Na lang wikken en wegen is het eindelijk zo ver. Morgen gaat de Dodge uit elkaar, en volgende week gaat hij naar de straler.
Ik snap dat het een rare dag is, en dat als ik hulp zou willen hebben, ik het beter in het weekend had kunnen doen. Maar dit weekend heb ik nachtdiensten, en anders komt van uitstel voor de zoveelste keer afstel. Samen met mijn collega Ralph ga ik morgen beginnen. Mocht er iemand trek hebben in een bak koffie dan kan hij gewoon langskomen.
De bovenstaande foto is vanochtend gemaakt. Hopelijk ziet het ding er over een paar maanden weer ongeveer zo uit. (Maar dan beter!)
Helaas zie ik zo snel mijn cameraatje nergens, maar de bak is er inmiddels af, en de stoelen en de deuren zijn er uit. De rechter deur is verrot. Ik heb wel al het binnenwerk eruit gesloopt
Ik wil dat mijn vrouw in de toekomst ook met de Dodge kan rijden. Daarom heb ik mijn oog laten vallen op een AGR Rock Ram System (304216K05). Een half jaar geleden vroeg ik bij een 4x4 onderdelenbedrijf, of ze deze set verkochten. Nee, soms importeren we AGR, maar niet zo vaak. Ze wilden me volgens mij gewoon een ander merk verkopen. Daarom werd er gezegd dat de set niet door de APK zou komen.
Toen ik terugmailde waarom, hoorde ik nooit meer wat van ze. Weten jullie een reden waarom de Dodge met de set niet door de APK zou komen?
Ik heb zojuist de secretaris een mailtje gestuurd met het verzoek mijn lidmaatschap weer te activeren, en me een acceptgiro te sturen. Ik heb al een plaat (No. 457). Dus als het goed is, heeft de club er binnenkort weer een lid bij.
Vanmiddag ben ik met het dashboard bezig geweest. Ik weet niet of er hier mensen zijn die van puzzelen houden, maar over een maand of twee moet het dashboard ook weer in elkaar.
Deze week heb ik contact gehad met Arjan. Hij heeft waarschijnlijk nog een cabine voor me staan. Ik heb hem een mailtje gestuurd, maar tot dusver heb ik nog niets teruggehoord. (Arjan, als je dit leest....)
Ik heb bedacht, dat ik de hele auto wil verzinken, vuilcontainer grijs dus. Nu nog een geschikt bedrijf vinden. Volgens mij gaat dat nog niet meevallen. Ik wil namelijk thermisch verzinken, omdat er dan geen kiertje of gaatje overgeslagen wordt. Maar de kans dat het plaatwerk vervormd schijnt groot te zijn.
termisch verzinken.
het zink is dan vloeibaar! ongeveer 450! graden celsius.
je kunt je dan wel indenken dat dun plaatwerk vervormd.
je chassis verzinken is wel mogelijk en je cabine kun je laten schoperen.
De dikte van het plaatwerk is niet zozeer een probleem. Het zijn de lagen die op elkaar geplakt worden. De gelakte delen (motorkap, voorschermen, deuren, cabine, laadbak) zullen eerst ontlakt worden.
Dat gebeurt door ze in een zoutzuurbad te leggen. Doordat er soms lagen plaatwerk op elkaar zitten, zullen er resten (vooral zout) achterblijven. Als het onderdeel vervolgens het zinkbad (450 graden Celcius) ingaat, gaat het zout meekoken. Dat schijnen we niet te willen.
Voor de cabine hebben we nog steeds goede hoop. We willen hem aanpassen door er zelf een paar gaten bij te maken. De motorkap is een ander verhaal. Dat wordt een golfplaat doordat het ijzer in de hitte ongelijk zal uitzetten. Balen, want daar valt echt niets aan te doen. De voorschermen bekijken we op het laatste moment nog een keer. De laadbak wordt verzinkt. Waarschijnlijk zelfs zonder aanpassingen. De deuren weten we nog niet.
En dan nog even een bericht voor al die zeikerds die altijd vinden dat een Dodge zo groot is: