.
Bram
- Robert van de Vorst
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02 apr 2001 21:45
- Locatie: duizel
Re: Mijn W200
Vaak zitten de kabels vast door het niet gebruiken. Ik zou beginnen met de kabel rechts achter te controleren ,deze is waarschijnlijk vast geroest.als je geluk hebt krijg je hem nog gangbaar.
Dodge W200 '76 ,cid 440 V8 (Clubcab)
Dodge D100 '79 ,cid 360 V8
Dodge Travco'76 ,cid 440 V8 (camper)
Dodge W200 '76 ,cid 318 V8 (crosser)
Chrysler Newport '72 ,cid 400 V8
Dodge D100 '79 ,cid 360 V8
Dodge Travco'76 ,cid 440 V8 (camper)
Dodge W200 '76 ,cid 318 V8 (crosser)
Chrysler Newport '72 ,cid 400 V8
Re: Mijn W200
daar kwam de aap uit de mouw , de garagehouder durft de oude Amerikaan niet af te melden, ja dan kun je bezig blijven , die handremkabel rechts is de langste kabel en deze zal zeer waarschijnlijk vast zitten , dit was hoe vaak wel niet ook bij mij afkeur , wat je kunt doen is de kabel in zijn geheel demonteren en een nacht in een emmer met olie zetten , bvk dunne ATF olie .
-
- Berichten: 583
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: Mijn W200
Wat een gezeur toch ook altijd.
Bij mijn voor laatste apk had ik een klein verschil en mocht ik zelf terplekke de rem wat losser zetten met behulp van de monteur.
Ik moet jaarlijks gaan, maar zoveel problemen heb ik nooit gehad. Ben hooguit 3x moeten terug gaan ook dat ik een steekproef had. Ik ga altijd in Voerendaal een herkende iveco garage. (Wel vrachtwagens) maar die zullen ook wel een w200 op b kenteken keuren.
Laatste was zonder opmerking goed gekeurd. Probeer over 2 maand weer te gaan als ik er de tijd voor vind.
Bij mijn voor laatste apk had ik een klein verschil en mocht ik zelf terplekke de rem wat losser zetten met behulp van de monteur.
Ik moet jaarlijks gaan, maar zoveel problemen heb ik nooit gehad. Ben hooguit 3x moeten terug gaan ook dat ik een steekproef had. Ik ga altijd in Voerendaal een herkende iveco garage. (Wel vrachtwagens) maar die zullen ook wel een w200 op b kenteken keuren.
Laatste was zonder opmerking goed gekeurd. Probeer over 2 maand weer te gaan als ik er de tijd voor vind.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: Mijn W200
Ik ben inderdaad blij als al dit gezeik voorbij is...
Ik heb nu een afspraak staan bij een garage die een collega heeft aangeraden, hopelijk dat het dan eindelijk goed is.
Dit weekend eens de remkabel eraf halen, goed inspuiten met WD-40 en wat op en neer bewegen.
Ik heb nu een afspraak staan bij een garage die een collega heeft aangeraden, hopelijk dat het dan eindelijk goed is.
Dit weekend eens de remkabel eraf halen, goed inspuiten met WD-40 en wat op en neer bewegen.
Bram
Re: Mijn W200
Beide kabels zijn niet vastgeroest, maar toch remt hij rechtsachter niks op de parkeerrem, maar links wel. Zou er binnen in de trommel iets los zijn ofzo? Kan ik die zomaar loshalen zonder dat er olie uit het gat van de steekas loopt?
Bram
Re: Mijn W200
Ik zou de rechterkant omhoog krikken en dan een assteun onder de as.
Dan staat de as scheef en komt er geen olie uit.
https://www.wee200.nl/w200_tips/achteras/achteras.htm
Dan staat de as scheef en komt er geen olie uit.
https://www.wee200.nl/w200_tips/achteras/achteras.htm
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Re: Mijn W200
Bedankt! Die website van jou blijft toch altijd makkelijk
Net geprobeerd de steekas los te halen maar blijkbaar heeft al een keer iemand dat geprobeerd, en die heeft een aantal bouten mooi rond gemaakt...
Net geprobeerd de steekas los te halen maar blijkbaar heeft al een keer iemand dat geprobeerd, en die heeft een aantal bouten mooi rond gemaakt...
Bram
Re: Mijn W200
Vandaag APK nummer 3 gehad. Had niks meer aan de handrem gedaan vanwege tijdsgebrek en aangezien de afspraak toch al stond voor de apk, dacht ik dan zien we het wel. Maar daar hebben ze verder niks meer gezegd over de handrem.
Echter wel over de volgende punten....
-Oranje toplampjes zijn verboden
-Knipperlichten en stadslichten zijn dezelfde lamp (vonden het raar knipperen ofzoiets?)
-Gasvulaansluiting dichtkitten
-Uitlaat lek
-Remslang gedraaid
-Chassisbalk rot (dwarsbalk onder de laadbak)
-Stuurhuis nat
Punt 1 en 2 ben ik over in discussie gegaan en dat was dan uiteindelijk wel goed. Oranje toplampjes kan ik gewoon binnenin uitzetten en dan is het wel goed (niet dat ze dat eerst effe vragen?). Aangezien de knipperlichten origineel ook zo zitten, en iedere W200 op deze manier is goedgekeurd, lijkt het me stug dat dat afkeur is. Deze twee punten heeft hij uiteindelijk dus doorgestreept. Nu de rest nog in orde krijgen.
Lijkt wel alsof er geen einde aan komt...
Echter wel over de volgende punten....
-Oranje toplampjes zijn verboden
-Knipperlichten en stadslichten zijn dezelfde lamp (vonden het raar knipperen ofzoiets?)
-Gasvulaansluiting dichtkitten
-Uitlaat lek
-Remslang gedraaid
-Chassisbalk rot (dwarsbalk onder de laadbak)
-Stuurhuis nat
Punt 1 en 2 ben ik over in discussie gegaan en dat was dan uiteindelijk wel goed. Oranje toplampjes kan ik gewoon binnenin uitzetten en dan is het wel goed (niet dat ze dat eerst effe vragen?). Aangezien de knipperlichten origineel ook zo zitten, en iedere W200 op deze manier is goedgekeurd, lijkt het me stug dat dat afkeur is. Deze twee punten heeft hij uiteindelijk dus doorgestreept. Nu de rest nog in orde krijgen.
Lijkt wel alsof er geen einde aan komt...
Bram
Re: Mijn W200
Doorzetten Bram,
Straks kun je gewoon 2 jaar
En ben je alle ellende vergeten.
dwarsbalk onder de laadbak kun je de pompnagels weg slijpen met flex.
Misschien ergens een 2e handse kopen en vastmaken met bout en zelf borgende moer
Straks kun je gewoon 2 jaar
En ben je alle ellende vergeten.
dwarsbalk onder de laadbak kun je de pompnagels weg slijpen met flex.
Misschien ergens een 2e handse kopen en vastmaken met bout en zelf borgende moer
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl