Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

diverse vraagjes voor lange rit

98-1128017612

Bericht door 98-1128017612 »

hallo allemaal

voordat ik in het diepe duik met m'n dodge (rit naar polen met ca.1200 kg.in de bak ! ),heb ik nog een paar dingen die ik aan jullie voor wil leggen. :p

ik heb alles gesmeerd en de vloeistoffen en filters vervangen,maar waar ik nog niet uit ben is :
m'n uitlaatspruitstuk maakt zo'n bekend tractor-geluid.ik heb een pakking besteld,maar die is er nu,na 2 weken nog steeds niet.dus vervangen voordat ik weg ga wordt misschien lastig.
is er voor zover iemand weet een tijdelijke oplossing ? bv een vloeibare pakking er omheen smeren ofzo ?

verder kan ik met de hand m'n aandrijfas zo'n 5 cm.links en rechtsom draaien.is dit heel erg of kan dat nog wel ?

als laatste een lastige :vanaf 100 km/u hoor ik een soort zoem/bromtoon wat van voren lijkt te komen.het wordt erger als ik versnel.het komt en gaat in een gelijk ritme,alsof het iets met de omwentelingen van bv de wielen te maken heeft.
ik weet,dit is moeilijk,maar toevallig iemand een idee ?

alvast heel erg bedankt.
vr groet
john
dundy
Berichten: 126
Lid geworden op: 05 jun 2003 13:49
Locatie: Ambt Montfort

Bericht door dundy »

Hopla,

Die 'zoemtoon' die je merkt vanaf 100 km/h is waarschijnlijk de krukas. Het gezoem gaat inderdaad in een soort van ritme. Bij mij maakt hij dit geluid ook rond die snelheid.
Jij hebt zeker ook geen open uitlaten? :D Anders had je het geluid niet opgemerkt.

PS: Have a safe trip !

Groeten,
Danny
Ik ben niet bijgelovig, want dat brengt ongeluk.
98-1128017612

Bericht door 98-1128017612 »

hee Danny bedankt :D

dat stelt me in elk geval een beetje gerust.
ik moet zeggen dat ik wel een tikkie gespannen ben,maar ja,we hebben altijd de reis en krediet brief nog ! :p
ik heb deze reis ondertussen gemaakt met een ford mondeo td uit '97 (sorry) ,een ford f250 td uit '89 en de laatste 4 x met m'n benz w116 280 se uit '77.
en ja hoor :alleen de mondeo heeft het niet gehaald.halverwege brandstofpomp overleden.1300 euro schade ! dank u ! :angry:
gauw ingeruild voor een zekere amerikaanse truck !

maar goed.....ik dwaal af.

verder nog iemand ?

groeten
john
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

is er voor zover iemand weet een tijdelijke oplossing ? bv een vloeibare pakking er omheen smeren ofzo ?


Er omheen smeren heeft geen zin.

Ik heb het wel eens tijdelijk opgelost door uitlaatreparatiepasta te gebruiken.
Maar je moet dan wel het spruitstuk los maken, goed schoonmaken van eventuele oude pakkingsresten, en daarna licht insmeren weer monteren en zeker een paar uur wachten voordat je de motor start.
Daarna voorzichtich warm laten draaien, anders blaas je het er zo weer tussen weg.

<table style=filter:glow(color=yellow)>L E T O P ! H E T I S W E L E E N T I J D E L I J K E O P L O S S I N G !</table>
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
98-1128017612

Bericht door 98-1128017612 »

okay,bedankt voor de info.
ik ga vandaag nog eens kijken of de pakking al binnen is,maar ik hou je tip in elk geval in gedachten.
nu klinkt het nog wel stoer,maar als het erger wordt...
en op de snelweg is het ook nogal vermoeiend die herrie.

groeten
john
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

Wanneer ga je naar Polen ik heb hier een orginele pakking liggen. :welder:
gr Jan.
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
rudodge
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2002 00:03
Locatie: Heelsum (gld)

Bericht door rudodge »

dundy schreef:Hopla,

Die 'zoemtoon' die je merkt vanaf 100 km/h is waarschijnlijk de krukas.

denk zelf niet dat het de krukas is
een krukaslager die eruit ligt gaat bonken en je kan het aan je oliedruk zien als de krukas (hoofdlagers) kapot zijn dan zakt je oliedruk naar beneden als je gas geeft
denk dat je het eerder moet zoeken in onbalans in je aandrijving of wiellagers kapot

groeten Ruudje
98-1128017612

Bericht door 98-1128017612 »

Jan,bedankt maar hij is net binnen. :)
gelijk opgehaald (bij arton in zwijndrecht.)
morgen maar eens kijken....eerste keer,nog belangrijke dingen waar ik aan moet denken ?

ik vertrek trouwens zondag.
ik laat na afloop wel horen hoe het is gegaan... ???

de wiellagers zouden goed moeten zijn.er zit net een nieuwe apk op,en er is idd geen speling.
dat onbalans,is dat ernstig ?

voor zover weer bedankt.
groeten
john
rudodge
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2002 00:03
Locatie: Heelsum (gld)

Bericht door rudodge »

onbalans ernstig?....... het is niet goed dat is zeker,maar of hij daar op gaat kapot lopen dat weet ik niet
heb je de kruisjes al nagekeken?
frunnik
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mar 2004 21:49
Locatie: Brummen

Bericht door frunnik »

hoi een hele simpele op lossing los draaien en schoonmaken en dan badkamer silikonenkit d'r op zetten starten en even laten lopen niet gas geven en hij zit dicht
98-1128017612

Bericht door 98-1128017612 »

bedankt frunnik,maar de pakking is al binnen.
nooit van gehoord trouwens,met badkamerkit.werkt dat echt ?
misschien handig om een tube'tje in de gereedschapskit te hebben,voor onderweg.

over die kruisjes,uhhhh........hoe en waar controleer ik die ?

groeten
john
98-1128017612

Bericht door 98-1128017612 »

trouwens,ff tussendoor :
vandaag filter en olie v/d bak vernieuwd,en wilde gelijk de low reverse band afstellen.wat blijkt :op de plek waar die stelbout moet zitten,zit nix ! gewoon een plat kopje. ???
heb ik nou een andere bak ofzo ?

groet
john
Plaats reactie