Omdat Dotsje nu toch al weer enige jaren bij ons is, hebben we besloten hem een total makeover te geven.
Wat zijn de plannen:
Laadbak vervangen.
Hele chassis een opknapbeurt geven.
Gastanks verplaatsen van bovenin de bak naar onder de bak.
Nieuwe uitlaat lassen met als doel 2 pijpen achter de cabine omhoog.
Alle resterende plaatwerk uitstukken en behandelen tegen roest.
En wat we verder nog tegen komen.
De bedoeling is dat we e.e.a. in enkele weken gaan realiseren.
In de 1e week hebben we de laadbak verwijderd, deuren en spatborden opgeknapt.
Hiervan alvast wat foto's
Spatbord opknappen, hier zat erg veel plamuur op wat dus losgeknapt was, heb deze gevuld met Tin daarna glad gemaakt en een dun laagje plamuur erover om het af te maken.
Helaas zijn we door de regen genoodzaakt steeds alles onder zeilen te pakken, erg lastig. Maar helaas heb ik geen grote schuur waar we de Dodge in kunnen zetten.
Geloof dat ik me maar een party tent aanschaf. :)
Laatst gewijzigd door Tonnie Wittenaar op 24 jan 2019 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Omdat het onderste deel van de deur compleet doorgerot was heb ik hier rigoreus de slijptol ingezet, net onder de knik heb ik alles weggehaald en een nieuw stuk plaatstaal 1mm erin gezet.
Natuurlijk netjes velsrandjes geklopt (heb geen buigmachine om de kantjes netjes om te zetten)
En daarna lassen, zo voorzichtig mogelijk gedaan i.v.m. de wamtehuishouding, maar helaas is de plaat toch iets gaan trekken. Maar het valt mee. Het belangrijkste is dat ie weer hard is.
Alle naden afgekit met carosseriekit, en natuurlijk de deur binnenin behandeld met roestwerende coating.
We gebruiken hiervoor RX 5 dit is een sterk roestwerende en beschermende coating.
En daarna met RX 10 deze is bedoeld voor de bescherming van de binnen- en onderzijde van auto's.
Konden we goedkoop aankomen hier bij de plaatselijke verfhandel.
Verder netjes in de grondverf gezet.
Hier een paar foto's
Laatst gewijzigd door Tonnie Wittenaar op 24 jan 2019 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Dit viel eerlijk gezegd erg tegen. Het chassis was door de vorige eigenaar behandeld met een soort teer/bitumen spul, dat leek er nog redelijk uit te zien, echter als je die laag wegsleep dan zat er toch behoorlijk roest onder. Jammer,
Dit betekende weer een paar dagen extra werk.
Het weer speelde ook niet echt mee, helaas beschikken we niet over een schuur waar we e.e.a. kunnen doen alles moet in de buitenlucht cq in de carport die deels is bezet door de VAN van Daniël.
Dus bij de Formido een "partytent" gekocht, niet van superkwaliteit maar we kunnen ons er goed mee redden, aan het lange eind een stuk plastic voor gespannen en aan 1 korte kant een dekzeiltje. Gaat perfect zo, alleen bij hele grote buien dan moet je alles van de vloer pakken want dan komt er water onderlangs.
Ik heb nog 1 week vakantie, er moet dus nog veel gebeuren, ik ben bang dat ik er niet helemaal klaar mee kom volgende week, maar goed, dan moet het 's avonds en in het weekend maar afgemaakt worden.
Zo hier een paar foto's van de vorderingen.
De PartyTent :)
Daniël druk in de weer met de slijptol en een staalborstel. ALLE EER VOOR DANIËL, hij heeft dit grotendeels alleen gedaan terwijl ik met deuren
en spatborden etc bezig was.
Voor en na de behandeling met Caprotech RX5, daarna moet er nog een laag RX10 overheen.
Het voodeel van RX5 is dat deze een verbinding aangaat met roest, het werkt dus ook niet op blank metaal, je moet in ieder geval het blanke metaal iets (1 dag) laten aanroesten. Het spul is zo dun als water, loopt dus overal tussen zodat alle kieren en hoekjes bereikt worden.
Zo de deuren, spatborden, cabine en alle losse delen zitten in de grondverf alleen de motorkap moet ik nog even bewerken (paar grove deuken eruit werken en wat roestplekken eruit halen.
Hier nog een foto van het chassis in de RX10 gezet. De RX10 is grijs, ik denk dat ik heb nog even licht met zwarte lak overspuit.
Laatst gewijzigd door Tonnie Wittenaar op 24 jan 2019 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Vaporized schreef:Ziet er goed uit met die RX-10..
Hoeveel lagen smeer je er van op als ik mag vragen ?
1 laag RX10, het goedje is behoorlijk dik waardoor er een flinke laag op komt, het spulletje blijft taai waardoor het ook beschermt tegen steenslag.
Ik heb een partijtje goedkoop op de kop kunnen tikken, komt waarschijnlijk doordat het goedje grijs/wittig is, daarom doe ik er nog een laagje zwarte verft overheen, zuiver voor het visuele aspect.
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
sicky61 schreef:ziet er goed uit...en grondig.
Komen er nog spectaculaire modderaanpassingen op of onder?
Hey Jan,
Nee, het is en blijft een auto voor dagelijks gebruik, dus standaard banden.
Henny gebruikt hem namelijk veel voor paardrijden (er op uit met de trailer) en dan wil je in ieder geval dat e.e.a. goed op de weg ligt en niet gaat zwabberen want dan krijg je volgens mij vreemde dingen met 2 paarden in een trailer achter je aan.
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet