Pagina 1 van 2
Geplaatst: 26 nov 2009 17:10
door Ronald
Hallo mensen,
Ik kijk hier al een klein weekje rond en het leek mij wel gepast om mij eens voor te stellen :)
Ik ben dus Ronald, afkomstig uit Zwolle en in het dagelijkse leven Automonteur en APK Keurmeester.
Ik was al een half jaar aan het zoeken naar een Dodge W200, omdat ik gewoonweg een auto zocht waar ik af en toe een autotrailer mee kon trekken. Diverse auto's bekeken en gereden maar niets kon het worden.
Ik bleef een W200 toch erg gaaf vinden en na wat onderzoek gedaan te hebben over dat trekhakenverhaal met de RDW goedkeuring enzo liet ik het even zinken, tot ik via via toch weer bij een W200 terecht kwam met wat werk, wederom geen trekhaak op kenteken maargoed.. je wil een W200 of je wil een W200 :p dus rondje gereden.. er flink omheen gelopen en toch maar gekocht !
Het is een '76er en zoals velen een ex-leger uitvoering, wel stuurbekrachtiging, schuifraampje achterin de cabine en voor de rest lekker basic :p
En verder, hoe ik bij een W200 kom.. de buren in de sleutelruimte naast mij zijn al jaren bezig met amerikanen en na al jaren heel regelmatig een V8 te hebben horen lopen moest er bij mij ook toch eens 1tje komen.
Totaal wat anders dan gewend, ik zit zelf al een aantal jaar in de Renault wereld en race reacreatief wat raak met een Renault 19 16V op diverse circuits (Zandvoort, Assen, Nürburgring Nordschleife) en dat bevalt nog steeds heel erg goed maar ik zocht er een hobby bij :p
Nouja, genoeg verhaal.. tijd voor wat foto's !
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Er zit nog wel het nodige werk aan, de auto heeft bijna 2 jaar stilgestaan en de APK was ook alweer een jaar verlopen, dat is inmiddels opgelost dus daar kan ik weer even mee vooruit tot 2011.
Verder sprong de keerring van de pitmanarm van het stuurhuis, dat is inmiddels verholpen en er zit nogal wat electronica-ellende in dus daar ben ik op het moment even mee bezig. Zoals een amperemeter die ik even aan het omlussen ben want die lijkt alles in de war te gooien.
Dan nog even snel een fototje van m'n andere hobby, als je het niet wil zien doe je de ogen maar dicht :p
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Ik zal hier vast nog wel eens te vinden zijn om het nodige aan informatie op te zoeken !
Geplaatst: 26 nov 2009 18:03
door skiere
ha welkom hier!
motortje staat beeldig,4brrl carbutje,inlaatstuk nieuw,kleppen misschien ook andere(gezien aan de deksels)headers als uitlaat,impco gas?
dat is al zeker een goede deal.met de servo en het achterraampje,ben je zeker al goed bezig.
de dodge zelf staat presies al wat hoger dan origineel.
mooie dodge zou ik zeggen.
ik ga je veel plezier wensen met je nieuwe hobby.
wat die renault betreft.ik heb vroeger met de motor wat circuit rijden gedaan,met de auto moet dat zeker evenveel fun zijn. :;):
Geplaatst: 26 nov 2009 18:10
door Ronald
skiere schreef:ha welkom hier!
motortje staat beeldig,4brrl carbutje,inlaatstuk nieuw,kleppen misschien ook andere(gezien aan de deksels)headers als uitlaat,impco gas?
dat is al zeker een goede deal.met de servo en het achterraampje,ben je zeker al goed bezig.
de dodge zelf staat presies al wat hoger dan origineel.
mooie dodge zou ik zeggen.
ik ga je veel plezier wensen met je nieuwe hobby.
wat die renault betreft.ik heb vroeger met de motor wat circuit rijden gedaan,met de auto moet dat zeker evenveel fun zijn. :;):
Er is inderdaad het 1 en ander aan gewijzigd, andere zuigers zitten er in ieder geval. de nokkenas is vervangen door een scherper exemplaar van Cranecams, en er zitten rolstoters in. dus waarschijnlijk is dat de reden van de andere kleppendeksels.
Al met als staat het wel mooi, moet nog wel even poetsen onder de kap maar daar heb ik nog even geen tijd voor kunnen vinden. eerst de technische staat omhoog brengen, buitenkant moet ook nog wel wat aan gebeuren, qua roest staat het wel aardig goed. heb alleen de achterste cabinesteun gelast. daar zat een gaatje in :) voor de rest heb ik er nog niet zo heel erg goed naar gekeken, onderkant van de deuren is wat rot en de spatbordrandjes ook wel wat achter. her en der is er wat schade mee gereden maar dat zijn allemaal kleine dingen.
Met de motor op het circuit klinkt goed, ik rijd erg veel op de Nordschleife van de Nürburgring (20.8km lang met veel hoogteverschillen) zou daar met de Dodge ook wel eens naar toe willen om alleen al eens het bos in te duiken daar, erg mooie wegen :)
Geplaatst: 26 nov 2009 21:34
door Laurens
Allereerst, Van hart welkom Ronald,
Leuk om er weer een lid bij te hebben, en een keurmeester nogwel, dat kan altijd handig zijn;),
tevens goed te horen dat ook jij een trekhaak op je dodge wilt bouwen,
dit is ook mijn plan, als je hiermee bezig gaat, zou ik er graag meer over horen, aangezien jij nog dichter bij het vuur zit, en ook beter op de hoogte van alle regels e.d.
Nogmaals, veel dodge plezier, en wellicht tot ziens bij eens van de evenemten (tip, Groesbeek op 6 dec, leuk stukje terrein, ook met wegbanden heel goed te doen)...
Laurens
Geplaatst: 27 nov 2009 07:37
door Robbedoes
Hoi Ronald,
de motor van je Dodge ziet er goed uit, daar is al veel werk ingestoken.
Plaatwerk blijft een voortdurende bron van oplettendheid en roestbestrijding.
Ik sluit me aan bij Laurens: maak tijd vrij om op zondag 6 december naar Groesbeek te komen.
Leuk terrein en dan spreek je meteen een aantal mede-dodgers.

Geplaatst: 27 nov 2009 12:17
door missdodge
Welkom Ronald, leuke Dots heb je!
Geplaatst: 17 mei 2011 23:42
door Ronald
Zo, even aanvullen hier. Inmiddels heb ik de Dodge bijna 2 jaar en zijn er heel wat dingen aan gebeurd en mee gebeurd. zo is die schitterende gereviseerde motor al vervangen omdat de vorige eigenaar het voor elkaar gekregen heeft om 5 van de 8 zuigers verkeerd om te monteren en daardoor na 7000 mijl er wat zuigers begonnen te kantelen en het hele verhaaltje snel over was. daarbij is de reverse-remband van de gereviseerde versnellingsbak ook in rook opgegaan omdat die waarschijnlijk niet goed afgesteld is. heb niet gekeken wat het precies was, toendertijd een andere bak gemonteerd gelijk met de motor. bak ligt er nog..
Tussendoor is de centrale moer van de linker aandrijfas losgelopen omdat ze waarschijnlijk de splitpen een keer zijn vergeten. gevolg was dat het linker wiel klem in de wielkast stond en ik een fusee/naaf/remschijf/remklauw er bij afschreef.
Verder ben ik al 2 jaar lang bezig met hier en daar wat bouten aantrekken omdat die gewoon domweg niet goed vast gezet waren. dat houd je wel lekker bezig.
Nadat ik alles een beetje voor elkaar had ben ik afgelopen winter in een flauwe bocht en gladheid rechtdoor gegleden tegen een boom aan wat de nodige schade met zich mee bracht (best spannend overigens zonder gordel.. het front was gelukkig zo rot wat de klap wel mee viel.. de schade helaas niet ) dus na een ritje door het nederland langs o.a. wat DTB'ers, ik heb de namen niet allemaal onthouden maar na 700 km rijden had ik alles aardig bij elkaar)
Een paar maanden terug maar eens de schade hersteld en op het moment ben ik bezig met het vervangen van de vooras die niet heel gezond meer klonk. dat is bijna klaar.
Paar foto's dan maar. :D
Motorwissel.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Edited By Ronald on 1305670647
Geplaatst: 18 mei 2011 00:18
door Ronald
De nieuwe motor was al oranje, dat scheelt weer. meteen alle bruikbare delen van de oude motor over geschroefd.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Viel me overigens mee hoe makkelijk je schade rijd aan een W200. zolang je 'm naast het chassis raakt is 't net karton...
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Onderdeeltjes...
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Nu het front er af lag kon ik mooi even de headerpakking vervangen en de kleppendeksels oppoetsen. :)
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Front even er op gepast met wat ducktape en losse boutjes, al zou het alleen al voor de motivatie zijn. :D
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Eerste korte ritje, nog zonder motorkap/koplampen/ondergrill..
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
En van het weekend begonnen met de vooras, die niet zo heel geweldig meer was.
