en als je dan bijna bent doordraaid ga je es wat posten :p
Het volgende:
heb afgelopen week gas in de dodge gebouwd.
Onderbouw tank,impco verdamper en een mengstuk op de carb.)
Nieuwe switch , benzineafsluiter en veiligheids relais en alles aangesloten als het schema op de foto.
Zou moeten werken .......maar niet dus.
Als ik stroom pak rechtstreeks van de accu doen de afsluiters het hoorbaar wel.
Ziet iemand iets ongewoons aan het schema?
Bij de bobine heb ik 'm ,bij gebrek aan een massaconnector,aan de min gezet.En dat cijfertje 31,bovenaan op het relais,waar gaat die naar toe en wat betekent dat? ???
Zoals ik het bekijk moet de klem om de bobine draad draad gemonteerd worden.
Bij beide Dodge van mij die op gas lopen, zit de draad een keer of 10 om de bobine hoogspanningsdraad heen gewikkeld, en is vastgezet met een ty-wrap.
Hier is dus geen sprake van een echte verbinding, maar het "oppikspoeltje" meet eigenlijk of er wel een vonk is, zo ja, dan zorgt de electronica in de klep ervoor dat deze geopend wordt, totdat de vonk wegvalt.
Dit is een beveiliging om te voorkomen dat het gas blijft doorstromen als je vonk om de een of andere manier weg zou vallen.
Dus: Of het klemmetje gebruiken, of een paar keer om de bobine hoogspanningskabel wikkelen en vastzetten.
Dus geen electrische verbinding maken met de + of - van de bobine
Suc6
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
tonnie wittenaar schreef:Zoals ik het bekijk moet de klem om de bobine draad draad gemonteerd worden.
Be beide Dodge van mij die op gas lopen, zit de draad een keer of 10 om de draad heen gewikkeld, en is vastgezet met een ty-wrap.
Hier is dus geen sprake van een echte verbinding, maar het "oppikspoeltje" meet eigenlijk of er wel een vonk is, zo ja, dan zorgt de electronica in de klep ervoor dat deze geopend wordt, totdat de vonk wegvalt.
Dit is een beveiliging om te voorkomen dat het gas blijft doorstromen als je vonk om de een of andere manier weg zou vallen.
Dus: Of het klemmetje gebruiken, of een paar keer om de bobine hoogspanningskabel wikkelen en vastzetten.
Dus geen electrische verbinding maken met de + of - van de bobine
Zoals je het schrijft is het helemaal correct.
Als je het op deze manier aansluit, klappert dan je tankafsluiter?
Heb je de tankafsluiter wel goed aan massa zitten? Evenals de klep op je verdamper?
Als hier een overgangsweerstand tussen zit dan gaat het dus ook niet goed.
Als je een testlampje aan de aansluiting bij het relais zet naar massa (dus aan de aansluiting van je tankafsluiter) knippert het lampje dan ook?
Zo ja, dan denk ik dat dit relais defect is.
Ik lees trouwens net pas dat je de min van de bobine gebruikt als massa klem? Of zie ik dat nu verkeerd.
Dit is namelijk geen massa, maar een geschakelde spanning vanaf de ontstekingsmodule. De kleppen moeten dus direct massa hebben van het chassis, of bij voorkeur direct vanaf de accu. Dus zowel de afsluitklep bij de tank als die op de verdamper.
Ik hoop dat je er uit komt zo.
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Als ik even doorredeneer, en je hebt inderdaad de minpool van de bobine gebruikt als massa voor de afsluitkleppen, dan is het wel logisch dat ze staan te klapperen, namelijk in het ritme waarop de bobine stroom krijgt van de ontstekingsmodule...
Ben benieuwd ...
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Als je de min pool van de bobine gebruikt ipv om de spanningsdraad te wikkelen en je zet je contact aan, denkt het systeem dan niet dan je motor loopt?
Dan blijft je gastoevoer doorlopen zonder dat je motor loopt?
Ton schreef:Als je de min pool van de bobine gebruikt ipv om de spanningsdraad te wikkelen en je zet je contact aan, denkt het systeem dan niet dan je motor loopt?
Dan blijft je gastoevoer doorlopen zonder dat je motor loopt?
Nee, want de electronica in het beveiligingsrelais wil een hoogspanningspuls zien "oppikken" lagere spanning reageert ie niet op.
Hij zal dus de klep in z'n geheel niet openen.
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Is het een optie dat je zondag met de Dodge naar Groesbeek komt evt. op benzine?
Dan wil ik je wel helpen om het op te lossen.
Ik heb hier nog wel een veiligheidsrelais liggen, neem ik die wel mee.
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
tonnie wittenaar schreef:Nee, want de electronica in het beveiligingsrelais wil een hoogspanningspuls zien "oppikken" lagere spanning reageert ie niet op.
Hij zal dus de klep in z'n geheel niet openen.
Damn.. ik hoopte al dat mijn probleem daarmee was opgelost :p
Als ik hem op contact zet, blijft het gas doorlopen ipv een paar seconden..
Toch maar eens rustig gaan uitzoeken vd week.
sorry sicky dat ik je onderwerp even pik, maar mensen met gas verstand kijken hiernaar....
ik heb ipv mn huis tuin en keuken installatie nu een impco erin gepropt.....
alleen, als ik nu vrij snel gas geef... houdt ie een honderdste seconde in, was dat nou dat ie te veel kreeg of te weinig? te weinig he? waar zit die afstelling? dots loopt overigens wel als een beest nu! :p