Mijn W200
Re: Mijn W200
Hoi Bram ,
Je moet 1 11/16 inch dop hebben voor de centrale wielmoer
https://www.wee200.nl/w200_tips/vooras_ ... _kruis.htm
Je moet 1 11/16 inch dop hebben voor de centrale wielmoer
https://www.wee200.nl/w200_tips/vooras_ ... _kruis.htm
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Re: Mijn W200
Hoi Henk,
1-11/16 inch is 42,83mm, dus een dop 43 kan ook. Die hebben ze hier in de buurt bij een automaterialenzaak liggen dus daar rijd ik even langs.
Ik snap namelijk niet waarom een dop 1-11/16 gemiddeld 3x zo duur is dan een dop 43.
Dat de wiellagers niet bijgesteld kunnen worden meende ik zelf ook al, ik heb de nieuwe besteld.
1-11/16 inch is 42,83mm, dus een dop 43 kan ook. Die hebben ze hier in de buurt bij een automaterialenzaak liggen dus daar rijd ik even langs.
Ik snap namelijk niet waarom een dop 1-11/16 gemiddeld 3x zo duur is dan een dop 43.
Dat de wiellagers niet bijgesteld kunnen worden meende ik zelf ook al, ik heb de nieuwe besteld.
Bram
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: Mijn W200
He Bram die dodge ken ik , uit Stramproy ? Daar woon ik ook pas sinds augustus
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: Mijn W200
Op de Hosterweg staat er ook een en nog zwarte bij kinderboederijtje en een blauwe verhoogde. Stramproy is goed gevuld met w200”s.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: Mijn W200
Haha dat is toevallig, die op de horsterweg is die van mij. Collega van mij heeft er ook nog een in de schuur staan op het werk (staat er ook al jaren), die zwarte bij het kinderboerderijtje wou ik eerst kopen, maar diegene was me voor
. Die blauwe verhoogde staat in molenbeersel. Er staat ook nog een andere blauwe verhoogde in haler, en dan heb je het wel ongeveer gehad zover ik weet. Af en toe kom je nog een onbekende tegen :P .

Bram
Re: Mijn W200
Ik zal trouwens nog eens een update geven wat betreft de LPG keuring, het is er nog niet veel beter opgeworden. 2e keer afkeur:
De keurmeester begon dat hij er heilig van overtuigd was dat ik van tank was gewisseld, nou ik weet niet hoe hij bij kwam maar de tank is niet eens los geweest, laat staan andere tank. In ieder geval, na hem overtuigd te hebben dat het toch echt dezelfde tank was, begonnen ze over de tankbanden.
Ze waren aan t zeiken dat de tankbanden te smal zijn terwijl ze de vorige keer hebben gezegt of 2 erbij maken, of bredere pakken. Toen heb ik er netjes 2 bijgemaakt en nu is dat opeens afkeur. Monteur heeft een kwartier gebeld met de RDW helpdesk maar het was toch echt afkeur. De garage heeft me gelukkig wel gematst omdat dat het enige afkeurpunt was waar ik niet veel aan had kunnen doen, hoef ik deze keuring niet te betalen (indien ik de week later terug kom en alles is dan wel in orde).
Eenmaal op het werk aangekomen heb ik eens wat mails rondgestuurd naar de webshop waar ik ze gekocht heb, en naar andere webshops die de desbetreffende tankbanden aanbieden. De webshop waar ik ze gekocht heb hield voet bij stuk dat ze goed zijn en reageren daarna niet meer op de mails. Een andere webshop vond het verhaal ook een beetje raar en is op onderzoek uit gegaan.
Ik kreeg de volgende mail:
Bedankt voor uw bericht.
Vervelend dat het is afgekeurd.
Ik heb de RDW-voorschriften erbij gezocht en inderdaad staat er dat bij een tank van 100 – 150L er 4 x tankband van 50mm gebruikt dient te worden.
Nu zijn er helemaal geen tankbanden van 50mm in de markt, althans wij kennen ze niet. (en onze leveranciers ook niet)
Ik heb een paar installateurs gebeld om te vragen hoe ze dat doen, en allemaal waren ze hier niet bekend mee en gebruiken ze altijd 4 x tankbanden van 33mm breed.