Oude as er onder vandaan.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Andere as opgehaald in Zutphen bij Rob (Robbedoes)
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Beetje verf er op, laatste diff-olie zoekt z'n weg naar buiten.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
De remklauwen die bij Rob z'n as zaten zaten muurvast dus ik heb de remklauwen van de oude as opgefrist en er op gezet. meteen nieuwe remleidingen getrokken. was toch bezig...
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
As er onder, was nog niet zo makkelijk in je eentje. diff-kapje is de verf weer af, met de vieze vingers er aan gezeten en wou 't er af halen met remmenreiniger.. hoppa, weg verf. heb 'm nu zwart gespoten. :D
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
't wordt wel wat zo...
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
En vanavond de remleidingen even aangesloten/gevuld en ontlucht. stuurstang maar weer wit gespoten, ben benieuwd hoe lang hij nu wit blijft.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Verder heb ik nog een andere linker deur liggen die er ooit nog eens in moet en wil ik de carosserie verder een beetje aanpakken. rechtsachter nieuwe spatbordrand er in lassen en rechter deur een nieuw stuk er in lassen. dan eens een avondje rustig knooien om alles een beetje recht er op te krijgen (je weet wel.. hij staat 4 maand stil, het zonnetje begint te schijnen en je wil rijden. front er op, deurtje dicht. motor starten en toeren maar! Daarna op het dooie gemak schuren en voorzien van een frisse laklaag. Ooit is ie af. :D
Edited By Ronald on 1305670881
Geplaatst: 18 mei 2011 21:11
door Gerhart
"Ooit is 'ie af". Dat dacht ik 20 jaar geleden ook :D
Flink bezig geweest, Ronald! Je pakt het echt grondig aan; is wel het beste als je toch bezig bent.
Geplaatst: 08 jun 2011 00:39
door Ronald
Inmiddels zit de vooras er weer onder en zijn de eerste paar kilometers al gemaakt, de keerring van het diff lekt nogal dus daar heb ik een nieuwe voor besteld, die komt als het goed is morgen binnen.
Tussendoor ben ik nog even bezig met de voorste cardanas, daar was het centreerkogeltje van versleten. ik had nog een andere as liggen met een goed kogeltje maar daar was een kruisje van stuk dus ik heb ook maar nieuwe kruisjes besteld. kunnen die er morgen ook in. even lekker in het vet zetten en dan heb ik daar voorlopig ook geen omkijken meer naar. Vorige week vrijdag 2 nieuwe voorbanden laten monteren, er zat een maatje smaller op aan de voorkant en achter 305 breed, nu heb ik voor ook 305/70R16 laten monteren. staat wel stoer zo. :)
Een paar maanden terug is de bedrading van de verlichting afgebrand tijdens het rijden door een blootliggend kabeltje wat nog een restant is geweest van de schade, dus ik heb de avonduurtjes nuttig besteeds door het halve dashboard er uit te halen en de bedrading te vervangen, inmiddels doen de koplampen en achterlichten het weer, alleen de kabelboom naar de stadslichten nog repareren en dan is dat ook weer klaar. :)
Paar foto's dan maar.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Als ik nog eens tijd over heb de rest maar eens afbouwen, stuurdempers er weer onder enzo. die andere linker deur die ik al een tijd heb liggen spuiten en monteren enzo. hij rijd weer, da's 't belangrijkste. 
Geplaatst: 24 aug 2011 23:17
door Ronald
Vanavond nieuwe spatbordrand rechtsachter gemaakt en er in gelast. was nog wel moeilijk ook, oude was zo rot dat ik niet echt meer wist hoe de ronding liep. met wat meetwerk aan de andere kant er toch uit gekomen.
Foto's volgen nog. :)
Geplaatst: 25 aug 2011 12:00
door zjeeraar
volgens staat er onder 'downloads' wel ergens een camo schema op dit forum, daar zou je even naar moeten zoeken (heb daar nu zelf even geen tijd voor omdat ik op mijn werk zit...)
Geplaatst: 25 aug 2011 18:40
door ThijsH
he je hebt er al aardig wat tijd ingestoken! leuk he, hobby's haha :p
die dodge op die foto met die camo kleuren, dat is de mijnen.
heb het schema van de dtb site ongeveer gebruikt.
kan je anders ook nog wel wat meer foto's toesturen mocht je dat graag hebben.
suc6 nog ermee!
gr thijs
Geplaatst: 25 aug 2011 19:11
door skiere
wat een verhaal!
velen zouden na dit alles er de brui aan geven.
top hersteld.