Verdieselen Dodge
Verdieselen Dodge
Hoi,
Omdat ik iedere keer als ik ga tanken 45 Km moet rijden, enkele reis, naar de dichtsbijzijnde gaspomp ben ik toch hard aan het denken een dieselmotor te plaatsen in m'n Dodge.
Ik moet nog even uitzoeken hoe de Franse RDW ertegenaan kijkt, maar daar moet toch ook wel een oplossing voor te vinden zijn, daar onze Dodgen ook eens geleverd zijn met een Mitshubishi Diesel in het vooronder...
Wat voor mij belangrijk is: Ik trek er regelmatig zware aanhangers mee.
en daarom moet het wel een diesel zijn met voldoende "Uummppff" (ik denk dat een Mercedes 3L te licht is)
en hij moet ook niet vlug warmlopen (het is hier in de zomer nogal wat warmer als bij jullie)
wat zijn de dingen waar ik aan moet denken?
Ik dacht dat ook om de boel simpeler te maken ik misschien makkelijker de bij de dieselmotor horende versnellingsbak ook ga gebruiken?
en welke motor zou ik volgens jullie het beste kunnen nemen? (geen exoten svp) (ik heb bijv. geen idee waar ik een goede cummins vandaan kan halen voor een redelijke prijs) Misschien is deze (qua motorgewicht) ook wel wat aan de zware kant?
Graag advies!!!
Omdat ik iedere keer als ik ga tanken 45 Km moet rijden, enkele reis, naar de dichtsbijzijnde gaspomp ben ik toch hard aan het denken een dieselmotor te plaatsen in m'n Dodge.
Ik moet nog even uitzoeken hoe de Franse RDW ertegenaan kijkt, maar daar moet toch ook wel een oplossing voor te vinden zijn, daar onze Dodgen ook eens geleverd zijn met een Mitshubishi Diesel in het vooronder...
Wat voor mij belangrijk is: Ik trek er regelmatig zware aanhangers mee.
en daarom moet het wel een diesel zijn met voldoende "Uummppff" (ik denk dat een Mercedes 3L te licht is)
en hij moet ook niet vlug warmlopen (het is hier in de zomer nogal wat warmer als bij jullie)
wat zijn de dingen waar ik aan moet denken?
Ik dacht dat ook om de boel simpeler te maken ik misschien makkelijker de bij de dieselmotor horende versnellingsbak ook ga gebruiken?
en welke motor zou ik volgens jullie het beste kunnen nemen? (geen exoten svp) (ik heb bijv. geen idee waar ik een goede cummins vandaan kan halen voor een redelijke prijs) Misschien is deze (qua motorgewicht) ook wel wat aan de zware kant?
Graag advies!!!
groet, Bart
Re: Verdieselen Dodge
TOCH WEL EEN V8 HE!!! :P :wink:
Heeft Mercedes ook vast wel.. :)
Heeft Mercedes ook vast wel.. :)
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: Verdieselen Dodge
Als je ergens een sloper wist van eind 80 beging jaren 90 standaard met een diesel was het kwestie van alles ombouwen.
Hier in limburg ( Maasbracht ) legerstock heeft altijd een Dodge van 92 gestaan met een diesel blok. Laatste keer dat ik daar was was ie weg.
In amerika stikt het ervan en voor weinig geld heb je een perfecte dailydriver. Maarja verschepen/invoer zit het meeste geld.
Toevallig ben ik lid van een facebookpagina van Dodge 72/93 meeste wat ik zie zijn fotos van diesel dodgkes met +- 300.000miles op het klokje... Lijkt mij oerbetrouwbaar zo'n truck.
Gr Phil
Hier in limburg ( Maasbracht ) legerstock heeft altijd een Dodge van 92 gestaan met een diesel blok. Laatste keer dat ik daar was was ie weg.
In amerika stikt het ervan en voor weinig geld heb je een perfecte dailydriver. Maarja verschepen/invoer zit het meeste geld.
Toevallig ben ik lid van een facebookpagina van Dodge 72/93 meeste wat ik zie zijn fotos van diesel dodgkes met +- 300.000miles op het klokje... Lijkt mij oerbetrouwbaar zo'n truck.
Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: Verdieselen Dodge
Als je ergens een sloper wist van eind 80 beging jaren 90 standaard met een diesel was het kwestie van alles ombouwen.
Hier in limburg ( Maasbracht ) legerstock heeft altijd een Dodge van 92 gestaan met een diesel blok. Laatste keer dat ik daar was was ie weg.
In amerika stikt het ervan en voor weinig geld heb je een perfecte dailydriver. Maarja verschepen/invoer zit het meeste geld.
Toevallig ben ik lid van een facebookpagina van Dodge 72/93 meeste wat ik zie zijn fotos van diesel dodgkes met +- 300.000miles op het klokje... Lijkt mij oerbetrouwbaar zo'n truck.
Gr Phil
Hier in limburg ( Maasbracht ) legerstock heeft altijd een Dodge van 92 gestaan met een diesel blok. Laatste keer dat ik daar was was ie weg.
In amerika stikt het ervan en voor weinig geld heb je een perfecte dailydriver. Maarja verschepen/invoer zit het meeste geld.
Toevallig ben ik lid van een facebookpagina van Dodge 72/93 meeste wat ik zie zijn fotos van diesel dodgkes met +- 300.000miles op het klokje... Lijkt mij oerbetrouwbaar zo'n truck.
Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: Verdieselen Dodge
Kwam deze toevallig tegen:
http://www.vandam4x4.nl/nieuws/motor-62 ... el-v8.html
Weet niet of het past / passend te maken is. Questie van vragen denk ik. :)
Misschien kunnen ze daar ook wel ander advies geven. :idea:
http://www.vandam4x4.nl/nieuws/motor-62 ... el-v8.html
Weet niet of het past / passend te maken is. Questie van vragen denk ik. :)
Misschien kunnen ze daar ook wel ander advies geven. :idea:
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: Verdieselen Dodge
Bij van dam hebben ze echt een schroef los om zoveel geld te vragen voor een blok. Eigenlijk voor alles wat ze hebben liggen.
Voor dat geld kan je ook een k30 diesel halen, kosten nu ook geen drol meer door de nieuwe wet ingeving hier in holland.
Voor dat geld kan je ook een k30 diesel halen, kosten nu ook geen drol meer door de nieuwe wet ingeving hier in holland.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: Verdieselen Dodge
Ik wou het zo niet zeggen, maar in de ruim 25 jaar dat ik Dodge rijd, heb ik er een sport van gemaakt zo weinig mogelijk bij hun vandaan te halen 