Nu heb ik van een LPG-groothandel begrepen dat er wel andere tankbanden beschikbaar met RDW goedkeuring. Deze zijn slechts 20mm breed, maar schijnen, omdat ze een RDW goedkeur hebben wel mogen worden gebruikt. Maar ik kan dat helaas niet terugvinden in de RDW stukken.
Ik ga dit verder proberen uit te zoeken.
Na een beetje heen en weer mailen met de webshop en de garage die me afgekeurd hebben kwam het er op neer dat de garage de auto weigerd goed te keuren, welke certificaten ik ook voor de dag tover. Toen stuurde de webshop me een mail dat ze me 2 sets tankbanden van 20mm voor de prijs van 1 willen geven om mij tegemoed te komen. Dus daar ben ik toch wel blij mee.
Ik blijf het een raar verhaal vinden dat de tankbanden van 33mm (die door de meeste installateurs gewoon gebruikt worden) afgekeurd worden maar vervolgens tankbanden die nog smaller zijn wel goedgekeurd gaan worden. Voordat ik de 2 sets van 20mm koop heb ik toch de garage maar eens gemaild of ze dat dan wel goed vinden, voordat ik nog eens 2 sets tankbanden bezit die ook afkeur zijn....
Kort samengevat ben ik een hoop ergernis verder en heb ik nog steeds geen papiertje dat de installatie in orde is. Wat mij het meeste ergerd is dat de datum van de APK steeds dichterbij komt en ik moet nog steeds het een en ander aan de auto doen. Zondag moest ik even een beugeltje opnieuw vastlassen maar toen heb ik perongelijk met de slijpschijf de remleiding aangetikt. Na flink wat vloeken heb ik gisteren maar even een remleiding en remvloeistof gehaald bij een automateriaalzaak in de buurt, en deze leiding er in de regen opgeknutseld :x .
--edit
Blijkbaar was een mailtje naar de garage sturen teveel van het goede, de garage heeft geen zin meer in mijn auto en weigert hem nog een keer te keuren. Dan maar een afspraak maken bij de RDW zelf...
De keurmeester begon dat hij er heilig van overtuigd was dat ik van tank was gewisseld, nou ik weet niet hoe hij bij kwam maar de tank is niet eens los geweest, laat staan andere tank. In ieder geval, na hem overtuigd te hebben dat het toch echt dezelfde tank was, begonnen ze over de tankbanden.
Ze waren aan t zeiken dat de tankbanden te smal zijn terwijl ze de vorige keer hebben gezegt of 2 erbij maken, of bredere pakken. Toen heb ik er netjes 2 bijgemaakt en nu is dat opeens afkeur. Monteur heeft een kwartier gebeld met de RDW helpdesk maar het was toch echt afkeur. De garage heeft me gelukkig wel gematst omdat dat het enige afkeurpunt was waar ik niet veel aan had kunnen doen, hoef ik deze keuring niet te betalen (indien ik de week later terug kom en alles is dan wel in orde).
Eenmaal op het werk aangekomen heb ik eens wat mails rondgestuurd naar de webshop waar ik ze gekocht heb, en naar andere webshops die de desbetreffende tankbanden aanbieden. De webshop waar ik ze gekocht heb hield voet bij stuk dat ze goed zijn en reageren daarna niet meer op de mails. Een andere webshop vond het verhaal ook een beetje raar en is op onderzoek uit gegaan.
Ik kreeg de volgende mail:
Bedankt voor uw bericht.
Vervelend dat het is afgekeurd.
Ik heb de RDW-voorschriften erbij gezocht en inderdaad staat er dat bij een tank van 100 – 150L er 4 x tankband van 50mm gebruikt dient te worden.
Nu zijn er helemaal geen tankbanden van 50mm in de markt, althans wij kennen ze niet. (en onze leveranciers ook niet)
Ik heb een paar installateurs gebeld om te vragen hoe ze dat doen, en allemaal waren ze hier niet bekend mee en gebruiken ze altijd 4 x tankbanden van 33mm breed.
