Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

lpg-install. controleren - waar moet op gelet worden?

99-1132613910

Bericht door 99-1132613910 »

heb mijn installatie nu onder de dodge zitten. nu wil ik de boel controleren. ben wezen tanken.... lekt hij al bij de koppeling van de vulnippel... wat kan daar de oorzaak van zijn? en hoe zit het met de uitlaat, hoe dicht mag die op de lpg-tank zitten? en mag ik wel een t-stuk vlak voor de afsluiter onder de kap doen en gewoon twee vulnippels hebben voor een dubbele tank bij de apk? en hoe kan ik zien of de verdamper nog goed is zonder een explosie te veroorzaken? pff wat een vragen....

meneer vandalen wacht op antwoord...

alvast bedankt, greets :cool:
missdodge
Berichten: 185
Lid geworden op: 13 feb 2006 17:43
Locatie: Amsterdam

Bericht door missdodge »

het lekken was dat toen hij (bijna)vol was?dan is het overdruk,geen probleem, zo niet is het dan constant?een klein beetje vloeibaar of spuit het gas eruit?
57er Chrysler New Yorker
73er Dodge Polara
77er Dodge W200
dundy
Berichten: 126
Lid geworden op: 05 jun 2003 13:49
Locatie: Ambt Montfort

Bericht door dundy »

euhm...

lekken lijkt me nooit goed, zelfs niet bij overdruk?!?
Ik ben niet bijgelovig, want dat brengt ongeluk.
missdodge
Berichten: 185
Lid geworden op: 13 feb 2006 17:43
Locatie: Amsterdam

Bericht door missdodge »

het is bij mij wel eens gebeurd,en ik had daar ook geen goed gevoel over,maar mij werd verteld dat het soms kan en dat het geen kwaad kan... wel dus... ahum sorry
57er Chrysler New Yorker
73er Dodge Polara
77er Dodge W200
dundy
Berichten: 126
Lid geworden op: 05 jun 2003 13:49
Locatie: Ambt Montfort

Bericht door dundy »

misschien moet ik iets duidelijker zijn...

Zoals Custom schrijft lekt het bij de koppeling van de vulnippel, dit lijkt me niet goed als gevolg van overdruk.

Waarom 2 vulnippels? Je kunt dan toch ook een t-splitsing maken vanaf je vulnippel, naar beide tanks toe.
Ik ben niet bijgelovig, want dat brengt ongeluk.
99-1132613910

Bericht door 99-1132613910 »

kan dat voor de apk? ik las dat dat een rechtstreekse leiding moest zijn. van tank naar afsluiter.. of is dat alleen voor de rdw. het spuit er echt uit btw.. en er zit geen druppel in de tank.. misschien zit de terugslagklep vast. die kon ik volgens sommigen met een schroevendraaier weer losmaken. het liefst zou ik idd een vulnippel hebben. heeft iemand een voorbeeld?
chris29
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mei 2006 21:33
Locatie: maassluis
Contacteer:

Bericht door chris29 »

uitlaat mag langs je tank lopen zolang je er maar een alu plaat lang je uit laat maakt die er ongeveer 5 cm van af zit
ik heb dit al eens na gevraag bij de gene die mijn lpg heeft in gebouwt omdat ik twee uitlaten wou maken alle bij de kante van mijn bak en mijn vulnipel zit onder me dak en die zie geen probleem als er maar een alu plaat on je slang en vul nipel zit
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

Ik heb in de bak 2 gastanks, welke door middel van T stukken in vulslang en gasleiding naar verdamper aan elkaar gezet zijn.
Gaat al jaren goed bij de APK, geen enkel probleem.

Die lekkage lijkt mij niet goed, is de slang zelf niet beschadigd bij de vulnippel?
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
99-1132613910

Bericht door 99-1132613910 »

alles is lekdicht, en de terugslagklep is prima! ik zal hem wel extra vast aandraaien.. waar kan ik die t-stukken van de vulslang vandaan halen en hoeveel kosta?
Plaats reactie