groet, Bart
Re: Verdieselen Dodge
Klopt helemaal!dodgew200v8 schreef:Bij van dam hebben ze echt een schroef los om zoveel geld te vragen voor een blok. Eigenlijk voor alles wat ze hebben liggen.
Voor dat geld kan je ook een k30 diesel halen, kosten nu ook geen drol meer door de nieuwe wet ingeving hier in holland.
Re: Verdieselen Dodge
Toch waren ze goedkoop met mijn nieuwe naven. :) Hoop ik 

Re: Verdieselen Dodge
Hier heb je een cummins 6bt welke er wel in past!
http://link.marktplaats.nl/m882151962
http://link.marktplaats.nl/m882151962
Re: Verdieselen Dodge
Ik zou persoonlijk ook voor een cummins of Detroit kiezen dan hou je t een en ander toch Amerikaans ( Bart moet volgens mij niks van chevrolet hebben). Ik persoonlijk zou nooit een Japanner of Duitser in mijn Amerikaanse auto bouwen. Als t dan toch een Jap of Duitser moet worden neem dan de hele auto van t zelfde fabrikaat , ik verbaasde mij hier te lezen dat er ooit mitsubitsu motoren in Dodge ingebouwde zijn .
Re: Verdieselen Dodge
Mooi hé zo'n oud draadje weer ophalen...
Ja, in '78 deze motor had niet zo heel veel "Umph", maar dat zal wel een vingeroefening zijn geweest voor het avontuur met de Cummins?

Ja, in '78 deze motor had niet zo heel veel "Umph", maar dat zal wel een vingeroefening zijn geweest voor het avontuur met de Cummins?
groet, Bart
Re: Verdieselen Dodge
Hoi Bart,
Ik denk dat "diesel" het volgende mileu = kas -la voor de regering word in Europa.
Want ooh ja die fijnstof ...............
Misschien overstappen op waterstof gas
Ik denk dat "diesel" het volgende mileu = kas -la voor de regering word in Europa.
Want ooh ja die fijnstof ...............




Misschien overstappen op waterstof gas
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Re: Verdieselen Dodge
Ja, verdieselen zie ik nu even ook niet meer zitten
Jammer, want met een mooie Cummins erin heb je wel een heerlijke "truck"! die goed is voor enorm veel sleepwerk!
Waterstof gas, daarin wil ik best wel mee, ik begreep dat dat ongeveer hetzelfde gaat als LPG?
simplistisch gezegt, tankje veranderen, en rijden maar!??
Ik weet niet of dat zo gaat, maar zolang ik er maar geen electromotor in moet sleutelen vind ik het wel best, oh ja, dan moeten die "slimmerds" natuurlijk wel even zorgen dat ik geen 100Km moet rijden om te tanken, zoals nu
Ik heb ooit eens hare majesteits wapenrok mogen dragen, in die tijd gaven ze me ook les in lesgeven, en uit die tijd weet ik nog dat om les te geven, moest je aan een aantal voorwaarden voldoen; een schoolbord, krijt, een klaslokaal, kennis van het onderwerp waarover je les wilt geven, de nodige boeken etc.
Voldeed je niet aan één van deze voorwaarden, kon je geen lesgeven! zo simpel.
Nu doet deze zelfde overheid het heel anders; er is géén kennis over het onderwerp, of de feiten zijn verdraait, er is géén klaslokaal, er is géén krijt, er is wel een schoolbord (wij, het publiek), en er zijn géén boeken (de feitelijke uitvoering, zij het waterstof, zij het voldoende electriciteit om iedereen electrisch te laten rijden.) en dan heb ik het nog niet over het milieu, want ze willen je laten geloven dat het daarom gaat, maar dat milieu zal werkelijk hun laatste zorg zijn!
maar hoe moet dat dan "lopen"???
ze gillen wat(zoals hun het willen hebben) en wij moeten maar zien dat we daar komen?, dat gaat toch nooit lukken?
enfin, dat is wel tekenend voor de wereld van vandaag.

Jammer, want met een mooie Cummins erin heb je wel een heerlijke "truck"! die goed is voor enorm veel sleepwerk!
Waterstof gas, daarin wil ik best wel mee, ik begreep dat dat ongeveer hetzelfde gaat als LPG?
simplistisch gezegt, tankje veranderen, en rijden maar!??
Ik weet niet of dat zo gaat, maar zolang ik er maar geen electromotor in moet sleutelen vind ik het wel best, oh ja, dan moeten die "slimmerds" natuurlijk wel even zorgen dat ik geen 100Km moet rijden om te tanken, zoals nu

Ik heb ooit eens hare majesteits wapenrok mogen dragen, in die tijd gaven ze me ook les in lesgeven, en uit die tijd weet ik nog dat om les te geven, moest je aan een aantal voorwaarden voldoen; een schoolbord, krijt, een klaslokaal, kennis van het onderwerp waarover je les wilt geven, de nodige boeken etc.
Voldeed je niet aan één van deze voorwaarden, kon je geen lesgeven! zo simpel.
Nu doet deze zelfde overheid het heel anders; er is géén kennis over het onderwerp, of de feiten zijn verdraait, er is géén klaslokaal, er is géén krijt, er is wel een schoolbord (wij, het publiek), en er zijn géén boeken (de feitelijke uitvoering, zij het waterstof, zij het voldoende electriciteit om iedereen electrisch te laten rijden.) en dan heb ik het nog niet over het milieu, want ze willen je laten geloven dat het daarom gaat, maar dat milieu zal werkelijk hun laatste zorg zijn!
maar hoe moet dat dan "lopen"???
ze gillen wat(zoals hun het willen hebben) en wij moeten maar zien dat we daar komen?, dat gaat toch nooit lukken?
enfin, dat is wel tekenend voor de wereld van vandaag.
groet, Bart