Besten,
mijn achteruitrijlichten geven met veel moeite wat licht af bij het inschakelen van de achteruitversnelling. Nu heb de lichten even opengedraaid en kwam tot de conclusie dat er nog steeds originele (gecorrodeerde) achterlichten in mijn Dodge zitten. Verder lijkt er alleen een groen kabeltje naar dit licht te lopen. Als er tegen het lampje gedrukt wordt dan springt deze zacht aan.
Nu heb ik een tweetal vragen:
- de groene kabel die naar de lamp toeloopt: is dit alleen een + kabel (en wordt de massa via de zijkant van het lichtje gevonden?)
- contact puntje van de 'bajonetsluiting' waar het lampje ingedraaid is lijkt een beetje weggesleten: is dit normaal?
Wie kan mij helpen zodat ik weer met een veilig gevoel achteruit kan rijden :;):
Achteruitrijlicht - Doet het met moeite
Heej JJF,
Die kabel is inderdaad de +, de lampjes worden via het plaatwerk aan massa gekoppeld.
Contactpuntjes van de bajonetsluiting... ik heb hetzelfde euvel gehad met mijn knipperlichten. Oplossing was simpel: het lipje in de bajonetsluiting (waarmee lampje contact maakt) iets opbuigen zodat het "contactpunt" goed tegen onderkant van het lampje aan gedrukt word. (het lipje werkt dan als een soort veer) Zorg ook dat de "contactpuntjes" schoon (lees: vet- en roest- vrij) zijn. Als er beetje roest op zit, even afschuren met wat schuurpapier of zo. Zelfde voor de contactpuntjes op het lampje uiteraard.
Groeten,
Danny
Edited By dundy on 1138875323
Die kabel is inderdaad de +, de lampjes worden via het plaatwerk aan massa gekoppeld.
Contactpuntjes van de bajonetsluiting... ik heb hetzelfde euvel gehad met mijn knipperlichten. Oplossing was simpel: het lipje in de bajonetsluiting (waarmee lampje contact maakt) iets opbuigen zodat het "contactpunt" goed tegen onderkant van het lampje aan gedrukt word. (het lipje werkt dan als een soort veer) Zorg ook dat de "contactpuntjes" schoon (lees: vet- en roest- vrij) zijn. Als er beetje roest op zit, even afschuren met wat schuurpapier of zo. Zelfde voor de contactpuntjes op het lampje uiteraard.
Groeten,
Danny
Edited By dundy on 1138875323
Ik ben niet bijgelovig, want dat brengt ongeluk.