Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Instrumentenpaneel voorzien van nieuwe look - White Gauges...

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
dundy
Berichten: 126
Lid geworden op: 05 jun 2003 13:49
Locatie: Ambt Montfort

Bericht door dundy »

Hopla,

Was op zoek naar instrumentenpanelen en meters en zooi, en kwam deze LINK tegen. Wellicht handig als je origineel Dodge instrumenten paneel er niet meer uitziet, of je je interieur wil "pimpen".
Prijs valt reuze mee: 20 dollars.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
bron = http://www.whitegauges.net/

Als je dan samen met de witte wijzerplaten deze LAMPJES voor 3 euri koopt bij Halfords (of een andere automaterialen-boer) word het wel heel erg bling-bling...

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Groeten,
Danny
Ik ben niet bijgelovig, want dat brengt ongeluk.
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Wow dat ziet er leuk uit

Ik ga de wijzerplaten ook aanpakken , maar zit nog ff met de wijzers van alle meters
Is dit te doen ??
Ik heb dit ook een keer gedaan met mijn andere auto
Tellerplaten inscannen bewerken en weer uitprinten, neon-Tee-elletje erboven
werkt perfect

Afbeelding
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
dundy
Berichten: 126
Lid geworden op: 05 jun 2003 13:49
Locatie: Ambt Montfort

Bericht door dundy »

Ik ben dus ook aan het kijken wat de mogelijkheden zijn.
Zo heel erg goed heb ik echter nog niet gekeken hoe alles vastzit...
Volgens mij kan alleen de naald van de speedometer er helemaal vanaf. De naalden van overige meters (temp, oil, fuel, amp) zitten volgens mij tegen de achterkant van de wijzerplaatjes vast?!

@Henk: hoe krijg je die uitgeprinte wijzerplaat dan netjes vast? Als je papier gaat plakken, gaat dat niet bollen? Of "print" je de wijzerplaten op stickervellen of zo?

Groenten,
Danny
Ik ben niet bijgelovig, want dat brengt ongeluk.
dundy
Berichten: 126
Lid geworden op: 05 jun 2003 13:49
Locatie: Ambt Montfort

Bericht door dundy »

Heb inmiddels iets gevonden om makkelijk zelf stickers te maken : InkVinyl (van het merk : DecoteC).
Dit is een vinyl-folie op A4 formaat welke is voorzien van een hele boel micro-poriën (gaatjes dus).
De basiskleur van deze vinyl vellen is wit.
Je kunt deze vellen met je gewone ink-jet printer bedrukken en elke gewenste kleur erop printen.
De geprinte kleuren blijven watervast en de vinyl vellen zijn zelf al voorzien van een lijmlaag, dus uitknippen en als een 'normale' sticker aanbrengen.
Dus: eerst de originele wijzerplaten inscannen, eventuele eigen logo's (lees: DTB logo) aanbrengen, indien je grotere banden hebt kun je de schaalverdeling iets aanpassen, printen op de InkVinyl, uitknippen en plakken.
Prijs van 5 vellen InkVinyl = 9,95 euro, te bestellen bij Conrad.
bron = http://www.conrad.de/

DecoteC heeft meerdere leuke producten op ink-jet basis zoals een transparante folie : InkDeko. (leuk om logo's op je raam te plakken). Maar je kunt blijkbaar ook je eigen tattoo's maken met InkTattoo ?!? Dat zal er leuk uitzien...
Ook het welbekende 'strijk-papier' (om je eigen knutsels op textiel te strijken) is onderdeel van hun collectie.
bron = HIERZO

Groeten,
Danny




Edited By dundy on 1139580547
Ik ben niet bijgelovig, want dat brengt ongeluk.
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Danny kijk es aan das een goeie tip , ik had bij mijn vorige platen ook zoiets (van de buurman gekregen)
En heb het gewoon met huis tuin keuken lijm geplakt (lijm van de kids)

Ik heb 33 inch banden dat is dus maal 1,8 . Maar heb het ook gecheck met de tom tom go.
Ik denk dat ik een km/uur schaal maak

Zelf scan ik alles in met corel photo paint , bewerk het en sla het op als CPT file
Het voordeel is dan als je het uitprint alles exact zo groot is als wat je ingescant is
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Robbie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Misschien is het wel leuk om de resultaten als .jpg op het forum te plaatsen....
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

Hier is een file te downloaden met gescande wijzerplaten.
Ik heb deze file gekregen van Taz Man uit Amerika. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

Hello Tonnie... Yes i have a set of files that you can print on photo paper
and glue to your gauge face's ... Hope you can use them.. They print correct
from the program "Adobie photodeluxe" Hope you can get them to work.. might
have to work with the size if using another program...

