hier 'n paar foto's van mijn Dodge, maar eerst wat over mezelluf.
Ik ben Gerhart, 32 jaar, lid van DTB, nummer 509 en al zo'n 31,5 jaar gek van amerikaanse 4x4's. Vandaar dus dat ik sinds het halen van m'n rijbewijs al op zoek was naar een amerikaan. Toen moest 't nog een goedkope amerikaan zijn (alsof die bestaan), dus maar gewacht tot ik wat meer geld te makken had, en zes jaar geleden heb ik dan deze Dodge gekocht.
De eerste vier jaar heb ik er gewoon mee gereden (op benzine) en tegelijkertijd een heleboel aan veranderd: vier inch verhoogd (veren), RVS uitlaat met "headers", echte stoelen in plaats van die driezits-bank, RVS benzinetank (125 liter), trekbalk (achter) in het chassis en nog een aantal kleinere veranderingen. Sinds anderhalf jaar rijdt 'ie niet meer en ben ik 'm helemaal aan het restauficeren (verbeteren(?) en roestvrij maken).
In deze anderhalf jaar heb ik 'm helemaal gestript, de veranderingen gemaakt en ben nu toe aan stralen, roestige delen vervangen, spuiten en weer opbouwen.
De veranderingen die ik heb gemaakt zijn: nieuwe veren rondom (twee inch hoger dan origineel), aangepaste achterwielophanging, nieuwe cabine ophanging (hierdoor 2.5 inch "bodylift"), rolkooi in cabine, verbeterde voorste tussenas (om trillingen te voorkomen), schijfremmen op achteras.
Nu moet er nog een nieuwe laadbak gemaakt worden en nog wat kleine dingen veranderd worden (en nog effe opbouwen) en ik kan weer rijden (over 'n jaartje of vijf dus).
De eerste twee foto's zijn vóór de behandeling, de derde is tijdens het slopen.

Groenten en tot ziens bij één van de DTB-evenementen.