Wie kan mij vertellen welke accu het best in de w220 kan. Bij mij zit een 12v88AH, 530A in. Hij is echter te lang en steekt over de accubak. Hij is overigens op en ik zoek nu een nieuwe.
Ik kan nergens vinden wat er nu eigenlijk in hoort.
Wie weet het.....?
Accu...? - Welk soort accu in de w200
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 06 apr 2005 17:22
- Locatie: Zutphen
- Contacteer:
Hallo,het beste kun je met de dodge naar een accuboer rijden en ter plekke bekijken wat er past. bij een dodge zitten namelijk de + en - andersom,minder keuze dus.
In Didam zit een goede en goedkope accuboer,(zie dat je in zutphen woont)venus accus op de site kun je een prijslijst vinden.
In Didam zit een goede en goedkope accuboer,(zie dat je in zutphen woont)venus accus op de site kun je een prijslijst vinden.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 06 apr 2005 17:22
- Locatie: Zutphen
- Contacteer:
laadstroom heeft er nieveel mee te maken
er zijn 2 getalen op een accu
iets in AH, dit is de hoeveel energie die e en accu kan opslaan, bv 88Ah, dwz dat de accu 88uur lang een stroom van 1Ampere kan leveren. hoe kleiner dit getal, hoe sneller ze leeg is
het tweede getal, bv die 530A, is de MAX stroom die de accu gedurende 10sec kan leveren. dus 10sec lang kan deze accu 530Ampere leveren
Dieselaccu's hebben meer van dit dan gewone
bv wagens: 2.0 benzine motor heeft al genoeg met 300ampere,k een 2.0 diesel zal al gauw 640ampere hebben steken
die grootte (88AH) is vooral de wijten aan de hoeveelheid verbruikers, airco, radio, versterker, ... en al deze spullen springen aan als je het contact aan hebt, dan zit je gauw met lege accu als de motor niet draaid.
als je dodge niet start, zal een accu'tje van 45Ah er ook snel door zijn, terwijl een 88Ah al dubbel zolang zal houden
bij aankoop zaten er bij mij 2 accus van 70Ah/640A, dus in parallel had ik 70h, 1280A, hetgeen niet nodig is. één van die accu's was ook bijna defect, en zorgde voor ontlading van de andere. gewoon de defecte eruit, en boel blijft goed nu
er is natuurlijk ook een nadeel aan grote accu's, een grote accu heeft ook ene langere tijd nodig om op te laden (als deze ontladen is)
dus staat de accu leeg, en je hangt je ladertje eraan van 8A, dan heeft een 80Ah accu al zeker 8-10h nodig om vol te laden, terwijl een 40Ah al op ongeveer de helft is opgeladen
k zou gewoon zeggen, zoek ergesn een goede dieselaccu in de regio van 400-600A en iets van 60-80Ah is meer dan genoeg.
met die + en - pool heb ik absoluut geen last, als die verkeerd zijn, draai de accu dan om en plaats ze anders. bij mij waren de kabels lang genoeg
Edited By fcapri on 1144927337
er zijn 2 getalen op een accu
iets in AH, dit is de hoeveel energie die e en accu kan opslaan, bv 88Ah, dwz dat de accu 88uur lang een stroom van 1Ampere kan leveren. hoe kleiner dit getal, hoe sneller ze leeg is
het tweede getal, bv die 530A, is de MAX stroom die de accu gedurende 10sec kan leveren. dus 10sec lang kan deze accu 530Ampere leveren
Dieselaccu's hebben meer van dit dan gewone
bv wagens: 2.0 benzine motor heeft al genoeg met 300ampere,k een 2.0 diesel zal al gauw 640ampere hebben steken
die grootte (88AH) is vooral de wijten aan de hoeveelheid verbruikers, airco, radio, versterker, ... en al deze spullen springen aan als je het contact aan hebt, dan zit je gauw met lege accu als de motor niet draaid.
als je dodge niet start, zal een accu'tje van 45Ah er ook snel door zijn, terwijl een 88Ah al dubbel zolang zal houden
bij aankoop zaten er bij mij 2 accus van 70Ah/640A, dus in parallel had ik 70h, 1280A, hetgeen niet nodig is. één van die accu's was ook bijna defect, en zorgde voor ontlading van de andere. gewoon de defecte eruit, en boel blijft goed nu
er is natuurlijk ook een nadeel aan grote accu's, een grote accu heeft ook ene langere tijd nodig om op te laden (als deze ontladen is)
dus staat de accu leeg, en je hangt je ladertje eraan van 8A, dan heeft een 80Ah accu al zeker 8-10h nodig om vol te laden, terwijl een 40Ah al op ongeveer de helft is opgeladen
k zou gewoon zeggen, zoek ergesn een goede dieselaccu in de regio van 400-600A en iets van 60-80Ah is meer dan genoeg.
met die + en - pool heb ik absoluut geen last, als die verkeerd zijn, draai de accu dan om en plaats ze anders. bij mij waren de kabels lang genoeg
Edited By fcapri on 1144927337
als je de foto hierboven eens bekijkt, met de accu daar onderaantitus schreef:Ja hoor,vergelijk hem maar eens met een "gewone auto".
Je komt met de + en - in de problemen als je een accu wilt aansluiten met verzonken accupolen .
en je vergelijkt dan met de accu van mijn ford auto hieronder, dan zitten bij mij de + polen allebei gelijk
bij de ford zit de plus bovenaan rechts en op de foto van de dodge, identiek.
als je eens kijkt waar ze batterijen verkopen, zul je ook zien dat sommige merken van autos ook met accu's werken waar de polen omgekeerd staan. is enkel een kwestie van de goeie te kopen
bij mijn opel heb ik destijds ook een andere accu gekocht, identiek van waardes, en de polen stonden verkeerd, dus accu omgedraaid, +kabel was lang genoeg, - kabel beetje verlengt