Will.. AKA Taz_man440
taz_man440@msn.com


http://www.dtbweb.nl/download/standard_white_gauges.zip
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

Zelf denk ik er over om ook de lampjes te vervangen door blauwe LED's. Ik vindt namelijk de hoeveelheid licht aan de lage kant.
Mijn idee is dat er meer leds geplaatst moeten worden, want de verdeling van de lampjes is er mager.
Daarnaast wil ik de leds voeden via een stroombron waardoor de helderheid altijd goed is ook als de accuspanning aan de lage kant is.

Ik heb nog een complete Meterset hier liggen die ik binnenkort aan ga pakken.

Ik zal een Work-Around maken met foto's indien iemand geinteresseerd is.
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

tonnie wittenaar schreef:Ik zal een Work-Around maken met foto's indien iemand geinteresseerd is.
Yep, Maken!! :)
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Tonnie ik ben benieuwd

:D
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
99-1132613910

Bericht door 99-1132613910 »

yep! maken! :)
JJF Naus
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2001 13:50
Locatie: Utrecht

Bericht door JJF Naus »

Tonnie, de interesse is gewekt!
Get a life... Get a Dodge...

* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
ieddev
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 jan 2006 20:46
Locatie: Deventer

Bericht door ieddev »

tonnie wittenaar schreef:Zelf denk ik er over om ook de lampjes te vervangen door blauwe LED's. Ik vindt namelijk de hoeveelheid licht aan de lage kant.
Mijn idee is dat er meer leds geplaatst moeten worden, want de verdeling van de lampjes is er mager.
Daarnaast wil ik de leds voeden via een stroombron waardoor de helderheid altijd goed is ook als de accuspanning aan de lage kant is.

Ik heb nog een complete Meterset hier liggen die ik binnenkort aan ga pakken.

Ik zal een Work-Around maken met foto's indien iemand geinteresseerd is.

Als je blauwe leds neemt vijl je de kop voorzichtig wat vlak. Polijst 'm een beetje en je lichthoek wordt in een keer veel groter. Ik heb voor een aantal door mij ontwikkelde producten op basis van LED's een stroombron bedacht die LED's van 10-16 volt goed laten branden waarbij het optimum bij 14 volt ligt. De hele schakeling is weer ompoolbaar zodat je geen rekening met Plus en Min hoeft te houden. Zelf ben ik nu een instrumentenpaneel aan het opzetten met LCD schermpjes van 9 x 9 cm. zodat ik analoge en digitale aanduiding krijg van snelheid / toerental enz. (zie ander topic op dit forum) Ik namelijk van die meters af omdat ik het gewoon eens heel anders wil doen. zie "en excuse me voor de naam" Digital Dashpanel voor de specificaties tot nu toe.




Edited By ieddev on 1139751579
dundy
Berichten: 126
Lid geworden op: 05 jun 2003 13:49
Locatie: Ambt Montfort

Bericht door dundy »

tonnie wittenaar schreef:Ik zal een Work-Around maken met foto's indien iemand geinteresseerd is.


@Tonnie : dat zou helemaal te gek zijn ! :bier:

Op de site van http://www.whitegauges.net/ staan ook van die LEDs die ze reeds "aangepast" hebben om ze zo in ons dashboard (op de plek van een gewoon lampje) te steken. Ze gebruiken de maat van de standaard sokkel zeg maar... daar hebben ze blijkbaar een aantal LEDs ingevrot, en er zit een kleine weerstand in... erg goed gevonden maar als je zelf een beetje handig bent kun je zoiets ook makkelijk zelf in elkaar solderen. De WhiteGauges voorbeelden staan HIERZO.

PS: leuk topic ! :D

Groenten,
Danny
Ik ben niet bijgelovig, want dat brengt ongeluk.
dundy
Berichten: 126
Lid geworden op: 05 jun 2003 13:49
Locatie: Ambt Montfort

Bericht door dundy »

Euhmmm...

De witte wijzerplaten uit de .zip gaan maar tot 85 miles/hour.
Deze kan ik niet zomaar overnemen, mijn teller gaat nu tot 100 miles/hour. Waarschijnlijk dat de tandwielen in het tellerwerk ook anders zijn waardoor de wijzeruitslag anders is.

Groeten,
Danny
Ik ben niet bijgelovig, want dat brengt ongeluk.
Plaats reactie