Nu heb ik van een LPG-groothandel begrepen dat er wel andere tankbanden beschikbaar met RDW goedkeuring. Deze zijn slechts 20mm breed, maar schijnen, omdat ze een RDW goedkeur hebben wel mogen worden gebruikt. Maar ik kan dat helaas niet terugvinden in de RDW stukken.
Ik ga dit verder proberen uit te zoeken.
Na een beetje heen en weer mailen met de webshop en de garage die me afgekeurd hebben kwam het er op neer dat de garage de auto weigerd goed te keuren, welke certificaten ik ook voor de dag tover. Toen stuurde de webshop me een mail dat ze me 2 sets tankbanden van 20mm voor de prijs van 1 willen geven om mij tegemoed te komen. Dus daar ben ik toch wel blij mee.
Ik blijf het een raar verhaal vinden dat de tankbanden van 33mm (die door de meeste installateurs gewoon gebruikt worden) afgekeurd worden maar vervolgens tankbanden die nog smaller zijn wel goedgekeurd gaan worden. Voordat ik de 2 sets van 20mm koop heb ik toch de garage maar eens gemaild of ze dat dan wel goed vinden, voordat ik nog eens 2 sets tankbanden bezit die ook afkeur zijn....
Kort samengevat ben ik een hoop ergernis verder en heb ik nog steeds geen papiertje dat de installatie in orde is. Wat mij het meeste ergerd is dat de datum van de APK steeds dichterbij komt en ik moet nog steeds het een en ander aan de auto doen. Zondag moest ik even een beugeltje opnieuw vastlassen maar toen heb ik perongelijk met de slijpschijf de remleiding aangetikt. Na flink wat vloeken heb ik gisteren maar even een remleiding en remvloeistof gehaald bij een automateriaalzaak in de buurt, en deze leiding er in de regen opgeknutseld :x .
--edit
Blijkbaar was een mailtje naar de garage sturen teveel van het goede, de garage heeft geen zin meer in mijn auto en weigert hem nog een keer te keuren. Dan maar een afspraak maken bij de RDW zelf...
Bram
Re: Mijn W200
Raar verhaal, misschien overstappen naar een ringtank ??
Die heeft 4 ophang ogen.
https://www.wee200.nl/w200_tips/ringtank/ringtank.htm
Die heeft 4 ophang ogen.
https://www.wee200.nl/w200_tips/ringtank/ringtank.htm
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: Mijn W200
Ik zou gewoon na een andere garage toe gaan .
Die van mij is vrachtwagen op papier en ik moet dus elk jaar na de keuring en is nog nooit gekeurd op de gastank
Die van mij is vrachtwagen op papier en ik moet dus elk jaar na de keuring en is nog nooit gekeurd op de gastank
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: Mijn W200
Ik ga waarschijnlijk ook naar een andere garage. Even een paar garages in eindhoven mailen of ze zin en tijd hebben om de gasinstallatie in mijn auto even te keuren. Die ringtank is misschien iets voor de toekomst, maar voor nu een beetje kortdag om dat nog even voor de keuring om te bouwen. Moet namelijk voor 25 januari mn APK ook nog dr op hebben, en daarvoor dus ook die LPG keuring hebben gehad.
Bram
Re: Mijn W200
bij dit punt is t nogal een verschil of je liggende tanks hebt in je interieur of je hangende tanks hebt aan de buitenkant , heb zelf 5 liggende tanks met 2 tankbanden en hier hebben ze nooit moeilijk over gedaan , rijdt m ook als vrachtwagen.
Re: Mijn W200
Ik heb ook gewoon het bijgevoegde blaadje bij de tankbanden opgevolgt en t zou zo in orde moeten zijn.
Volgensmij was het ook gewoon de garage die om een of andere reden veel te moeilijk aan het doen was. Ik heb een afspraak staan bij een andere garage en ik heb de kwestie even nagevraagd: indien het banden van GMS zijn, kan ik ze laten zitten. Gelukkig had ik ze nog niet vervangen. Volgende week donderdag keuring poging 3...
Volgensmij was het ook gewoon de garage die om een of andere reden veel te moeilijk aan het doen was. Ik heb een afspraak staan bij een andere garage en ik heb de kwestie even nagevraagd: indien het banden van GMS zijn, kan ik ze laten zitten. Gelukkig had ik ze nog niet vervangen. Volgende week donderdag keuring poging 3...
Bram
Re: Mijn W200
En ben je alweer een stapje verder met de LPG keuring gekomen?
Re: Mijn W200
Komende donderdag ga ik naar een andere garage voor de lpg keuring, hopelijk is het dan eindelijk een keer goed. Zaterdag tijdelijk 2 andere wielen erop leggen van n dodge van een collega van mij, zondag beginnen aan wiellagers vervangen en dan is de planning m eind volgende week op apk te sturen.
Bram
Re: Mijn W200
Vandaag keuring, en natuurlijk was het weer raak: Afkeur.
Vind het toch merkwaardig hoe ze iedere keer weer iets totaal anders weten te vinden. Deze waren de verdamper en voorste afsluiter aan de beurt: verkeerde R nummer. Beide hadden ze nog het 67R00 nummer erop staan, wat volgens de RDW niet meer mag tegenwoordig. Ook moesten er bussen tussen het tankframe en de bodem van de laadbak, omdat ik een houten vloer erin heb liggen. Als laatste punt was de benzine slang afgekeurd, omdat deze geen keurmerk erop had staan. De reden dat deze ook nagekeken wordt is omdat deze bij het gebruik van LPG bijna constant droog staat en daarom kan gaan scheuren. Na een diepe zucht heb ik dan maar meteen een nieuwe verdamper, afsluiter en stuk benzineslang gekocht bij de garage. Ik denk alleen dat ik deze week de tank en verdamper eruit ga halen, de auto door de APK laat gaan, en dan weer alles terugbouw zoals t moet volgens de LPG regeling.
Keurmeester zei nog tegen me dat als ze de installatie bij de vorige garage goed hadden gekeurd, en vervolgens steekproef hadden gehad, ze een flink probleem zouden hebben. Ik heb hem ook eens nagevraagd hoe het zit met mijn tankbanden, en hij had gewoon een duidelijk goedgekeurd certificaat van de tankbanden van 33mm breed.
Kort samengevat, ik kan weer vooruit met sleutelen...
Vind het toch merkwaardig hoe ze iedere keer weer iets totaal anders weten te vinden. Deze waren de verdamper en voorste afsluiter aan de beurt: verkeerde R nummer. Beide hadden ze nog het 67R00 nummer erop staan, wat volgens de RDW niet meer mag tegenwoordig. Ook moesten er bussen tussen het tankframe en de bodem van de laadbak, omdat ik een houten vloer erin heb liggen. Als laatste punt was de benzine slang afgekeurd, omdat deze geen keurmerk erop had staan. De reden dat deze ook nagekeken wordt is omdat deze bij het gebruik van LPG bijna constant droog staat en daarom kan gaan scheuren. Na een diepe zucht heb ik dan maar meteen een nieuwe verdamper, afsluiter en stuk benzineslang gekocht bij de garage. Ik denk alleen dat ik deze week de tank en verdamper eruit ga halen, de auto door de APK laat gaan, en dan weer alles terugbouw zoals t moet volgens de LPG regeling.
Keurmeester zei nog tegen me dat als ze de installatie bij de vorige garage goed hadden gekeurd, en vervolgens steekproef hadden gehad, ze een flink probleem zouden hebben. Ik heb hem ook eens nagevraagd hoe het zit met mijn tankbanden, en hij had gewoon een duidelijk goedgekeurd certificaat van de tankbanden van 33mm breed.
Kort samengevat, ik kan weer vooruit met sleutelen...
Bram
Re: Mijn W200
Dat is ruim vervelend als ze steeds andere dingen verzinnen
Gr ed

Gr ed
76 w200 340
76 w200 360
76 w200 360