Ik wil me even voorstellen aangezien ik hoop dat het forum weer een beetje op gang gaat komen. Mijn naam is Bram Jacobs, 19 jaar en ik heb afgelopen zomer mijn Dodge W200 opgehaald. Deze Dodge is mijn eerste auto :D . Het is een W200 uit begin '77 (maakt nog gebruik van de '76er knipperlichten, maar heeft wel een grill van een latere '77). Heb er meteen een ritje van 230km mee kunnen maken om thuis te komen :wink:.
Er zijn wel een aantal puntjes die ik eraan wil veranderen maarja dat is de hobby die erbij hoort he!
Wat ik tot nu toe al gedaan heb:
-Kabelboom een beetje uitpluizen want er zaten redelijk wat afgeknipte draden tussen en veel ongezekerde zooi :x.
-Dashboard weer helemaal werkend gemaakt
-Werklampen onder de achterbumper gehangen
-Een aantal kleine dingetjes waarvan ik niet snap dat iemand dat ooit op die manier heeft gedaan.
Ik ben van plan ergens volgend jaar het plaatwerk een beetje aan te pakken want hier en daar moet wel een stukje bijgelast worden en het plamuur is op verschillende plaatsen gebarsten. Ook ben ik van plan een keer andere banden eronder te leggen want nu heb ik voor een stuk kleinere banden dan achter.
Op dit moment ben ik bezig met de gasinstallatie in orde maken. Ik kwam er ongeveer een maand geleden achter dat de vorige eigenaar er fijn een gasinstallatie in heeft geplaatst zonder hem te laten keuren (of het was afkeur en heeft er verder niks meer mee gedaan). De eerste keuring van de installatie heb ik al gehad: AFKEUR.
Op de volgende punten:
-LPG slang niet om de 40cm bevestigd
-Tankframe niet in orde
-Tankbanden te dun of 2 bijmaken
-CO te hoog
-Massa LPG afsluiter mag niet op de tank
-Dimlicht niet goed afgesteld
-Uitlaat moet over de hele lengte gasdicht zijn
-Zekering LPG moet duidelijk gemarkeerd zijn
Oftewel we kunnen weer vooruit met sleutelen. Er zit eigenlijk nogal haast achter want voor eind januari moet hij APK gekeurd worden, dus dan moet de gasinstallatie ook gekeurd zijn.
Maarja wie koopt er ook een W200 als hij niet wil sleutelen :)