problemen met starten
Hallo iedereen
Heb een technis probleempje?
Was met men dodge aan het rijden en plots viel hij stil(dood)
Ik stond in achteruit(vergeten mijn pook in P te zetten)wou ik hem opnieuw starten.
hij sloeg eventjes en toen klak.nu doet ie niets meer.
DUS denk ik dat er in mijn bak iets verdraaid zit en het contactje niet door geeft als hij in P staat.
alles doet het nog behalve dat ie niet meer aanslaat.
:(
Heeft er iemand zo al iets voorgehad,en waar kan het aan liggen
Graag wat advies
gr kim :;):
Heb een technis probleempje?
Was met men dodge aan het rijden en plots viel hij stil(dood)
Ik stond in achteruit(vergeten mijn pook in P te zetten)wou ik hem opnieuw starten.
hij sloeg eventjes en toen klak.nu doet ie niets meer.
DUS denk ik dat er in mijn bak iets verdraaid zit en het contactje niet door geeft als hij in P staat.
:(
Heeft er iemand zo al iets voorgehad,en waar kan het aan liggen
Graag wat advies
gr kim :;):
-
het contact werkt,dus je hoort de klick van de gas instalatie het lampje van de remmen brandt,dus spanning is goed.
De start motor draait niet rond!En heb al geprobeert om hem in N te starten,maar startmoter draait niet rond
En nee,aan de delco(bobine)zit alles nog op zen plaats.als daar iets mis mee was zou de start motor wel ronddraaien maar de motor niet aanslaan (dacht ik)
wat bedoel je met rotor?en hoe controleer ik dat?
De start motor draait niet rond!En heb al geprobeert om hem in N te starten,maar startmoter draait niet rond
En nee,aan de delco(bobine)zit alles nog op zen plaats.als daar iets mis mee was zou de start motor wel ronddraaien maar de motor niet aanslaan (dacht ik)
kim schreef:het contact werkt,dus je hoort de klick van de gas instalatie het lampje van de remmen brandt,dus spanning is goed.
Dat je lampje brand en je het relais hoort klikken wil niet zeggen dat je genoeg spanning hebt om de startmotor rond te laten gaan!
Kan best dat je accu niet lekker meer is of je startrelais, of je startmotor! of ergens anders een draadbreuk of te weinig massa....
Sucses Maui

Edited By maui on 1146639911
Grote kans dat dat het is.kim schreef:het contactje niet door geeft als hij in P staat.
Even op de startrelais je neutral switch draad eraf halen en een aardedraadje erop zetten.
Doet hij het dan weer dan is er een probleem met je neutral switch.
He ton
kan je me dat een beetje specefiecer uitleggen aub
waar het zich bevindt,en kan ik die startrelais niet overbruggen.
Als ik het goed heb staan er vier contactjes aan,heb al geprobeert de twee contacten los te koppelen ,waarvan ik dacht dat deze contact maakten als je de sleutel omdraaid.
heb ik deze met elkaar verbonden maar doet niets?dus denk ik dat deze kapot?
hoe kan ik die rechtstreeks overbruggen en kan dit zonder gevaar?
gr kim
kan je me dat een beetje specefiecer uitleggen aub
waar het zich bevindt,en kan ik die startrelais niet overbruggen.
Als ik het goed heb staan er vier contactjes aan,heb al geprobeert de twee contacten los te koppelen ,waarvan ik dacht dat deze contact maakten als je de sleutel omdraaid.
heb ik deze met elkaar verbonden maar doet niets?dus denk ik dat deze kapot?
hoe kan ik die rechtstreeks overbruggen en kan dit zonder gevaar?
gr kim
Op je startrelais zitten 2 draden met boutjes vast en 2 met stekkertjes.
1 van die 2 stekkertjes is de draad die van je neutral switch afkomt en massa geeft aan je startrelais zodat je kunt starten.
Als je neutral switch kapot is dan geeft hij geen massa meer door en kun je niet meer starten.
Je hoeft dus alleen maar dat ene stekkertje eraf te halen en even een draadje op je relais te zetten naar massa.
Let op! Als hij het nu weer doet start hij in elke stand, dus ook in de "R" en de "D"!
1 van die 2 stekkertjes is de draad die van je neutral switch afkomt en massa geeft aan je startrelais zodat je kunt starten.
Als je neutral switch kapot is dan geeft hij geen massa meer door en kun je niet meer starten.
Je hoeft dus alleen maar dat ene stekkertje eraf te halen en even een draadje op je relais te zetten naar massa.
Let op! Als hij het nu weer doet start hij in elke stand, dus ook in de "R" en de "D"!